IT skills pro financniho analytika

C++, C#, Visual Basic, Delphi, Perl a ostatní

Moderátor: Moderátoři Živě.cz

Odeslat příspěvekod Progress234 17. 4. 2017 23:03

Dobry den,

chtel bych vas poprosit o radu ohledne kariery.

Vystudoval jsem ekonomku a pracuji jako Financni Analytik.
Celkem me chytlo IT, tak jsem se nejdrive naucil Excel na velmi dobrou uroven (vcetne VBA programovani), ted jsem k tomu pridal Power Pivot, Power Query, MDX, DAX. Oprasil jsem i statistiku a pres MDX, ci Cube functions v excelu dotazuji Datove sklady, kdyz vytvarim tooly v excelu. Spise na hobby urovni pak umim MS Access, SQL, PHP, HTML, CSS, JQuery (programuju si vlastni webove stranky). V praci ted mame moznost naucit se Power BI, na coz se chystam.

Na co byste mi prosim poradili se zamerit abych z kombinace tech znalosti vytezil co nejvice? Ma napriklad cenu se zacit ucit R nebo jak se vytvari datove sklady? Nebo treba SAS a Tableau...IT jsem nestudoval, ale chtel bych se casem zkusit uchazet o praci v zahranici (Sales Analytik, Financni ci Datovy Analytik) a tak bych chtel mit co nejlepsi kombinaci. Zatim, co jsem nasel nabidky, tak mi prijde, ze v mnoha vyzaduji ruzne programy (SAS, Tableau, ORACLE apod).

Předem diky!
Progress234
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod mimous 18. 4. 2017 05:31

Jako analytik bys měl umět, řádně si připravit data - tudíž bych začal zdokonalením SQL. Pokud tě chytlo a zvládáš VBA, tak si zkusit i PL SQL konstrukce. Další věc, kterou se hodí umět, tak je Rko, ale to není na 100% nezbytné. Většinou podle firmy a možností, jaké nabízí.
To, jestli někde chtějí Teradatu, Oracle, MS SQL, to neovlivníš. K Oraclu a MS technologiím se dostaneš skoro všude. Teradata je z těch dražších variant pro firmu, takže ji nepoužívají úplně všude.

Další možný směr, kterým se může analytik vydat, je datamining. Umět DM metody se dost hodí, pokud po tobě budou někdy chtít něco jako predikci, která nebude jen kopírovat trend let minulých zvýšený o %, které si přeje management.