od Sasar 21. 10. 2017 10:40
Paradoxně větší potíže a náklady způsobují rozmazlení smradi, pro které se zákazníci poptávají po dodávkách řady Gamer/Hobby, nebo mírně upravené Integra (deska s červeným drakem, průhledná bočnice, svítící ventilátory). Chtějí "MSI Gaming", které neposkytují základní možnosti správy, natož vzdálenou správu, validaci, nebo administrační úrovně. V praxi mluvím o spratcích, které není možné omezit ani na úrovni systému, jakýkoliv zákazníkem vyžádaný pokus o zabezpečení skončí stížností pubertálního spratka "přes tátu a mámu". Na fórech se dočte ... a dílo zkázy dokoná sám. Raději jim zaplatí extra výjezd a náklady spojené s opravou. Stinná stránka dobrých obchodních vztahů se zákazníky, kteří rozhodují o prodloužení smluv, dodávkách a převzetí správy firemního IT. Naštěstí jich není zase tolik, ale ani zase tak málo, abychom nebyli vytížení. Spratek vidí graf, nainstaluje si všechny kombinace tweaků, instalátory čehokoliv ... a všechno se musí opravit na místě, protože jen ve velmi malém procentu případů lze včasně zasáhnout třeba přes RDP (Win 10 Home z dobrých důvodů nedávám ani na zábavní počítače).
Je to jen otázkou času, od rána už máme dva rozmazlené spratky, kteří pod příslibem vyššího výkonu nevydrželi a pustili se do aktualizace, reinstalace tweaků a pomačkáním všeho, co se dalo. Už takhle mám práce dost, natož abych posílal na výjezd stále zaměstnance. Jezdí studenti s polovičním úvazkem, jsou rádi za zvýšenou sazbu nad rámec standardní odměny.
Sleduji, abych věděl kolik budu mít práce navíc. Počítám, že se mi začnou přes víkend ozývat.