Vypadávání WAN portu na routeru

Poskytovatelé a technologie, dial-up, ADSL, kabel, optika, bezdrátové připojení

Moderátor: Moderátoři Živě.cz

Odeslat příspěvekod thetoustr 26. 4. 2017 12:15

Zdravím,
řeším tady takový zajímavý problém. Máme na bytě VDSL internet 50/5 Mb od O2 (bohužel ale nic jiného po kabelu zde prostě není :-)) ) o od nich modem ZyXEL VMG1312-B30B, ke kterému je připojen jeden PC na přímo, a potom je k němu dál připojen router s dalšími počítači. Co se týče toho routeru tak momentálně používám fungl nový Airlive AC-1200UR. Připojení je standardně do WAN portu routeru z modemu s DHCP nastavením (zkoušel jsem to i staticky). Vše funguje zcela normálně až do chvíle, kdy se WAN port vypne a připojení nefunguje až do chvíle kdy neodpojím a znovu nepřipojím kabel. Toto se děje zcela náhodně. Někdy připojení vydrží třeba půl dne a jindy to takto spadne třeba 5x za 10 min. Už jsem zkoušel snad všechno, co mě napadlo. Routery jsem takhle prozkoušel hned tři, s tím novým Airlivem ještě jeden postarší TP-LINK a Tendu. Dokonce jsem i zkusil dát ten router do režimu switch (vypnout DHCP přidělování a místo do WAN to strčit do LAN) a stejný problém port se vypne a šlus. Přijde mi, že prostě při určité zcela náhodné komunikaci to prostě ten ZyXEL odstřihne a konec. Jen nerozumím tomu, proč to dělá, a taky proč to dělá tak náhodně. Ještě, než to začnu řešit přímo s O2 (a těmi jejich slavnými "Guru"), tak jsem se chtěl zeptat tady. Ocením každou radu a na další případné otázky se pokusím odpovědět.
thetoustr
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod vladimir 26. 4. 2017 13:09

A ten PC připojený napřímo taky vypadává? Pokud ne, zkusil jsi wifi-router připojit do tohoto portu?

Kabel mezi modemem a routerem jsi vyměnil?

Modem a wifi-router jsou zapojené do jedné zásuvky?

Ten Zyxel máš nakonfigurovaný jako 4xLAN? Pokud ne, které porty používáš?
vladimir
Expert
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod thetoustr 26. 4. 2017 13:34

PC připojený napřímo nevypadává právě. Přímo do portu toho připojeného PC jsem to nezkoušel, nicméně už jsem zkusil to dát do jiného portu a výsledek byl opět stejný. Co se týče kabelu tak ten je ve zdi a vzhledem k umístění je problematické to řešit jiným (už jsem zkusil i přecvaknout koncovky), ale pokud by to bylo to poslední kde by byl problém, tak to ještě můžu zkusit odzkoušet s jiným.
Modem je zapojený normálně do zásuvky ve zdi a router do jednoho z LAN portů toho modemu.
Zyxel je nakonfigurovaný jako 4x LAN s tím, že v nastavení je kouzelná volba dát jeden nebo dva z těch LAN portů pro IPTV, což ale nevyužíváme, a tudíž je to nastaveno na čistých 4x "Only Internet".
thetoustr
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod hunter21 26. 4. 2017 13:50

Ja mam opacnu skusenost, vypadaval pocitac. Zistil som, ze to robil ovladac, ktory naprogramoval sietovy cip tak nevhodne, ze presiel do rezimu nizkej spotreby a to nezavisle od toho ako bol nastaveny operacny system. Tymto rezimom su vybavene v sucasnosti vsetky sietove prvky vcitane uplne najlacnejsich 5 portovych switchov ak disponuju oznacenim "green". Budes musiet zistit, ktora strana to robi. Nieje vylucene, ze to robi prave AC-1200UR.
hunter21
Pokročilý

Odeslat příspěvekod thetoustr 26. 4. 2017 14:02

Tím Airlivem jsem si téměř jist, že to nebude, jelikož úplně původně jsem jako ten router provozoval Tendu W311R+, která teda asi měsíc fungovala bez problémů. Když to právě začalo blbnout tak jsem si říkal "No co Tenda se odporoučí...", tak jsem vzal jeden už docela old school TP-LINK TL-WR543G, o kterým vím, že je funkční. No a když to začal dělat i on, tak už jsem začínal tušit, že to asi nebude routerem, ale spíš tím modemem právě. Vzhledem k tomu, že jsme stejně chtěli novější router (hlavně něco co má 5 GHz wifi a lepší porty), tak jsme koupili Airlive s tím, že se ten problém možná vyřeší možná ne. No bohužel je to ta druhá varianta no.
thetoustr
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod hunter21 26. 4. 2017 14:21

Vyskusaj rozne dlzky LAN kablov na WAN porte a to aj nezmyselne napr. 0.5m, alebo 25m. Mozno dolezitejsie ako dlzka kabla su jeho vlastnosti. Existuju aj humusacke LAN kable, ktore niesu cele z medi, ale su ocelovo-medenne. Predpokladam, ze mas kvalitny kabel, alebo aspon kvalitne vyhotoveny kabel, pretoze tieto geen vecicky vedia merat dlzku kabla a vypinaju porty ked zistia, ze dlzka je mimo rozsah. Kabel inych vlastnosti ako predpoklada ta vypinacia "green" logika moze byt pricinou problemov.
hunter21
Pokročilý

Odeslat příspěvekod vladimir 27. 4. 2017 08:16

Já bych wifi-router přenesl k modemu, použil nějaký jiný propojovací kabel a hned uvidíš, jestli se něco změní.
Tím použiješ pro router jinou 230V zásuvku, takže modem i router budou napájené z jedné zásuvky, tedy to nebude ovlivňovat rušení v elektrické síti (například nedotažený šroubek v nějaké elektrokrabici nebo v zásuvce může jiskřit a produkovat silné rušení)
vladimir
Expert
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod thetoustr 3. 5. 2017 10:55

Tak přeci jen to byl ten kabel sviňa jedna :-)) . Já snad začnu kupovat ty STPčka, člověk by nevěřil, jak může jedna prodlužka udělat bordel s kabelem hned vedle ní...
thetoustr
Kolemjdoucí


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník