programy na benchmarky/stress testy/monitoring apod.

Všechny ostatní programy, které nemají samostatnou sekci

Moderátor: Moderátoři Živě.cz

Odeslat příspěvekod Aventedor 4. 10. 2017 20:04

Ahoj všichni,

nějak jsem se tu nemohl dopátrat podobného tématu, tak pro to založím přímo nové. V pátek budu skládat poprvé vlastní pc (Ryzen 1700 + Evga 1080ti ftw3...) vůbec poprvé budu taktovat a rád bych byl připraven na testy stability, kterým PC posléze projde. Nejsem žádný IT odborník, ale troufám si říci, že ani vyloženě neznalý lempl, nicméně jsem posledních 8 let fungoval pouze na noteboocích a nějaké taktování, benchmarky atd je mi naprosto cizí, čili se zde táži s prosbou o radu na doporučené programy. Je jich poměrně dost co jsem za poslední rok sledoval věci okolo HW, některé jsou více doporučované, některé méně. Po prvotní stavbě komponentů, instalaci systému, instalováním ovladačů/aktualizováním biosu bych chtěl nový HW nataktovat pro běžný bezproblémový provoz, prosím tedy o doporučení nejprve na kratší testy stability pro prvotní nastavení a posléze v čem testovat dejme tomu přes noc. S CPU plánuji v BIOSu přetaktovat rovněž i paměti, jak jen to bude možné, GPU pak přomocí EVGA precision přímo ve winech. Popravdě sám nevím přesný rozdíl například v použití Prime95 a Cinebenche - Prime95 je hlavně soft pro stress test v dlouhodobé zátěži a Cinebench je spíše benchmarkovací nástroj s chvilkovým stresstestem? Co dalšího použít/je lepší pro stress test použít více nástrojů? Pro gpu použít unigine heaven + 3-d Mark a něco dalšího? Na paměti stačí memtest? Co je dobré použít na monitoring HW? CPU-Z/HW monitor, nebo se na ty hodnoty nelze příliš spoléhat a BIOs bude vždycky nejlepší? Co použít pro test stability systému? Na závěr - vynechal jsem něco potřebného/jinou velmi nápomocnou utilitu co doporučujete? Jak píšu na netu je toho sice dost, ale sám vím, že spousta lidí nakecá plno blbostí a realita pak může být pro zkušené uživatele jinde a přijde mi, že zde je v