Starý ntb a Aero

Diskuze výhradně o operačním systému Windows 7

Moderátor: Moderátoři Živě.cz

Odeslat příspěvekod ahorek 20. 4. 2009 17:46

Speciálním ovladačem jsem myslel ovladač WDDM (nebo jak se to jmenuje, ale např. pro G4Ti4200 takový ovladač neexistuje). K čemu to je, když pod XP mohu akcelerovat i s obyč ovladačem?

Na G4 takový ovladač neexistuje a i s ním by ti to bylo k ničemu, protože pro Aero potřebuješ i podporu pixelshaderů 2 a to GeForce 4 nemá. Ale myslím, že u Vist+ nikdo GeForce 4 neřeší, když jí dnes překonává kdejaká integrovaná grafika, které potřebnou podporou pro Aero mají.
Pomocí WindowsBlinds můžeš určitě akcelerovat i pod Windows XP a s GeForce 4, nicméně jde o placený program a průhledná okna si zde neuděláš(a když ano, tak to bude počítat procesor, tudíž bez akcelerace).
ahorek
Junior

Odeslat příspěvekod Big Muscle 20. 4. 2009 19:35

Ano, pixelshadery 2 jsou další taková nesmyslná podmínka.... btw jak to myslíš, že s WB průhledná okna neuděláš? WB normálně průhledná okna umí prostřednictvím HW akcelerace.

Ano, je to placený program (jako Vista je placená), ale o to nešlo. Chtěl jsem jenom ukázat, jak MS programuje "optimalizovaně". Občas mi přijde, že MS vymýšlí řešení ve stylu "Toto řešení už existuje, ale my vám ho nabídneme v podobě, která bude vyžadovat náročnější HW a budete potřebovat X dalších věcí abyste ho mohli použít!" :-/
Big Muscle
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod ahorek 21. 4. 2009 14:22

Bez pixel shaderů můžeš udělat průhledná okna, ale není to stejný efekt jako používá Aero. WB maximálně zprůhlední celé okno nebo horní popisek, oproti tomu Aero použije na horní popisek i rozostřovací pixel shader.
Pro samotný efekt by asi stačil i PS1.4(GF3,4,R9200), ale ten má určité limitace a jistě by se nevyplatilo poporovat prakticky mrtvý formát už po vydání. Microsoft měl navíc v plánu, že by se Aero mohlo postupně vylepšovat o nové efekty a PS1.4 by byl určitě brzdou.

Možná je to detail, ale vypadá to(i marketingově) líp. Prakticky 99% grafik podporu pro Aero má(včetně integrovaných). Grafiky, které Aero neumí většinou neběží na pc, které by obstojně zvládalo Vistu. Vyjímkou jsou profesionální grafiky, zvláště Maxtrox, které většinou také podporu nemají, ale pochybuju, že by se vlastnící takové grafiky rádi kochali Aerem.
ahorek
Junior

Odeslat příspěvekod Big Muscle 21. 4. 2009 15:07

Jestli tim rozostřením myslíš blur effekt, tak to samozřejmě umí i WB ;-)
viz např. http://fc07.deviantart.com/fs44/i/2009/ ... rnasco.png
Big Muscle
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod ahorek 21. 4. 2009 15:41

Koukám, že WB prodělal hodně změn :). Zkoušel si tu průhlednost i na té GF4? Není mi totiž jasné jakým způsobem je tam ten blur tvořen. Buď to bude přes PS1.4(který GF4ti umí) nebo neefektivně přes procesor, což by ale mělo fatální dopad na výkon.
ahorek
Junior

Odeslat příspěvekod Big Muscle 21. 4. 2009 17:40

jo, na G4Ti4200 jsem to zkoušel a funguje to dobře. Nevim, přesně jak je to dělaný, ale na webu windowblinds píšou, že to je Pixel Shader, ale to už je u 4 roky starého článku.

Pak tam je "A 16MB DirectX 8 or later compatible video card with appropriate driver support is required for per-pixel alpha-blended skins."

Jinak u těch WB se mi líbí, že v paměti zaberou jenom několik set kB (zatímco Visťácký DWM mi lítal mezi 30-50 MB)
Big Muscle
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod ahorek 22. 4. 2009 09:53

Pro alphablending ti stačí i ten DirectX 8 bez shaderů, ale pro ten blur efekt potřebuješ minimálně DirectX 8.1(PS1.4).
Paměťové nároky se u Windows 7 oproti Vistám naštěstí podstatně snížili, takže teď DWM zabírá jen nějakých 7MB, což je u dnešních velikostí RAMek zanedbatelné.
ahorek
Junior

Předchozí stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků