Cluster zvýšení výkonu

Hardware, web hosting, server hosting a housing, peering

Moderátor: Moderátoři Živě.cz

Odeslat příspěvekod vaseks0001 30. 11. 2015 15:49

Dobrý den, potřeboval bych poradit. V této věci jsem nováček a ještě k tomu samouk. Příští rok se chystám sestavit server pomocí Raspbbery Pi nebo Banana Pi. Server bude čistě osobní. NAS, DLNA, WEB, Mysql, FTP a email. Jako OS uvažuji o Windows nebo Linuxu. Co si budeme povídat, tyto hračky výkonnostně nejsou nic extra, ale pro mé potřeby to je dostačující. Pro zvýšeni výkonu, jsem přemýšlel, že bych použil 4 mašinky zapojené do clusteru. Trochu už vím, co to cluster je vím jak ho pod winem zprovoznit cluster při výpadku. Jen nevím jak cluster použít pro zvýšení výkonu. Potřeboval bych nakopnout co si nastudovat. Vůbec nevím čeho se chytit co hledat. Na netu se mi povedlo načíst jak nakonfigurovat cluster třeba pro zálohu při výpadku hardware ale ani za boha nemohu najít, jak to funguje, aby mašiny spolupracovali tim pádem bych docílil rozložení výpočtu a navýšení výkonu. Jestli někdo ví tak předem děkuji za radu. Jinak se omlouvám, jestli jsem něco špatně napsal rád se nechám poučit
vaseks0001
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod karlos00x 30. 11. 2015 17:09

Ted sam nevim, jestli to brat jako vazny dotaz nebo jen nahozenou udicku kdo se chytne do nesmyslne debaty.
Upgrade který má smysl: SSD. Zažijete svižný počítač.
karlos00x
Pokročilý

Odeslat příspěvekod Mike.M 30. 11. 2015 17:48

S kulometem na komara. Na hw co vubec neni na serverove reseni chces pouzit clustery pro corporatni sferu. Neres kraviny, pokud chces NAS dlna lamp a jine tak na domaci pouziti neco na atomu jako je deska s J1900 ci novejsi. Jednoznacne linux a na paralelne pripojeni hw zapomen. Az to budes mit tak zkousej zálohy zrcadleni dat.
Mike.M
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod vaseks0001 30. 11. 2015 17:55