Problém s vypadávajícím připojením O2 (log dsl připojení)

Poskytovatelé a technologie, dial-up, ADSL, kabel, optika, bezdrátové připojení

Moderátor: Moderátoři Živě.cz

Odeslat příspěvekod marecek 1. 8. 2016 20:00

ahoj,
mohli byste mi prosím poradit?
mám problém s VDSL připojením o O2. Připojení mi čas od času vypadává a po reklamacích na O2 mi tvrdí, že u nich žádný problém není. Původně jsem od nich měl modem Comtrend (používal jsem ho i na jako router), který jsem nově nahradil ASUS DSLAC52U. K výpadkům dochází i nadále, akorát oproti comtrendu nemusím modem restartovat, protože asus si spojení obnoví sám. Zároveň z asusu dostanu i log, který připojuji dole.
Dá se z něj poznat na čí straně je chyba? jestli u mně nebo u O2. Budou mi sem posílat technika, ale pokud bude chyba u mně, musím ho pak zaplatit.
Předem díky moc za pomoc, kdyby bylo třeba něco upřesnit, tak mi dejte prosím vědět. V síti za routerem jsou nějaké mobily, počítač, tablet a televize...
Marek


2016-08-01 18:40:53 kernel:
2016-08-01 18:40:53 kernel: PTM reset hold
2016-08-01 18:40:53 kernel: tpstc_txRxReset
2016-08-01 18:40:53 kernel: Link State: PVC_80 PPPoE down.
2016-08-01 18:40:54 kernel: Link State: DSL link down.
2016-08-01 18:40:54 WAN Connection: Fail to connect with some issues.
2016-08-01 18:40:54 stop_nat_rules: apply the redirect_rules!
2016-08-01 18:40:59 WAN Connection: Wan link down.
2016-08-01 18:41:14 WAN Connection: Wan link up.
2016-08-01 18:41:14 kernel: nas8: stoping interface.
2016-08-01 18:41:14 dnsmasq[18936]: reading /etc/resolv.conf
2016-08-01 18:41:14 syslog: Modem hangup
2016-08-01 18:41:14 dnsmasq[18936]: ignoring nameserver 127.0.0.1 - local interface
2016-08-01 18:41:14 dnsmasq[18936]: using nameserver 194.228.41.65#53
2016-08-01 18:41:14 dnsmasq[18936]: using nameserver 160.218.161.54#53
2016-08-01 18:41:14 syslog: Connect time 1107.9 minutes.
2016-08-01 18:41:14 syslog: Sent 7071740 bytes, received 21716754 bytes.
2016-08-01 18:41:14 syslog: Connection terminated.
2016-08-01 18:41:15 syslog: LCP down.
2016-08-01 18:41:21 syslog: Terminating on signal 15
2016-08-01 18:41:21 kernel: wan_execute 2521 killall udhcpc not smuxctl rem nas10_0~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
2016-08-01 18:41:21 kernel: nas8: starting interface.
2016-08-01 18:41:21 syslog: Initialize LCP.
2016-08-01 18:41:21 syslog: Plugin libpppoe.so loaded.
2016-08-01 18:41:21 syslog: RP-PPPoE plugin version 3.8p compiled against pppd 2.4.5
2016-08-01 18:41:21 syslog: pppd 2.4.5 started by admin, uid 0
2016-08-01 18:41:21 syslog: LCP is allowed to come up.
2016-08-01 18:41:21 kernel:
2016-08-01 18:41:21 kernel: PTM reset release
2016-08-01 18:41:21 kernel: Link State: DSL link up.
2016-08-01 18:41:21 WAN Connection: Fail to connect with some issues.
2016-08-01 18:42:38 syslog: PPP session is 9717
2016-08-01 18:42:38 syslog: Connected to XXXXXXXXXXXXXXXX via interface nas8_0
2016-08-01 18:42:38 syslog: Using interface ppp80
2016-08-01 18:42:38 syslog: Connect: ppp80 <--> nas8_0
2016-08-01 18:42:38 syslog: PAP authentication succeeded
2016-08-01 18:42:38 syslog: peer from calling number XXXXXXXXXXXXXXX authorized
2016-08-01 18:42:38 syslog: local IP address XXXXXXXXXXXXXXX
2016-08-01 18:42:38 syslog: remote IP address XXXXXXXXXXXXXXX
2016-08-01 18:42:38 syslog: primary DNS address 160.218.161.54
2016-08-01 18:42:38 syslog: secondary DNS address 194.228.41.65
2016-08-01 18:42:38 dnsmasq[18936]: exiting on receipt of SIGTERM
2016-08-01 18:42:38 dnsmasq[24935]: started, version 2.52 cachesize 150
2016-08-01 18:42:38 dnsmasq[24935]: compile time options: IPv6 GNU-getopt no-RTC no-DBus no-I18N no-DHCP no-TFTP
2016-08-01 18:42:38 dnsmasq[24935]: using nameserver 194.228.41.65#53
2016-08-01 18:42:38 dnsmasq[24935]: using nameserver 160.218.161.54#53
2016-08-01 18:42:38 dnsmasq[24935]: reading /etc/resolv.conf
2016-08-01 18:42:38 dnsmasq[24935]: ignoring nameserver 127.0.0.1 - local interface
2016-08-01 18:42:38 dnsmasq[24935]: using nameserver 194.228.41.65#53
2016-08-01 18:42:38 dnsmasq[24935]: using nameserver 160.218.161.54#53
2016-08-01 18:42:38 dnsmasq[24935]: read /etc/hosts - 4 addresses
2016-08-01 18:42:39 kernel: Link State: PVC_8_0 logistic interface up.
2016-08-01 18:42:40 kernel: ddns_execute(), DDNS is not enable, so remove /etc/ddns.conf.
2016-08-01 18:42:41 WAN Connection: WAN was restored.
2016-08-01 18:42:41 start_nat_rules: apply the nat_rules(/tmp/nat_rules)!
marecek
Junior

