Computer 04/15 pasivní Zotac 750 vs MSI 260X OCV1

Diskuze o časopisu Computer

Moderátoři: Moderátoři Živě.cz, Moderátoři Computer

Odeslat příspěvekod dockalacek 6. 4. 2015 10:49

Dobrý den,

jsem předplatitelem Vašeho časopisu a ve výše zmíněném čísle testujete pasivně chlazenou GTX750 od Zotacu. Jako konkurenta jste zvolili aktivně chlazenou MSI 260X OCV1 2GB DDR5. Co mě překvapilo, je to, že GTX750 konkurenční 260X poráží, přitom, dle testů na internetu by měl být Radeon na posledních ovladačích nepatrně výkonnější.

Chápu, že se výkon může lišit od výrobce k výrobci, každý má jinak nastavený "boost", někdo výš, někdo níže, ale stejně mě to překvapilo, neb se těmi výsledky trochu odlišujete. A ještě drobnost - v testu píšete, že ta MSI má efektivní takt pamětí 5 000MHz, specifikace v e-shopech ale uvádějí 6 000, jak to tedy je? Díky moc.
Jsem propiskovej magor:-) Fantastic Four - já, Shitman, KineCZek a soap mactravish:-) Mám Eurocase 350W a nestydím se za to!:-) Chceš mít mysl veselou? Snídej housku s nutellou! Nepiji, nekouřím, jsem hebký, přítulný a v nouzi mě lze použít jako mop:-)
dockalacek
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Adam Vágner 8. 4. 2015 15:32

Celkem jsem se s tím při recenzi natrápil (obzvlášť s ohledem na to, že to byla "jen karta do srovnání"). Kámen úrazu je v těch pamětech (i nižším taktu GPU). Řešil jsem to při recenzování i přímo s MSI. V recenzích, které vycházejí s uvedením, jsou povětšinou ty "nejnašlapanější" modely na vysokých taktech. My jsme to na recenzi brali s tím, že jde o OCV1 s 1050/6000 MHz. Bohužel. Nejdřív jsem řešil, jestli není jen špatně bios nebo nějaká taková chyba, ale na té kartě jsou fyzicky 5GHz čipy, dokonce jsem to fotil (viz https://forum-en.msi.com/index.php?topic=253488.0)

Jestli jsem je dobře pochopil, problém je v tom, že existují tři verze 260X OCV, a že MSI používá dost blbý a matoucí systém značení. Dostupnost modelů se liší podle regionů, a když jdou jednotlivé verze do jednotlivých regionů, dostávají postupně označení OCV1, OCV2 atd.

V našem regionu (snad celé EU) se ale OCV1 tak, jak je specifikovaná, (1050/6000), neprodává, a celé značení se tím nějak posunulo, takže to, co se tady prodává coby OCV1, odpovídá modelu, který je na webu označený jako OCV3 (který u nás v obchodech nenajdete). Podklady jdou shora a postupně probublávají do jednotlivých lokalizovaných webů. A někde na tom místě je chyba, protože s přechodem sem se to značení na webu neposunulo. A opravovat se to mělo někde na centrále. S MSI jsem se domlouval na nápravě v době, kdy šel computer do tisku, slíbili, že to bude opravené jak v obchodech, tak na webu, zatím to tak není.

No, a s výkonem to udělá to, že výš taktovaný model (Gigabyte 1188/6500 MHz) dává v AvP 38,6 fps, při snížení taktů na ty papírové pro OCV1 (tj 1050/6000 MHz) je to 35,1 a na těch 1050/5000 MHz, které ta karta má, už je to jen 31,5.

edit: Na CZ webu už je to (aktuálně) opraveno.
http://cz.msi.com/product/vga/R7-260X-2GD5-OCV1.html#hero-specification

V dohledné době snad ještě dojde k nápravě aspoň ve velkých obchodech (z distribuce prý dostaly obchody parametry správné, ale čert ví, kam na ty parametry při zadávání chodí, copy'n'paste na cokoliv, co se jmenuje podobně, je v obchodech běžný postup)
Adam Vágner
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod dockalacek 9. 4. 2015 10:30

Díky moc za vyčerpávající a podrobnou odpověď. Od MSI je to trochu nefér. Jakou tedy doporučíte grafickou kartu mezi 3 000-3 500? Plánuji totiž pro bráchu počítač za 15 000-16 000 s i3-4160, včetně Windows a právě výše zmíněnou MSI jsem měl v košíku. Jenže po této kauze a Vašem vysvětlení jsem zjistil, že bych asi koupil jednu z nejhorších 260X, co na trhu jsou. Přitom ona MSI je hodně doporučovaná do sestav na fóru Živě.

Edit:

Asi půjdu do té Gigabytky, přece jen je ten výkon u ní o dost vyšší...
Jsem propiskovej magor:-) Fantastic Four - já, Shitman, KineCZek a soap mactravish:-) Mám Eurocase 350W a nestydím se za to!:-) Chceš mít mysl veselou? Snídej housku s nutellou! Nepiji, nekouřím, jsem hebký, přítulný a v nouzi mě lze použít jako mop:-)
dockalacek
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Adam Vágner 9. 4. 2015 15:13

Ona ta karta není špatná. Na ty deklarované takty jsem ji bez problémů přetaktoval (ale ta GB zřejmě půjde přetaktovat ještě výš).
Má dobře nastavenou regulaci, má na R7 260X uplně špičkovou spotřebu, ale v tom základu jí výkon chybí (a tohle je ten hloupý segment, kde se výkon při rozdílu dvou stovek v ceně může pořád ještě lišit o desítky procent v závislosti na tom, na čem se výrobce snažil ty dvě kila uškudlit).
Adam Vágner
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod dockalacek 14. 4. 2015 17:17

Ještě poznámka pod Šárkou:

Nakonec jdeme do hotové sestavy s i3-4160, Radeonem 270 a Windows 8.1 za 15 990 korun. Zdroj Eurocase ECO+ 400W, který sestavu pohání, ve mně sice příliš důvěry nevzbuzuje, ale měl by být výrazně lepší než jeho starší bratříčci, takže doufám, že za týden, za měsíc, za dva roky, nebo den po záruce neshoří a nevezme s sebou nějakou komponentu. Nejsem příliš fanouškem hotových sestav, nejsou žádné větráky ve skříni a na CPU je boxovaný chladič, ovšem poměr cena/výkon je bezkonkurenční, brácha s koupí souhlasí, i když jsem ho upozornil na úskalí jako třeba špatnou rozšiřitelnost do budoucna (deska Asus H81M), hlučnost a pochybnosti mám i nad kvalitou zdroje.

Do tohoto vlákna ovšem píši proto, že původně bylo v plánu složení sestavy a horkým kandidátem byl právě vysoce taktovaný Gigabyte 260X s pamětmi na 6 500 MHz. Na webu Gigabytu jsem ovšem zjistil, že tato karta existuje ve třech revizích:

Revize 1.0 - 6 500
Revize 2.0 - 6 000
Revize 3.0 - 5 000

Nedalo mi to a mailoval jsem do CZC, jakou že revizi prodávají. Technik se šel podívat do skladu a jde o revizi 3.0, ačkoliv v e-shopu mají, v době psaní těchto řádků, deklarovány takty 6,5 GHz. Tohle nepíšu ani tak jako kritiku CZC, nýbrž šílenost dnešní doby, kdy musíte kontrolovat revize, protože v tom výrobci dělají neskutečný binec. Nakonec by se ukázalo zcela zbytečným připlácet za tehdy dražší Gigabyte, když má stejné takty jako levnější MSI, čili 5GHz. Proto musíte být velmi pečliví, ostražití, všechno ověřovat a někdy je to náročné. Navštěvujte tedy weby výrobců, pátrejte a analyzujte. Třeba to někomu pomůže.
Jsem propiskovej magor:-) Fantastic Four - já, Shitman, KineCZek a soap mactravish:-) Mám Eurocase 350W a nestydím se za to!:-) Chceš mít mysl veselou? Snídej housku s nutellou! Nepiji, nekouřím, jsem hebký, přítulný a v nouzi mě lze použít jako mop:-)
dockalacek
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jiří Kuruc 17. 4. 2015 10:52

Hezký den,

díky za vaši zkušenost a Adamovi za vyčerpávající odpověď. Je to poučné pro nás i pro čtenáře.

Píši stran Eurocasu. Mají pověst běžných zdrojů, ale třeba v našem velkém testu obstál velmi dobře (ale testovali jsme 550W variantu). Obecně jde kvalita zdrojů nahoru, myslím, že nemáte důvod k obavám ;-)
Jiří Kuruc
Redaktor Computeru
Uživatelský avatar


  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Autor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků