Octavia 1.8T přehřívání - nejede ventilátor

Fabia, Octavia, Superb,...

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Dysiew 2. 8. 2018 14:27

Zdravím, v posledních dnech se oktávka s 1.8 Turbo začala přehřívat (ručička teploty se posune přes půlku a hned lze zaznamenat velkou ztrátu výkonu). Dělá to se zaplou klimatizací a to buď při státní na místě, nebo když na to šlápnu. Když vypnu Climatronic, velmi rychle se ručička vrátí zpět. Je to problém posledních pár dní, sleduju to a nikdy to nenechám dojít daleko, vždy s tím okamžitě něco dělám
Dnes jsem s takto uřícenou oktávkou zastavil, otevřel kapotu a vidím, že se točí jen jeden ventilátor na chladiči - ten menší. Větší z nich se ani nehnul. Ony se nějak různě zapínají podle potřeby? Neměly by náhodou běžet oba?

K tomu ještě dodám, že když se tohle stalo a chtěl jsem jí ulevit, otevřel jsem okna a klimu nastavil na nejvyšší teplotu. Do auta se dostal naprosto odporný smrad nějaké spáleniny, který při zaplém chlazení není vůbec cítit. Zkusil jsem ohřívání zapnout víckrát a pokaždé ten odporný spálený smrad. Není do předzvěst nějaké horší závady, než jen vadného větráku?
Naposledy upravil Dysiew dne 2. 8. 2018 14:30, celkově upraveno 1
Dysiew
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ace2 2. 8. 2018 14:30

měl jsem problém na konektoru co je dole pod chladičema. Je tam konektor kam vede pár kabelů co ovládají sahary.
ace2
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 2. 8. 2018 14:32

Deja vu?
anonymni

Odeslat příspěvekod MELLO 2. 8. 2018 14:44

Co servis?
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dysiew 2. 8. 2018 15:02

No do takového stavu jsme se ještě nedostali.
Servis bude, ale jelikož mám se servisy zkušenosti jako zadřená klikovka hodinu po opravě motoru na X-Trailu, tak se ptám na možnosti.
Dysiew
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 2. 8. 2018 15:02

Mám podobné zkušenosti.
anonymni

Odeslat příspěvekod MELLO 2. 8. 2018 15:25

Já ne, já jen samé pozitivní. Zajímavé.
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tycoon 2. 8. 2018 19:04

Měly by běžet oba. Ten větší už bude mít asi přidřený motor (po nakapání oleje může jít rozhýbat), nebo už je spálený.
FR 1.4 TSI 92 kW
ex Fabia 2.0 MPI 85 kW LPG
tycoon
Inventář

Odeslat příspěvekod Dysiew 13. 8. 2018 19:34

Automechanik se na to podívá. Říkal, že buď je KO větrák, nebo těsnění pod hlavou, což znamená repas hlavy a spoustu další práce. Dokážete někdo odhadnout cenu takové opravy? Říkal, že u dvacetiventilu by celá oprava vyšla rozhodně přes 20 tisíc. Vzhledem k ceně oktávky se ta oprava asi už ani nevyplatí :-(
Dysiew
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod evlo 13. 8. 2018 19:57

to ne, ale tesneni pod hlavou odchazi spis v recech, na internetu a u par divnomotoru, v realite se treba malinko poskodi, ale vetsinou to kazdy jen pise ...
evlo
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 13. 8. 2018 19:59

Třeba to před tím dával do servisu a zkurvili mu ho tam, co víš...
anonymni


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků