od Nargon 27. 10. 2017 19:55
Já osobně preferuji použít Constant Quality (--crf xx) je to jednoprůchodové a "bitrate" se nastavuje v závislosti na obsahu scény. Hodnotu xx si musíš vyzkoušet co ti bude vyhovovat. Mě se to líbí, ovšem obrovská nevýhoda je že dopředu nevíš jak to bude velké. U jednoduchých scén (statické obrázky nebo velké jednobarevné plochy např u anime) ten bitrate bude opravdu nízký, možná i tak nízký že tomu nebudeš chtít věřit. Klidně i pod 1Mbit, ale na obrazovou kvalitu to nemá vliv. Naopak u složitých scén (např příroda) to bude opravdu velké a tam ten bitrate může lézt klidně i na 50Mbit nebo i víc a ani to nebude zvláštní.
Osobně tenhle --crf parametr doplňuji dvojicí parametrů --vbv-bufsize a --vbv-maxrate, nechci sáhodlouze vysvětlovat jak to funguje, pokud tě to zajímá tak si to najdi, ale pomocí vbv-maxrate lze nastavit "maximální průměrný bitrate", tím můžeš omezit maximální bitrate a tedy i velikost. Následně hodnotu vbv-bufsize doporučuji nastavovat jako násobek hodnoty vbv-maxrate, například 10x nebo 60x. Tím nastavíš "časový úsek" na kterém se ten průměr počítá. V tomto případě 10s a 60s. Čím větší násobek to je, tím je to lepší a vyhneš se degradaci kvality z důvodu lokálních špiček. Ale zase se to nesmí přehánět.
Jestli chceš konkrétní hodnoty tak například toto: --crf 20 --vbv-maxrate 30000 --vbv-max-bufsize 900000
Desktop: Ryzen 7 1800X (3.95GHz, 1.35V), Asus Crosshair VI Hero, 16GB DDR4 Ram (3200MHz), 128GB SSD + 3TB HDD, Nvidia GTX 1080
Notebook: Asus UL50VT 15.6" (SU7300@1.7GHz, 4GB ram, 500GB HDD, Intel GMA 4500MHD + nVidia G210M, dlouha vydrz cca 7+ hod)