Ahoj,
mám takový problém u VW Golf IV 1.4. Za poslední rok jsem se setkal s problémem, že auto chcípá na volnoběhu, udržuje konstantní otáčky cca 400 ot/min, ale pak z ničeho nic poklesnou na cca 150-200 ot/min a motor chcípne. Stalo se mi to po natankování nekvalitního benzínu. Problém jsem vyřešil natankováním Shell VPower a po smíchání benzínu se starým nekvalitním problém zmizel.
Teď je však problém zpátky (tankuju už jenom benzín, který je ověřený, že Golfu chutná), začalo se to dít nejdříve jen u couvání, teď to chcípá na volnoběhu, průjezdem na křižovatkách atd ... na rovině, kde se udržuje konstantní vyšší rychlost to problém nedělá. Dle VAG diagnostiky za to může zanesená škrtící klapa.
Na netu jsem našel návod a video, jak tu klapu vyčistit, aniž bych ji musel celou vymontovat ... https://www.youtube.com/watch?v=FaCcGdyQuLg
Myslíte, že by to mohlo pomoct? Zvládne to i "neautomechanik", který řekněme je zručný a používá selský rozum? Mám za sebou nějaký výměny, čištění klapy však ještě ne.
Napadá vás ještě co by ten problém mohl způsobovat ? Je mi jasné, že po vyčištění bude třeba ve VAGu upravit hodnotu pro klapu ... kabel koupím tento http://aukro.cz/kb1-kabel-vag-diagnosti ... 23910.html a software stáhnu někde z netu (táta sice má originální licenci pro domácí použití, ale je 400 km daleko) tak prosím otázku legislativy pomineme
Díky za podnětné náměty a připomínky