Kolik budou cca stát základní desky pro AMD RYZEN?

Vše o základních deskách

Moderátor: Moderátoři Živě.cz

Odeslat příspěvekod Python.p 11. 2. 2017 23:57

Nekoupím, mám své FXko a to mi zatí mstačí úplně na vše. Takže nemám důvod měnit.
Pozor! Tento příspěvek může obsahovat stopy: ironie, mléka, čokolády, sarkazmu, oříšků a cynizmu...

Forum, není vyhledávač s lidským rozhraním !

Delidy a další věci okolo PC najdete na webu v profilu.
Python.p
Je to rebel!
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod nody.nody 21. 2. 2017 21:00

A odkud beret to že na x16 bude málo na dvě grafiky...? Pročítal jsem grafická fora a na výpočty grafické prostřednictvím dvou karet NEZAPOJENYCH do SLi prý bohatě na kartu stačí prý x8, prý dokonce x4 by mohlo stačit i když to by to už trochu zpomalovalo ale x8 je prý dostatečné...

Já právě plánuju koupit ryzen 1800x a desku na b350 chipsetu a dát tam postupně 2 GPU (ne do SLI) prý by to mělo být OK (ověřováno na grafických forech)... odkud máte že x8 nestačí na jednu GPU...? (opět podotýkám ne pro hry a ne SLI zapojení)...?
nody.nody
Junior

Odeslat příspěvekod Python.p 21. 2. 2017 23:19

Kolik SW to pak využije? :)
Pozor! Tento příspěvek může obsahovat stopy: ironie, mléka, čokolády, sarkazmu, oříšků a cynizmu...

Forum, není vyhledávač s lidským rozhraním !

Delidy a další věci okolo PC najdete na webu v profilu.
Python.p
Je to rebel!
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod dustojnikhummer 21. 2. 2017 23:46

8x bohatě stačí na SLI i Crossfire setup. Jenom NVidia vyžaduje 8x minimum.
dustojnikhummer
Junior

Odeslat příspěvekod nody.nody 22. 2. 2017 01:14

No např. pro GPU rendering se 2 i více GPU karet určitě využije.

A je tedy pravda že v podstatě stačí i 4x? Kde prý to už trochu bottleneck u nejvýkonějších karet je, ale pořád se s tím dá jet...?
nody.nody
Junior

Odeslat příspěvekod dustojnikhummer 22. 2. 2017 07:45

Pokud tam nebudeš rvát něco s HBM jako R9 Fury, tak by to mělo být bez problémů. Je možné že pár procent ubereš, ale nic moc. Moje H170 třeba Crossfire podporuje, s tím že první slot je elektricky 16x a druhý je nawirovaný pouze na PCIe 3.0 4x.
dustojnikhummer
Junior

Odeslat příspěvekod cernakus 22. 2. 2017 08:11

Je to debata, zdali stačí 8GB/s nebo 16GB/s.

Je třeba si uvědomit co bude zdrojem dat.

Disky
Ram
Cpu

U disku je složité vytvořit zdroj, který vytizi 8gb/s sekvenční, ale jde to
RAM, tam to je vcelku snadné, už základní frekvence ddr poskytuje 16gb/s, dual Chanel to zvedá k 30gb/s. A to tu je ještě OC.
Na druhou stranu má omezenou kapacitu a pak ji stejně musí naplnit disk nebo cpu.

Cpu, tam je to složité. Cpu je schopno bez obtíží vytvářet proud dat, které překonání i pcie 4.0. Ovšem užitečných dát? To už je specifická otázka.

Na am3+ platformě byl většinou ten bottleneck při hrách. Render a výpočty zvládal pcie 2.0 s přehledem.

Ovsem když říkám bottleneck, tak to bylo v řádu procent. Navíc se to těžko měřili mezi am3 a fm2
cernakus
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod Nargon 22. 2. 2017 09:11

Ono je taky potřeba si uvědomit jak je to spojení využívané.
Protože když se loadují všechny textury do paměti grafiky tak tam je znát rozdíl mezi x16 a x4, ale pro to herní vykreslování kdy se do grafiky posílají jen příkazy je rozdíl téměř neznatelný. A ani to nezmění SLI/Crossfire, který si většinou s druhou grafikou povídá přes ten můstek, takže se PCIe sběrnice taky nevyužije.
Desktop: Ryzen 7 1800X (3.95GHz, 1.35V), Asus Crosshair VI Hero, 16GB DDR4 Ram (3200MHz), 128GB SSD + 3TB HDD, Nvidia GTX 1080
Notebook: Asus UL50VT 15.6" (SU7300@1.7GHz, 4GB ram, 500GB HDD, Intel GMA 4500MHD + nVidia G210M, dlouha vydrz cca 7+ hod)
Nargon
Moderátor

Odeslat příspěvekod dustojnikhummer 22. 2. 2017 09:20

U Crossfire žen bridge nemáš. Ale AMD tvrdí že mezi komunikací přes CF Bridge vs PCIe není žádný rozdíl, prý testováno až kam, 2.0 4x?
dustojnikhummer
Junior

Odeslat příspěvekod cernakus 22. 2. 2017 11:19

To asi nebude tak úplně pravda. Neboť si vem, že grafika B musí do grafiky A poslat zhruba polovinu dat. A když si vezmeš třebas 4K obraz, tak na to při 60Hz potřebuje Displayport nějakých 18Gbps. Takže cca 2GB/s, což je právě jednosměrný tok z PCI-E x4, 2.0 takže je to tiptop. (PCI-E je duplexní, takže jeden směr neomezuje rychlost druhého, do karty B tak stále mohou téci data z RAM, CPU a HDD rychlostí 2GB/s).

Ovšem to platí pouze za předpokladu, že karta A jede na vyšší než PCI-E x4 2.0, jinak prostě bude první (A) karta zahlcena a na vstupu.

Obecně vzato však těch PCI-E linek mělo být dost na cokoliv. Zdánlivě jich je málo, zejména ve srovnání s Kaby-lake. Ale fakt je, že AM4 má 24 PCI-E 3.0 linek, není nikde psáno, že musí být striktně děleno 16 na PCI-E x16 sloty a zbytek na x4 sloty, nvme a USB porty. Čistě teoreticky může výrobce desky zařídit, že všechny CPU PCI-E linky budou vyčleněny na x16(8) sloty, tedy zvládne 3 grafiky s rychlostí 8GB/s v jednom směru, ale tím vypadne vše ostatní, které na těch linkách bude a zbude tak 8 PCI-E 2.0 linek, které jsou napojeny do čipsetu a který je plně napojen do CPU, na všechny periferie.

Což je použitelné pro běžně vybavený herní počítač, ale asi nepoužitelné pro GPGPU WKS. Je navíc otázkou, jestli tak extrémní desku by vůbec nějaký výrobce dělal.

Mimochodem, ono u toho Kaby lake to je taky ošemetné. Kaby nabízí 16 PCI-E 3.0 linek přímo do CPU a dalších 24 PCI-E 3.0 linek do PCH. To zdánlivě vypadá jako skvělých 40 PCI-E 3.0 linek, kterými disponuje HEDT. Jenže to jen do doby, než se rozhodnete těch 24 linek využít. Najednou zjistíte nepříjemnost, že 24GB/s je do CPu zavedeno pouhými 4GB/s (DMI 3.0 x4). Takže je to asi takto. Můžete tam mít teoreticky 6 NVME x4 disků, ale tahat data plnou palbou můžete jen z jednoho v daný čas.

navíc na rozdíl od AM4 neumožňuje ani teoretiky použít více než 16 linek pro grafiky. Protože do CPU jich jde jen 16 a DMI 3.0 připojení grafiky nepodporuje, pokud to chápu dobře (a i tak by bylo maximum x8+x8+x4, které by zcela vyhodilo všechny periferie).

Je to vcelku ošemetná problematika, kterou komplikují vysokorychlostní periferie jako jsou USB 3.1 gen2, NVME a thunderbolty, kdy PCI-E linky nestačí a není zrovna levné navyšovat jejich počet. Navyšování rychlosti pak vázne na fyzikálních limitech daných nutností držet zpětnou kompatibilitu, kdy PCI-E 4.0 specifikace s dvojnásobnými rychlostmi na linku se už čtvrtým rokem odkládá, protože se to nedaří dotáhnout.
cernakus
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod Python.p 22. 2. 2017 12:23

DO WKS, tak jako tak nevhodné. Tedy pokud uvažujeme nasazení multi GPU.
Pozor! Tento příspěvek může obsahovat stopy: ironie, mléka, čokolády, sarkazmu, oříšků a cynizmu...

Forum, není vyhledávač s lidským rozhraním !

Delidy a další věci okolo PC najdete na webu v profilu.
Python.p
Je to rebel!
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod cernakus 22. 2. 2017 12:52

Ano, máš pravdu. Na druhou stranu AMD férově škáluje cenu a výkon svých GPU a to včetně dvoučipových karet. Takže když se dostaneme k tomu, že musíme přidat do GPGPU WKS druhou kartu, tak jsme na 40/100 tisíci korunách (herní/profi grafika) za kartu a tam už je Ryzen podjezd trochu trapárna. Takže hádám, že toto pořeší skrze Naples.

Mimochodem stejná filozofie je pro CF. Nežli koupě 2 grafik je efektivnější koupě dvoučipovky s HBM. Dtto pro CFx4 - lepší koupit dvě dvoučipovky. Přičemž CF škáluje optimálně do těch 3 čipů, u 4 čipů už jen někdy. V DX12 pak nativní podpora od programátorů škáluje dobře jen pro 2 čipy.

podtrženo sečteno, je to hodně zamotané oproti dobám minulým. A doufám, že za mnou nikdo s GPGPU už nikdy nepřijde :-D
cernakus
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod Python.p 22. 2. 2017 12:55

2 čipy na jedné kartě jsou ti ve většině SW na ***** - není podpora.
Pozor! Tento příspěvek může obsahovat stopy: ironie, mléka, čokolády, sarkazmu, oříšků a cynizmu...

Forum, není vyhledávač s lidským rozhraním !

Delidy a další věci okolo PC najdete na webu v profilu.
Python.p
Je to rebel!
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod cernakus 22. 2. 2017 13:05

to se mi, pythone, nezdá. Dvoučipovka je pro program buď jedna karta (high-level api) nebo dvě karty (low-level api). Zavedení podpory je tak otázka několika hodin programátora ovladačů nebo programu.
cernakus
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod Python.p 22. 2. 2017 13:07

Ty bys měl být programátor, nic pro tebe není problém a vše je otázkou několika hodin.

Nemyslíš, že kdyby to tak bylo, že by se tak dávno dělo? Bavíme se o podpoře molochů jako je Adobe, Corel, SolidWorks a další omalováko-kreslířské srance, CAD a CAM systémy.
Pozor! Tento příspěvek může obsahovat stopy: ironie, mléka, čokolády, sarkazmu, oříšků a cynizmu...

Forum, není vyhledávač s lidským rozhraním !

Delidy a další věci okolo PC najdete na webu v profilu.
Python.p
Je to rebel!
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků