Aplikace se ukončí

Diskuze výhradně o operačním systému Windows 10

Moderátor: Moderátoři Živě.cz

Odeslat příspěvekod Retiree 18. 11. 2018 12:52

Zdravím,
aplikace třetí strany se pod jedním z profilů Windows10 při zcela konkrétní akci náhle ukončí.
Při práci pod jiným profilem, nebo při práci sice v témže profilu, ale spuštěná jako jiný uživatel (runas), pracuje zcela spolehlivě. Aplikace při ukončení generuje Report.wer, který ale příčinu ukončení nezaznamená (stejně jako log soubor). Laicky vyjádřeno, aplikace ve stavu čekání se po jisté konkrétní akci ukončí.
Problém je plně reprodukovatelný pod konkrétním profilem, ne na jiném počítači. Problém nedokázal simulovat ani developer aplikace.
Co vše může v daném konkrétním profilu způsobovat popsaný problém?
Retiree
Junior

Odeslat příspěvekod Milanr1 19. 11. 2018 07:35

Zničený profil.
Nesdělil jsi topologii LAN. Předpokládám AD.
Co s tím?
Standardní postup v AD:
1) odhlásit BFU;
2) přihlásit se jako admin;
3) zálohovat knihovny BFU;
4) smazat příslušný profil;
5) přihlásit BFU;
6) obnovit knihovny ze zálohy.
Ve workgroup je to jen o jeden bod složitější.
Milan
Milanr1
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Retiree 19. 11. 2018 10:14

BFU by nepoužil termín zničený profil, BFU pod profilem stále bez potíží pracuje;
BFU chápe termín Topologie LAN, BFU nechápe termín Topologie AD;
BFU odmítá použít Standardní postup. Jednak postup není tak standadní, jak se zdá na první pohled, jednak BFU už nemá OS splňující standard Microsoftu. BFU se oprávněně obává následných komplikací;
BFU se stále tvrdohlavě snaží zjistit, v jakém parametru se chybující profil liší od ostatních profilů (k čemuž ovšem potřebné vědomosti nemá, proto se ptá);

@adminstrátor Superfóra - vaše AI pracuje téměř perfektně (s důrazem na slovo téměř)
Retiree
Junior

Odeslat příspěvekod soban 19. 11. 2018 11:00

No tak si ty profily porovnej a zjisti kde je chyba a přeji příjemné porovnávání na dlouhé zimní večery.......

Ono fakt je jednoduší zazálohovat důležité věci z toho profilu (data) a vytvořit ho znovu.

Hledat proč to nefunguje u windows je cesta do pekel pokud SW nenapíše rozumnou chybu.
/----------------------------------------\
| Petr Šobáň |
| Olomouc |
\----------------------------------------/
soban
Pokročilý

Odeslat příspěvekod Retiree 19. 11. 2018 11:18

Obávám se, že máš pravdu...
Vytvořil jsem bod obnovení, cosi testoval, spadly licenční servery MS, windowsy začaly generovat nepřístojné hlášky a já zmatkovat v domnění, že příčinou jsem já...
Toto si s Tvým dovolením dám za rámeček:
>>Hledat proč to nefunguje u windows je cesta do pekel pokud SW nenapíše rozumnou chybu.<<
Retiree
Junior

Odeslat příspěvekod Milanr1 19. 11. 2018 20:32

Retiree píše:BFU nechápe termín Topologie AD

AD = Active Directory.
Pravděpodobně pracuješ v topologii Workgroup.
Pak musíš navíc ještě vytvořit nový pracovní účet s právy skupiny USERS.
Původní účet i poškozený profil samozřejmě smazat.
Milan
Milanr1
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Retiree 19. 11. 2018 23:21

Původní účet i poškozený profil samozřejmě smazat.

Tento pokyn potvrzuje mé neblahé tušení, že Účet a Profil nejsou jedno a totéž... Může někdo objasnit ?
S tím mazáním to taky nebude hned, zatím vše funguje a musím to pro- a hlavně do-myslet.
Retiree
Junior

Odeslat příspěvekod Milanr1 20. 11. 2018 07:36

Pomocí účtů (= login) se přihlašuješ do systémů.
Seznam účtů v OS WNT:
Kód: Vybrat vše
net user

Vytvoření nového účtu s názvem "Bufu":
Admin konzole cmd|PS
Kód: Vybrat vše
net user heslo bufu /add

Místo "heslo" samozřejmě něco použitelného.
Účet je defaultně zařazen do skupiny USERS.
Smazání účtu "bfu":
Admin konzole cmd|PS
Kód: Vybrat vše
net user bfu /delete

Před smazáním účtu se ujisti, že nejedná o jediný povolený admin účet.

Profil je soustava souborů ve FS, které patří k danému účtu.
Profil se nemaže pomocí správce souborů, jedině systémově:
Kód: Vybrat vše
sysdm.cpl

Upřesnit -> Profily -> Nastavení -> (označit) -> Odstranit

Před uvedenými akcemi se ujisti, že popsaná chyba není způsobena zanedbáním údržby NTFS:
Admin konzole cmd
Kód: Vybrat vše
chkdsk C: /i /c


Btw:
Kdybys uvedl texty hlášek z Admin logu v úvodním dotazu, bylo by to jasnější.
Milan
Milanr1
Pokročilý
Uživatelský avatar


  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Autor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků