Nelze zálohovat-špatný sektor (?)

Diskuze výhradně o operačním systému Windows 10

Moderátor: Moderátoři Živě.cz

Odeslat příspěvekod Mila_s 14. 5. 2018 21:16

Snažím se pravidelně zálohovat, užívám AOMEI backupper.
V poslední době se záloha nedokončí, po dlouhém běhu nahlásí: "Information Code:33, Failed to read sector (with bad sector)."
Projel jsem disk pomocí Data Lifeguard Diagnostic for Windows (utilita ze stránek Western Digital), bez chyb.
Zkusil jsem CHKDSK /F /V /R /B - povolil jsem spoštění při bootu. Restartuji, chdsk se spustí, při 24% se zvyšování počtu % zastaví a zůstává i několik hodin. Musím nuceně vypnout, a když normálně bootuji, Win naběhne. Zálohovat stále nejde; co s tím, prosím ?
Win 10 Home, Lenovo Idea Pad Y50-70, 8 GB RAM, HDD 1 TB, Intel Core i5.
Mila_s
Junior

Odeslat příspěvekod zivan 15. 5. 2018 07:18

Muzes sem dat SMART pro potvrzeni, ale pokud je problem se ctenim disku, tak pomuze asi jen vymena.
Motorola Edge 20; HP Elitebook 845 G8 (Ryzen 5650U, 32GB RAM, WD SN570 1TB, 14" fullHD IPS) + HP USB-C G5 Essential + 29" LG 29UM65 + 22" Eizo S2202W
zivan
Junior

Odeslat příspěvekod Mila_s 15. 5. 2018 07:24

SMART je OK. Problém se čtením není, Win běží bez problému. Jen to zálohování nejde, a CHKDSK se kousne.
Ještě zkouším projet dish programem HDD regenerator.
Win 10 Home, Lenovo Idea Pad Y50-70, 8 GB RAM, HDD 1 TB, Intel Core i5.
Mila_s
Junior

Odeslat příspěvekod zivan 15. 5. 2018 07:35

Ve SMARTU zadny vadny sektor videt neni? Muze byt mimo systemove soubory Windows, proto ty funguji.
Motorola Edge 20; HP Elitebook 845 G8 (Ryzen 5650U, 32GB RAM, WD SN570 1TB, 14" fullHD IPS) + HP USB-C G5 Essential + 29" LG 29UM65 + 22" Eizo S2202W
zivan
Junior

Odeslat příspěvekod Mila_s 15. 5. 2018 08:16

SMART OK.

-- 15. 5. 2018 15:17 --

Tak mi na disku proběhla plná kontrola programem HDD Regenerator, nenašlo žádnou chybu.
Win 10 Home, Lenovo Idea Pad Y50-70, 8 GB RAM, HDD 1 TB, Intel Core i5.
Mila_s
Junior

Odeslat příspěvekod Milanr1 15. 5. 2018 15:45

Chyba admina:
Mila_s píše:AOMEI backupper

S posledními verzemi W10 není kompatibilní.
Co s tím?
Místo nekompatibilního 3-P nástroje používej standardní nástroje OS WNT:
Kód: Vybrat vše
wbadmin

nebo jeho GUI
Kód: Vybrat vše
sdclt

Jestliže zvládáš cmd, pak samozřejmě ideální a nejsilnější nástroj pro zálohování:
Kód: Vybrat vše
robocopy

ve spojení s nejsilnějším GUI nástrojem v OS WNT:
Kód: Vybrat vše
taskschd.msc
Milan
Milanr1
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Mila_s 15. 5. 2018 21:06

Přijde mi to trochu krkolomné. Proč nepoužít zálohování vestavěné ve Win10, např dle tohoto popisu: https://www.windowscentral.com/how-make ... _windows10

Má to nějaké nedostatky ? (Já vidím jeden: neumožňuje inkrementální / diferenční zálohy).
Win 10 Home, Lenovo Idea Pad Y50-70, 8 GB RAM, HDD 1 TB, Intel Core i5.
Mila_s
Junior

Odeslat příspěvekod Milanr1 15. 5. 2018 21:58

Odkaz popisuje podrobně pro totální začátečníky, jak použít GUI sdclt. A to zbytečně krkolomně.
Milan
Milanr1
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod freekarol 15. 5. 2018 22:22

Mila_s píše:Přijde mi to trochu krkolomné. Proč nepoužít zálohování vestavěné ve Win10, např dle tohoto popisu: https://www.windowscentral.com/how-make ... _windows10

Má to nějaké nedostatky ? (Já vidím jeden: neumožňuje inkrementální / diferenční zálohy).


Ono těch nedostatků bude více, kdyby ne, těžko by někdo dokázal prodávat zálohovací programy, když by to samé uměl Windows. Pravděpodobně podobné, jako je rozdíl mezi Windows Explorerem a např. Total Commanderem. Sám nemůžu potvrdit, ani vyloučit, nikdy jsem na zálohování nepoužil to, co má Windows v sobě(a ani o tom neuvažuji).

AOMEI Backupper 4.1.0 by měl opravit falešnou hlášku o chybě 33: "Fixed issues: a few examples of resolved issues are the Linux empty partition display, garbled characters in the subject field of emails, and error codes 33, 214, and 4161."

Zdroj: http://www.latesttechnicalreviews.com/a ... 0-reviews/
freekarol
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Mila_s 16. 5. 2018 06:42

a) Zkusil jsem zálohování vestavěné ve Win10 - Vytvořit bitovou kopii systému.

Skončí s chybou: "Zálohování se nezdařilo, protože stínová kopie na zdrojovém svazku byla odstraněna. Pravděpodobnou příčinou mohla být vysoká aktivita při zápisu na svazku. Zkuste zálohování provést znovu. Pokud potíže potrvají, zvažte zvětšení úložiště stínové kopie pomocí příkazu VSSADMIN Resize ShadowStorage. (0x80780169)". Usuzuji, že si dělá bitovou kopii na zdrojovém disku (tu by pak přesunul na cílový disk), a tedy nikdy nemohu zálohovat disk z více než poloviny plný (snad o něco víc, pokud by kopie byla nějak kompresovaná, což nevím). Nepoužitelné.

b) sdclt -> vede na "Zálohování a Obnovení" (z Ovládacích panelů), viz předch. odstavec. Nepoužitelné.

c) robocopy -> neumí udělat bitovou kopii disku včetně systémových partition (je to "Robust File Copy"), umí jen kopírovat adresářové struktury. Nepoužitelné.

d) taskschd.msc by mi umožnil naplánovat, kdyby bylo co.

e) "AOMEI Backupper 4.1.0 by měl opravit falešnou hlášku o chybě 33" -> mám verzi 4.1.0, ta mi hlásí chybu z mého prvního příspěvku.

Co teď, prosím ?
Win 10 Home, Lenovo Idea Pad Y50-70, 8 GB RAM, HDD 1 TB, Intel Core i5.
Mila_s
Junior

Odeslat příspěvekod soban 16. 5. 2018 08:25

Nabotovat linux klidně stačí i z flash usbčka a pomocí dd překopírovat hdd na jiný a pokud dd nepřečte nějaký sektor tak pak je 100% vadný.

SMART nemusí zjistit všechny chyby.

A že OS funguje taky nic neznamená vadný sektor může být v místě které poškodilo nějaký program u kterého se to zatím neprojevilo.

A že neprojde a zasekne se CHKDSK tak je jasné že tam nějaká chyba bude buď v HW a nebo SW.
Mě haproval taky HDD a na vině byl zdroj a než jsem na to přišel tak to taky dlouho trvalo.....

Prostě skontroluj HW.
/----------------------------------------\
| Petr Šobáň |
| Olomouc |
\----------------------------------------/
soban
Pokročilý

Odeslat příspěvekod Mila_s 16. 5. 2018 10:11

Mezitím jsem na disku proběhl plnou kontrolu programem HDD Regenerator, nenašlo žádnou chybu. CHKDSK jsem pak už nezkoušel.
Pro jistotu jsem (přes noc) udělal plnou kontrolu eterního (cílového) disku pomocí WD Drive Utilities, také vše OK.
Dle #freekarol je to falešná hláška z AOMEI Backupper.
Ještě zkouším EaseUS Todo Backup Free .
Win 10 Home, Lenovo Idea Pad Y50-70, 8 GB RAM, HDD 1 TB, Intel Core i5.
Mila_s
Junior

Odeslat příspěvekod freekarol 16. 5. 2018 11:27

To není podle mě, ale podle AOMEI. Jinak AOIMEI k téhle chybě píše ještě tohle(na překlad je možné použít Google překladač):

19.Information code 33/34: Failed to read sector (with bad sector)/Failed to write sector (with bad sector)

Solution: Please check if the disk has the bad sector with professional disk tool (such as HDTune or MHDD). If bad sectors are not detected, please send our support (support@aomeitech.com) the log files under installation directory of the software so that we can better analyze the problem. If you detect the bad sectors on the disk, you can try to fix it with disk tool or change a new disk. In addition, if you get the error during clone with AOMEI Backupper, maybe you can try to do the backup not clone operation.

Zdroj: https://www.backup-utility.com/help/error-code.html
freekarol
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Mila_s 16. 5. 2018 12:37

Ano, to vše vím, s AOMEI komunikuji, poslal jsem jim to, nereagují. (Anglicky umím). Posílám jim upomínku.
Jak jsem už psal, HDTune mi nenašel žádné chyby.

Mezitím jsem vyzkoušel i EaseUS Todo Backup. Taky selhal. Hlásí: Partition 8 of diskk 1 check failed, use sector by sector backup. Totéž pro partition 7, 6, 1.

Mám jediný nápad co dál - použít nějaký SW, který umožní nastartovat z flashky a při bootu otestuje disk.
Win 10 Home, Lenovo Idea Pad Y50-70, 8 GB RAM, HDD 1 TB, Intel Core i5.
Mila_s
Junior

Odeslat příspěvekod Juwa2 18. 6. 2018 16:24

Ten vadný sektor tam evidentně je.
HDTune - proběhl "pomalý" Error scan?
--------------------------------------
K záloze (image) disku/oddílů použij Clonezilla (stáhni .iso > udělej si bootflešku (Yumi) > nabootuj). V nastavení má možnosti co dělat s vadnými/nečitelnými sektory. Zvolíš "přeskočit a pokračovat v zálohování".
Toho disku se zbav = zdroj problémů. Ale vyhazovat jej nemusíš, používej ho klidně dál třeba jako externí na méně důležitá data (filmy atd.). Jako systémový už ale sloužit nemůže...
Juwa2
Junior

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků