monitoring POP3

Hardware, web hosting, server hosting a housing, peering

Moderátor: Moderátoři Živě.cz

Odeslat příspěvekod pier7 18. 8. 2016 12:57

Zdravím
Už dlhsiu dobu riesim problem ze do firmy neprejdu vsetky maily. U poskytovatela mame POP3
domenovy kos, to znamena ze vsetky maily ktore maju za zavinacom "xyz.sk" by mali skoncit v nasom domenovom kosi. Odtial si ich vezme nas lokalny mailserver a rozdeli ich do emalovych schranok uzivatelov.
Dlhu dobu nebol ziadny problem ale asi 2 mesiace sa stava ze niektore prichodzie spravy nie su dorucene.
Zakaznik zavola preco sme mu neodpovedali na mail a my ten mail nemame. Na lokalnom mailservri bezi IceWarp a v logoch prichadzajucej posty som zatial nikdy nenasiel chybajuci mail. Postup ako kontrolovat logy som konzultoval s technickou podporou Icewarpu. Potialto sa zda, ze problem je na strane nasho poskytovatela. Ale ked mu dam dohladat ci bol chybajuci mail doruceny do domenoveho kosa, zatial vzdy bola odpved ze podla jeho logov bol doruceny.
Vysledok teda je ze provider tvrdi ze vsetky chybajuce maily nam dorucil a ja v logoch mailoveho servera nevidim ze by sa boli prijali. Statisticky by som to vyjadril ze 99% mailov je dorucenych v poriadku. Zakon schvalnosti ale je ze nie su dorucene prave tie najdolezitejsie.
Inak vzcsina nedurecenych mailov je od jednej spolocnosi ale nie je to pravidlo. Naprikal z jednej adresy nam v priebeho dna pridu 3 maily v poriadku a 1 neprejde.
Mate nejake napady co by som mohol urobit? najaky zvyseny dohladovy rezim u poskytovatela?
pier7
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod vladimir 18. 8. 2016 13:46

A nemáte u providera kromě doménového koše ještě nějaký spamový koš, resp. nějaký spamový filtr, který je úplně maže? Nebo nějaký antivirový program na serveru, který maily ještě před doručením kontroluje a iniciativně zahazuje (blacklist filtr nebo SPF, to že z jedné adresy některé maily přijdou a některé ne by mohlo nasvědčovat, že některé byly odeslány z firmy autorizovaným SMTP serverem, ale ty, co nedojdou, odesílá někdo z laptopu z domova...)?
vladimir
Expert
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Daveran 18. 8. 2016 14:31

Kolega nademnou má pravdu, nejspíš vám to padá do nějakého spamu. Nechte si od poskytovatele poslat přímo záznam z logu, kde je vidět že byla zpráva přijata a pak záznam kde bude vidět vaše vyzvednutí přes POP3. Oboje musejí mít v logu. A jestli mohu radit zahoďte doménový koš, to je dávno překonaný princip, nexhte si doručovat poštu přímo přes SMTP a u poskytovatele si nechte maximálně záložní SMTP server.
Daveran
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod pier7 24. 10. 2016 14:38

Zdravím
Aby som to uzavrel, chyba bola ozaj v poskytovateľovi a jeho antispame, ktorý niektoré maily jednoducho odsúval na slepú koľaj. Ďakujem obom účastníkom ktorý prispeli do diskusie za podnetné rady.
pier7
Kolemjdoucí


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků