Erasmus bankovní účet

Běžné účty, spořicí vklady, termínované vklady, studentské účty, platební karty, přímé bankovnictví

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod MalejKugi 17. 6. 2018 14:13

Zdravím,
za dva měsíce mě čeká Erasmus v Norsku, Oslo (studijní pobyt, jeden maximálně dva semestry). Řeším proto bankovní účet, který bych v rámci Erasmu mohl bezstarostně a pokud možno co nejlevněji využívat. Samozřejmě jsem v těchto záležitostech amatér a mám problémy se orientovat v různých cenících apod.
Momentálně se stipendium posílá jednorázově, a to:
v CZK na korunový účet vedený u jakékoliv banky v ČR; částka přiděleného stipendia je převedena dle aktuálního kurzu ČNB a v CZK zaslána na účet studenta,
nebo
v EUR na eurový účet vedený u Komerční banky. Student si vyžádá balíček G2 Erasmus, který je možné zřídit na kterékoli pobočce KB po celé ČR.
Norsko má vlastní měnu, proto přemýšlím, jak peníze převést s pokud možno co nejmenšími ztrátami. Na G2 jsem slyšel krajně negativní ohlasy, hledám proto alternativy. Tento účet by byl pro život v Norsku primárním, klíčové je tak mít minimální poplatky ohledně plateb v zahraničí, případných výběrů z bankomatů apod.
Byl mi doporučen eKonto STUDENT PREMIUM od RB (zdarma výběry v zahraničí, více měn), avšak dál se již neorientuji.
Dokáže mi prosím někdo poradit, zda jsou dostupné i lepší alternativy?
MalejKugi
Kolemjdoucí


Odeslat příspěvekod MalejKugi 17. 6. 2018 16:22

Tento topic jsem četl, ale rozdíl je v tom, že všechny peníze budu mít k dispozici jednorázově a již před odjezdem... Proto nevidím smysl si něco zakládat v Norsku.
MalejKugi
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod jidis 17. 6. 2018 16:42

Tak zaloz Revolut.
jidis
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod Radek.Hulan 17. 6. 2018 19:07

Revolut má o víkendu 2% přirážku, což odpovídá běžné české bance.
A na výběr z ATM je u něj zdarma jen cca 4.000 Kč měsíčně, což je směšné.