Odeslat příspěvekod polda 1. 8. 2016 20:24

Já jsem to vyřešil , vypnutím wi-fi na modemu, pořízením samostatneho wi-fi routeru A jedu bez výpadků. Kamarád měl jinou příčinu - přehryzaný kabel od křečka.
polda
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod hunter21 1. 8. 2016 20:51

Je potrebne zistit co vlastne vypadava...
Pripojenie za routrom, alebo pripojenie VDSL linky na ustrednu.
Stav linky VDSL tam vidim: Link State: DSL link up.
Pad VDLS by zrejme bol oznaceny ako: DSL link down.
V pripade padania wifi sa pripoj LAN kablom a tak testuj ci to pada.
Ak sa tento log opakuje pravidelne a nic ine v tom logu nieje, tak je dost mozne sa sa ti restartuje cely router a log zacina startom jeho systemu. Ak by to tak bolo, tak treba zistit preco sa restaruje.
hunter21
Pokročilý

Odeslat příspěvekod marecek 1. 8. 2016 21:35

ahoj, díky za reakci.
během výpadku nefunguje internet ani přes LAN, modem ukazuje v tu dobu ukazuje, že je od internetu odpojený.

jinak DLS link down je tam v čase 18:40:54

[size=85][i]-- 1. 8. 2016 23:02 --[/i][/size]

Ahoj,
tak ještě pár informací o aktuálním spojení...
zajímavý je zejména počet CRC downstream chyb - 5733 za 3 hodiny - předpokládám, že asi v tom bude zakopaný pes...

DSL Information
Verze ovladače DSL FwVer:5.5.2.3_B_A60901 HwVer:T14.F7_0.2
Stav linky DSL up
DSL Čas restartu 0 dny 3 hodiny 12 minuty 58 vteřiny
Modulace DSL ITU G.993.2(VDSL2)
Režim dodatku ANNEX B
DSL Exchange(DSLAM) Broadcom
Current Profile 8b

Line Stats Downstream Upstream
TCM(Trellis Coded Modulation) On On
SNR Margin 18.3 dB 15.1 dB
Line Attenuation 18.8 dB 6.9 dB
Path Mode Interleaved Interleaved
Interleave Depth 121 19
Data Rate 14441 kbps 2238 kbps
MAX Rate 27132 kbps 8857 kbps
POWER 18.3 dbm 1.7 dbm
INP 1.9 symbols 1.9 symbols
CRC 5733 5
marecek
Junior

Odeslat příspěvekod hunter21 1. 8. 2016 22:27

DLS link down je tam v čase 18:40:54, ano to moze byt len preto, ze sa ten router prave restartol a este nieje pripojeny na DSL linku. Potreboval by si minimalne 2 logy po sebe s roznymi casmi.
CRC chyby sa bezne objavuju a nula chyb som este nevidel. Neviem ovsem ako je nastavena linkova DSL rychlost. Ak je nastavena na dynamicku zmenu tak velky pocet CRC chyb znizi rychlost. Ovsem ak je to nastavene staticky, tak to moze vadit a moze to znamenat restart aj routra.
Doporucujem ten modem testovat v takom rezime, ze vsetko od neho odpojis okrem pocitaca, ktory bude k nemu pripojeny LAN kablom. TP-Linky obsahuju bug vo wifi casti, ktory sposobuje na lacnych modeloch zamrznutie a na drahsich modeloch restartovanie routra.

-- 1. 8. 2016 23:30 --

S tymi TP-Linkami som to myslel informacne, neviem ako je na tom Asus.
hunter21
Pokročilý

Odeslat příspěvekod soban 3. 8. 2016 15:11

Já bych tam skusil dát spátky ten comtrend s aktualizovaným FW a nechytal bych do nastavení a pokud to bude padat tak je chyba na lince.

Protože když padají dva různé routery tak chyba bude na společné věci...dráty a ústředna.....

Jinak skouknul bych dráty co máš po bytě a zásuvky zda není někde něco podezřelé....

Co spliter? Máš ho tam nebo ne? Pokud ano skus ho dát pryč, pokud ne skus ho tam dát i když nemáš telefon.
Co telefonní zásuvka?
Jaké jiné zařízení je ještě připojené k telefonní lince?
/----------------------------------------\
| Petr Šobáň |
| Olomouc |
\----------------------------------------/
soban
Pokročilý

Odeslat příspěvekod marecek 5. 8. 2016 12:20

tak u nás byl včera technik a tvrdil, že v tel. zásuvce byl špatný kontakt... jinak prý na ústředně atd. je vše naprosto v pořádku.
tak uvidíme.

Díky všem za pomoc!!!

Marek
marecek
Junior

Odeslat příspěvekod hunter21 5. 8. 2016 13:22

Ak je na ustredne vsetko ok, tak to testuju akurat tu ustrednu bez toho aby testovali celu linku vcitane tvojho modemu. Oni tie chyby musia vidiet aj u seba na ustredni. Tiez je dost pravdepodobne, ze technici nemaju pristup do systemu ustredne. To maju na starosti admini. Technici sa opytaju adminov, ci je vsetko na pripojke ok, admin povie, ze vsetko je ok. Ako som si vsimol tak technici su vybaveny akurat skusackou ci je vedenie ok. Nemaju ziadne specialne meracie pristroje na meranie utlmu vedenia, rusenia na linke, proste nic. Technici su len obycajny zapajaci drotov.
hunter21
Pokročilý

Odeslat příspěvekod marecek 5. 8. 2016 14:04

no, říkal, že ta linka má skvělé parametry a že na ústředně překontroloval kontakty atd, a že vše bylo v pořádku. také ale říkal, že to rozpojení s modemem taky viděl. Takže opravil zapojení v zásuvce a pokud by to nějak blblo i do budoucna, tak prý zbývá pouze možnost přepojení na jinou dvoulinku v kabelu od ústředny (??), prý se čas od času může stát, že si ty dvoulinky stíní (??).
Vyjádření u těch otazníků berte prosím s rezervou - nejsem technik a takto jsem si jeho slova pro sebe přeložil :hm
marecek
Junior

Odeslat příspěvekod Martinus (novy) 5. 8. 2016 14:07

U nás podobný problém trvající několik let skončil až po nedávné bouřce, když musel přijet technik Telekomu na nefungující linku. Nakonec zjistil, že v rozvodné skříni byly přehozené dva dráty. Nás to stálo 1800,- za nový zbytečný modem a spoustu nervů a přitom to byla chyba Telekomu...
Martinus (novy)
Junior

Odeslat příspěvekod vilik 5. 8. 2016 17:23

Já jsem kdysi měl podobný problém. Přijeli dva technici, jeden u mně, druhý na ústředně a zkontrolovali nejprve parametry linky. Pak šli na ústřednu. Za hodinu bylo hotovo. Chyba na ústředně.
vilik
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod marecek 23. 8. 2016 06:34

ahoj,
pokud by to někomu mělo pomoci, tak problém byl opravdu v té zásuvce a kontaktu. Spojení je od té doby stabilní a nedošlo zatím ani k jednomu přerušení.
ještě jednou díky všem za pomoc.
Marek
marecek
Junior


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků