Dvě brigády a dvě prohlášení o dani. Jak z toho ven?

Co, kdy, proč a jak správně zdanit. Rady, tipy a návody pro všechny podnikající subjekty v ČR

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod kluk z kvjetinace 24. 10. 2018 17:04

Zdravím, potřeboval bych nějakou lekci finanční gramotnosti.

Jsem student a už od roku 2017 mám jednu brigádu na DPP. Tato brigáda umožňuje libovolný výběr směn a skrze účet v internetové aplikaci si lze spravovat elektronickou peněženku a určovat si den dopředu částku své výplaty. Vybíral jsem vždy do 10 tisíc. Přebytek vydělaných peněz za daný měsíc jsem jednoduše nechal "uležet" do dalšího měsíce. Za období od podepsání smlouvy (viz. další odstavec) jsem si vybral 40 tisíc a 30 tisíc mi stále leží v peněžence. Nevím do jaké míry je to legální, ale kdybych potřeboval tyto peníze, tak je tu možnost fakturovat peníze z mé peněženky do rukou člověka se živnostenským oprávněním a odvede se přitom 10% daň. Potvrzení o studiu jsem nepředkládal. Důležité je dodat, že se jedná o zprostředkovatele a reálně mě platí někdo jiný, ale nevím kolik přesně jde zprostředkovateli a už vůbec ne, kolik jde státu.

Toto jsem podepsal: růžovka: 1.6.2018 - 31.12.2018, Dohoda o provedení práce + BOZP - 1.5.2018 - 31.12.2018

Tato brigáda mi již časově nevyhovovala, a tak jsem si našel jinou brigádu, taktéž na DPP. Zde jsem opět podepsal DPP a "růžovku". DPP platí od 11.10 do 31.12 a ve smlouvě se píše: "Odměna je splatná pozadu za měsíční období a výplatním termínem je 15. den kalendářního měsíce..." Růžovka je nejspíše také platná od tohoto dne. Počítám, že si v práci vydělám měsíčně 10 000 Kč ≤. Předkládal jsem potvrzení o studiu. Prodloužení smlouvy na rok 2019 neplánují.