Nastavení IP kamery na veřejné IP

Poskytovatelé a technologie, dial-up, ADSL, kabel, optika, bezdrátové připojení

Moderátor: Moderátoři Živě.cz

Odeslat příspěvekod safpet 6. 11. 2017 10:31

Zdravím, mám menší problém. Mám cca 3 roky starou IP kameru. Vzhledem k tomu, že jsem neměl veřejnou IP adresu, tak jsem se na kameru dostal pouze z vlastní sítě. Pokud jsem se chtěl kouknout "z venku", musel jsem přes http://www.seetong.com, kam jsem měl něják (už ani nevím jak) nastavené streamování.
Nyní jsem přešel k jinému poskytovateli internetu a již mám veřejnou IP. Stále se mi však nedaří nastavit router tak, abych se dostal zvenku na kameru. Vím že se má něják nastavit DHCP a forwardings ale nevím přesně jak. Můžete mi s tím prosím někdo pomoci, co kde nastavit?
Router: TP-LINK Archer C20 AC750 Dual Band
Kamera: RSC101, 1.0 Mpixel kamera (1280x720P)

Obrázek
Obrázek
Obrázek
safpet
Junior

Odeslat příspěvekod soban 6. 11. 2017 11:31

Kameře musíš přiřadit pevnou IP (v kameře) a nebo aby dostávala z DHCP pořád stejnou podle MAC adresy.

V kameře nastavíš získat IP z DHCP serveru.
V routeru v adress rezervation zadáš MAC kamery a IP třeba 192.168.0.190 a v port forward zadáš port (nevím jaký ta kamera používá musíš zjistit nemusí používat pouze jeden) a tu IP 192.168.0.190.

A z venku se musíš skusit připojovat pomocí veřejná_IP_routeru:port

Pokud potřebuješ z venku přistupovat pouze na jednu kameru a nic jiného můžeš tu IP 192.168.0.190 zadat do DMZ kolonky ta přesměruje všechny porty pouze na tu jednu IP.
/----------------------------------------\
| Petr Šobáň |
| Olomouc |
\----------------------------------------/
soban
Pokročilý

Odeslat příspěvekod safpet 6. 11. 2017 13:18

Díky moc, za radu, nicméně moc tomu nerozumím. :hm

V kameře jsem žádnou možnost "získat IP z DHCP" nepotkal. Mám tam pouze "Device IP", kde asi mohu změnit IP. Mám ji tedy změnit na 192.168.0.190?

Jak se jmenuje ten port kamery, který zadávám do routeru? V kameře je Video port:554 a PTZ Port:8091 či je to nějaký úplně jiný port?
safpet
Junior

Odeslat příspěvekod soban 7. 11. 2017 04:40

Nemám potuchy příslušnou kameru nevlastním takže netuším jak to komunikuje.....
/----------------------------------------\
| Petr Šobáň |
| Olomouc |
\----------------------------------------/
soban
Pokročilý

Odeslat příspěvekod safpet 8. 11. 2017 12:53

Dobře i tak díky za tvůj čas a rady. Bohužel se mi to stále nedaří zprovoznit. Asi se stím sám nepoperu. Budu muset na to někoho pozvat.
safpet
Junior

Odeslat příspěvekod soban 8. 11. 2017 16:12

Prostě v kameře musí být nějaká IP přes kterou chodíš do jejího nastavení, tu zadej do políčka DMZ v routeru tím pádem budou z internetu veškeré požadavky přesměrované na tu IP a mělo by to chodit, až bude chodit tohle tak můžeš DMZ smazat a skoušet přesměrovat pouze nějaké určité porty v port forward.

Jinak do nastavení routeru se z internetu dostaneš?

Pokud to máš povolené tak to dočasně zakaž zda ta kamera nepotřebuje port 80 na kterém běží rozhraní routeru.....

PS. Jseš si jistý že máš na routeru veřejnou IP?
/----------------------------------------\
| Petr Šobáň |
| Olomouc |
\----------------------------------------/
soban
Pokročilý

Odeslat příspěvekod safpet 8. 11. 2017 21:35

IP kamery jsem nastavil na 192.168.0.190. A v DMZ jdem to též nastavil viz tu:
Obrázek
No a do routeru se dostanu jen z mé sítě (přes wifi či LAN). Když zadám mou veřejnou IP z venku, tak mi to napíše toto:
Obrázek
Zkoušel jsem tam dát login + heslo, kterým se přihlašuji v mé síti ke kameře a to mi píše "Ověření selhalo: neplatné uživatelské jméno nebo heslo." Když tam zadám login + heslo, kterým se přihlašuji k routeru v mé síti tak mi to píše totéž. :-(

Zda mám na routeru veřejnou adresu nevím. Nastavoval jsem to přes Quick Setup s automatickým získáním IP.
Ve statusu v routeru mám toto (níže). Jak mám červeně zakroužkované, tak tam má být má veřejná IP? Toto totiž má veřejná IP není.
Obrázek
safpet
Junior

Odeslat příspěvekod Nargon 9. 11. 2017 09:40

Tak tímto se to vysvětluje. NEMÁŠ Veřejnou IP adresu. Jakékoliv další nastavování kamery a port forwardingu nemá smysl, nemůže to fungovat.
Pokud zadáš svou veřejnou IP z jiného připojení tak se musíš dostat na svůj síťový prvek (tedy za předpokladu že máš povolenou konfiguraci z WAN). Pokud tomu tak není a dostaneš se na Poskytovatelův router (mikrotik) tak prostě veřejnou ip nemáš, hotovo tečka. To musíš řešit se svým poskytovatelem.

-- 9. 11. 2017 09:49 --

Možná zjistíš že jsi jen udělal blbou chybu v nastavení tvého routeru. Například já když jsem chtěl veřejnou IP tak mi poskytovatel nadiktoval adresu, masku a bránu, kterou si mám nastavit na WAN portu. Dokud jsem veřejnou IP nechtěl, tak jsem klidně mohl používat konfiguraci z DHCP. Ale co máš použít by jsi měl vědět ty, protože ti to poskytovatel řekl. Pokud použiješ to co tě napadne, místo toho co tam máš mít, tak se pak nediv že to nefunguje jak má.
Desktop: Ryzen 7 1800X (3.95GHz, 1.35V), Asus Crosshair VI Hero, 16GB DDR4 Ram (3200MHz), 128GB SSD + 3TB HDD, Nvidia GTX 1080
Notebook: Asus UL50VT 15.6" (SU7300@1.7GHz, 4GB ram, 500GB HDD, Intel GMA 4500MHD + nVidia G210M, dlouha vydrz cca 7+ hod)
Nargon
Moderátor

Odeslat příspěvekod soban 9. 11. 2017 11:32

Jak píše předemnou....

Na routeru nemáš veřejnou IP takže to chodit nemůže a veškerá snaha s nastavováním je bezpředmětná.

Takže jsou dvě možnosti.

1.) Nemáš veřejnou IP (zjistíš ze smlouvy s ISP)
2.) Máš veřejnou IP ovšem tvůj ISP ji natuje na tvoji neveřejnou IP. (Potom máš blbě nastaven tvůj router a na wan musíš nastavit to co ti zdělil tvůj ISP)

Ale pokud zadáš svoji veřejnou IP a dostaneš se na zařízení od ISP (mikrotik) tak bude asi platit ta verze 1.)
/----------------------------------------\
| Petr Šobáň |
| Olomouc |
\----------------------------------------/
soban
Pokročilý

Odeslat příspěvekod safpet 9. 11. 2017 13:56

Nargon: Děkuji za vysvětlení. :tleskani Když bych ale věděl, co kde nastavit, tak sem nepíšu. ;-) Psal jsem, že jsem to nastavoval přes Quick Setup a že mi to nastavilo to co je vidět na screenu. Takže tvá rada "Pokud použiješ to co tě napadne, místo toho co tam máš mít, tak se pak nediv že to nefunguje jak má." je mi tak něják na nic.

Má IP je jiná, než mám nastaveno v routeru ve WAN. Jednak ji mám v papírech od poskytovatele (je tam static IP, brána, DNS, atd.) a také když dám myip.cz tak mi to napíše tu IP co mám v papírech (ne tu co mám nastavenou v routeru). Když v routeru WAN nastavím ručně na Static IP a vyplním vše dle papíru od poskytovatele, tak mi internet nejde.
Dle sdělení technika MÁM VEŘEJNOU IP adresu (což jsem mimochodem psal již v úvodu)!! Pokud bych ji neměl, tak bych s tím tady neotravoval a dál bych to řešil streamováním přes seetong.com

Po zadání mé IP adresy z jiného připojení se do routeru nedostanu. Myslím, že toto standardně v routeru nastavené není. Je třeba to tedy nastavit. Bohužel nevím jak.

Ale jináč díky že jsi se stavil. :D


soban: Ano asi nemám na routeru veřejnou IP a router je špatně nastaven. Je mi ale záhadou, že internet funguje. Navíc, když dám myip.cz, tak mi to též zobrazí mojí veřejnou IP. Ještě mě napadá, že před routerem mám takovou malinkou krabičku. Je do ní zapojena anténa a pak dál propojeno do routeru a to celé je připojeno k síti. Myslím ale že technik mluvil že je to napájení antény (jestli je to možné). No asi na to zavolám technika ať to nastaví.
safpet
Junior

Odeslat příspěvekod soban 9. 11. 2017 15:51

Tak se nám to vyjasňuje..........

Takže ten mikrotik na který jsi se dostal je tvoje anténa která přijímá signál od ISP a ta bude mít tu veřejnou IP.

Teď jde o to co máš napsáno ve smlouvě.......

Buď to má ISP blbě nastavené a nebo ty blbě postupuješ a teď se blbě radí když nevím co máš ve smlouvě.

Takže co máš přesně napsáno ve smlouvě že máš na routeru nastavit ...........

Jinak je dost divné že když zadáš tvoji veřejnou IP že se dostaneš na rozhraní mikrotiku to znamená že ten mikrotik má veřejnou IP a jde o to zda je tam nastaven nějaký port forward nebo ne.

Jinak pokud mi pošleš tu smlouvu tak to můžu skusit skouknout a můžeme to skusit nastavit můj email: regmail (takovéto zvláštní A v kolečku) soban.cz
/----------------------------------------\
| Petr Šobáň |
| Olomouc |
\----------------------------------------/
soban
Pokročilý

Odeslat příspěvekod Nargon 9. 11. 2017 16:36

Chápu tě, my ti sice můžeme poradit co a jak nastavit, ale problém je v tom že my nevíme jaké nastavení tvůj poskytovatel požaduje. Tohle je dost individuální a záleží na síťovém nastavení tvého poskytovatele. Některý chce tohle jiný zase tamto a klidně může být "fungujících" nastavení více, s tím že některé nastavení nemusí plně fungovat, jako například tvůj případ s veřejnou ip adresou.
Tvoje nastavení přes quick setup a dynamickou ip nemusí být špatně. Záleží na tom zda to takhle tvůj poskytovatel požaduje. Tj že si tvůj router má brát IP z DHCP serveru. A nebo jestli tam má být jiné nastavení. Můžeme ti poradit jak to nastavit, ale my nevíme co je požadováno. Bohužel jediný člověk, který může vědět "jak to má být nastaveno" jseš TY, a nebo pak tvůj poskytovatel.


Jo po zadání veřejné adresy z jiného připojení se asi fakt nepřipojíš, na routeru máš zakázanou administraci z WAN portu. To je asi správně. Tak možná nejlepší ověření bude přes ping. Mě se osvědčila v mobilu aplikace LanDroid: https://play.google.com/store/apps/deta ... v.landroid pomocí té můžeš pingat svojí veřejnou ip adresu (snad máš android). Stačí mobil odpojit od wifiny a připojit se přes data. A zkusit pingnout svojí veřejnou IP. Měl by jsi dostat nějakou odpověď. Ping zas tak často není blokován. Pokud dostaneš jen timeout tak nevyzkoušíš nic. Pokud ale dostaneš nějakou odpověď tak je to OK a lze pokračovat v testu. Pak jednoduše odpoj kabel z WAN portu tvého routeru. A zkus ping znovu. Teď by jsi měl dostat timeout nebo nějakou chybu. Pokud stále budeš dostávat nějaké hodnoty tak ta IP určitě není na tvém zařízení, protože to jsi odpojil. V tom případě je potřeba správně nakonfigurovat připojení tvého routeru do poskytovatelovy sítě. A to ti doporučuji zavolat na poskytovatele a řešit to s ním. My ti teoreticky můžeme pomoct to nastavit, ale nevíme jak a od tebe se to nedozvíme, protože to taky nevíš.

A nebo je možnost že to tvůj poskytovatel špatně nastavil a ta veřejná IP adresa není nasměrována na tvůj router, ale na ten router, který chybně označuješ za anténu. I to se může stát, mě se přesně tohle stalo a když jsem to zjistil tak jsem to poskytovateli nahlásil a během chvíle to poskytovatel přenastavil a už mi to fungovalo.
Desktop: Ryzen 7 1800X (3.95GHz, 1.35V), Asus Crosshair VI Hero, 16GB DDR4 Ram (3200MHz), 128GB SSD + 3TB HDD, Nvidia GTX 1080
Notebook: Asus UL50VT 15.6" (SU7300@1.7GHz, 4GB ram, 500GB HDD, Intel GMA 4500MHD + nVidia G210M, dlouha vydrz cca 7+ hod)
Nargon
Moderátor

Odeslat příspěvekod safpet 9. 11. 2017 20:29

Pánové děkuji moc za vaši snahu mi pomoci, ale něják se do toho začínám zamotávat a už tomu vůbec nerozumím. Asi jsem si myslel že to bude jednodušší. :hm
Jinak pingat přes mobil neumím a doma bohužel (nebo bohudík :-) ) mám jen zařízení s iOS. No mladší dcerka má Androida, ale nevím s jakou verzí (navíc s ním neumím). :D
Myslím, že je na čase uznat, že zprovoznit kameru s přístupem z venku je nad mé úsilí a budu muset pozvat technika. :roll:
safpet
Junior

Odeslat příspěvekod soban 9. 11. 2017 21:29

Koukal jsem na doklady a bez technika to nesprovozní, údaje které jsou na dokladech jsou veřejná IP a když ji skusím dostanu se na stránku mikrotiku jeho antény a heslo neznáme není napsané ve smlouvě takže se do mikrotiku nepodívám.....

A nemá tam nic o tom jak nastavit wan na svém routeru.

Je tam sice nějaká poznámka tužkou asi port 8091 ale zda ten je přesměrovaný na nějakou IP do vnitřní sítě tam zase nikde není co nastavit na wan uživatelského routeru.

Takže nejednoduší zavolat ISP a vysvětlit že potřebuje anténu v bridge režimu aby měl veřejnou IP na vlastním routeru....
/----------------------------------------\
| Petr Šobáň |
| Olomouc |
\----------------------------------------/
soban
Pokročilý


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: AnnaB a 2 návštevníků