Timmy12:
Jen taková úvaha. Hodně se tu rozmohl mor myšlenky, že káčkové Ci5 je tzv. futureproof. Přitom to tak vůbec není. V DX11 je fakt, že vytočené Ci5 na 4,5GHz dodá o 25% více výkonu, ovšem vyjma speciálních případů to nemá v DX11 význam, notabene s tak pomalou kartou, jakou GTX1060 bezesporu je.
A je myšlenka, že buď to bude stejné v DX12/Vulkan a nebo dokonce tato api snižují CPU zátěž. Jenže ony takto vůbec nefungují, to co tyto nová api dělají je, že tuto zátěž mnohem efektivněji rozhodí na více vláken. A zde přichází ten hák. V multiprocesingu frekvence << počet jader. Pokud máme CPU A s polovinou vláken navíc a CPU B s polovinou frekvence navíc, bude v multiprocesingu to vícevláknové CPU nesrovnatelně výkonnější. Důvod? Synchronizace a řazení různě náročných výpočetních procesů. Už schopnost programovat mnohovláknově odděluje programátory od "programátorů". Zvládat predikci procesů a tvořit podle toho frontu je pak záležitostí absolutní elity (jedná se o velmi složitou matematiku, o které běžný programátor v životě neslyšel).
Jinými slovy, Core i5-6600K bude úplně stejná sračka ve >4 vláknové hře, jako je Pentium G-3258 ve hře >2 vláknové. Ani bestiální frekvence těmto procesorům nepomůže skočit do následující třídy (v případě Pentia mezi Core i3 a v případě i5 do třídy i7/xeon).
Závěr - takovýto příplatek je tedy mnohem lepší směřovat do vícejádrového CPU (byť virtuálního) a koupit raději Xeon E3-1231v3, který se vytočenému Ci5 vyrovná a v novějších hrách ho i překoná (a to stále máme k dispozici trik, zamčení truboboostu všech jader na maximech jednoho jádra). Dokonce stále můžeme zvolit Z97 desku, pokud by jednoho dne bylo štěstí sehnat ojeté, ale levné káčkové Ci7.
Nicméně, ke kartě GTX1060, je všechno tohle overkill.
-- 21. 8. 2016 11:14 --Pak by to vpadalo takto:
https://www.czc.cz/cqcbunrnagk058fric9cuae8j6/seznamvčetně možnosti OC pokud jednou přistane tazateli do klína Ci7-4790K.