Minimálne optimálne otáčky pre diesel/benzín

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod MarekMM 4. 10. 2007 17:59

Existuje nejaká dolná hranica, koľko otáčok by mal mať dieslový/benzínový motor, aby pracoval v "ideálnom" stave, z hľadiska opotrebenia motora? Nemám tým teraz na mysli rozbeh ani jazdu z kopca, ale jazdu po rovine.
Ja som si totiž myslel, že diezlák by mal točiť aspoň takých 1900-2000, aby sa netrápil a nedusil sa, a podľa tohoto aj radím, t.z. preraďujem pri 3000 tak, aby som mal vo vyššej rýchlosti 2000. Ale toto zrejme pri moderných agregátoch neplatí.
MarekMM
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Vana666 4. 10. 2007 18:04

neexistuje
resp. vzhedem k charakterům různých motorů, rozdílným hmotnostem aut, převodům apod není možné univerzálně odpovědět jednoznačnou hodnotou
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod David T. 4. 10. 2007 18:13

Já ti poradím optimální otáčky pro benzín ( min. 3000tis až 6000tis otáček). to je ideál :mrgreen: :mrgreen:
Superb Sportline 2.0 Tsi 206kw 4x4
David T.
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod OS 4. 10. 2007 18:23

Už to tu bylo.
LOCK
OS
Inventář

Odeslat příspěvekod King of Potato People 4. 10. 2007 18:23

minimalni optimalni otacky jsou volnobeh :) jedes po rovine, vyradis a brm, brm, brm

David radit uplne blbe optimalni otacky benzinu jsou (v beznych autech) od 7000 do 10000rpm
Breaking the sound barrier
King of Potato People
Missák Garáže 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod OS 4. 10. 2007 18:34

Stejně je nejdůležitější krouťák. :)
OS
Inventář

Odeslat příspěvekod Honza42 4. 10. 2007 19:46

Už to tu bylo kolikrát. Otáčky co nejnižší, dokud to nechrchlá, necuká a netřese celým autem. Takže po rovině slušně výkonná nafta při 80 km/h klidně 1500 min-1, a benzín o něco více, ale není podmínkou.
Honza42
Inventář

Odeslat příspěvekod Vana666 4. 10. 2007 19:58

taky je rozdíl mezi tří-, čtyř- nebo třeba šestiválcem atd.
na původní dotaz neexistuje jednoznačná odpověď
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Luboš*** 4. 10. 2007 20:10

S benzínovým osmiválcem není problém jezdit i na 1000 ot/min, TDI tohle nesnese ani omylem, takže je to motor od motoru různé.
Luboš***
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lukino 4. 10. 2007 20:11

Soudruzi ja bych pro chaos tuto diskusi uzamknul :D
Lukino
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod SKAJA 4. 10. 2007 20:24

Já jezdím po městě na 4. převodový stupeň a pokud to není do nějakýho velikýho kopce, tak se dá v pohodě jet i těch cca 50km/h, případně i méně, což odpovídá cca 1300ot/min, takže bych se přikláněl k názoru, že pokud to nedrnčí a nehází celým autem (pokud se jedná o naftu, tak pokud to drnčení nepřekračuje únosné meze :mrgreen: ), tak je to OK.
OII 2.0TDI - dlouhodobá spotřeba 9,8l/100km
SKAJA
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 4. 10. 2007 20:28

[quote="Luboš***";S benzínovým osmiválcem není problém jezdit i na 1000 ot/min, TDI tohle nesnese ani omylem, takže je to motor od motoru různé.r/quote]
s kterým osmiválcem TDI máš zkušenost že to nesnese ?
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Haloo 4. 10. 2007 20:31

Na jednicku muzes jet s vetsinou aut i bez plynu na volnobeh, kdyz pominu auta s poddimenzovanymi motory.

Takze odpoved na tvoji otazku zni, ze minimum je asi 600 otacek za minutu :)

Jinak, jak uz tu nekdo radil, rid se citem a sluchem.
Haloo
Nováček

Odeslat příspěvekod anonymni 4. 10. 2007 21:06

Orientačně bývají optimální otáčky každého motoru v hodnotě maximálního krouťáku.
Např. SAAB 9-5 2.3 LPT 1.800 rpm 8)
anonymni

Odeslat příspěvekod HondaMan 4. 10. 2007 21:22

Jintaj: tak to bych jezdil stále v 5000rpm
"He who sacrifices freedom for security deserves neither." Benjamin Franklin
HondaMan
Řezník Garáže
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků