Nevidím v systéme môj domáci/lokálny wi-fi router

Routery, AP, switche, huby, ethernet

Moderátor: Moderátoři Živě.cz

Odeslat příspěvekod levanet 18. 6. 2017 00:46

Zdravím, chcel by som poprosiť niekoho o pomoc s nasledovným problémom:

Prečo v počítači (v systéme) nevidím môj domáci/lokálny wifi router TP-Link (model TL-WR740N), ktorý som dostal od poskytovateľa (mikrocom.sk) wifi internetu? Podotýkam, že tento wifi router funguje v poriadku, a pripájam sa cezeň k internetu na svojom notebooku aj smartfóne. Ale možno je nastavený iba ako access point, neviem, ako to zistiť, nie som odborník.

Totižto, chcel by som sa dostať zo zvedavosti do webového konfiguračného rozhrania tohto domáceho/lokálneho wifi routera a trocha sa s ním naučil pracovať.
Lenže, keď sa snažím v systéme pomocou terminálu (príkaz. riadka) zistiť IP adresu tohto domáceho/lokálneho wifi routera, tak mi systém ukáže ako router/gateway len nejaké zariadenie (asi router/gateway a wifi anténa) AirOs od firmy UbiQuiti, umiestnené na streche paneláka, ktoré ma ale nezaujíma (nevlastním k nemu ani prihlasovacie údaje).
Je to tým, že tento domáci/lokálny wifi router je zámerne skrytý mojím poskytovateľom internetu, aby sa tam človek nevŕtal, a uvidel by som ho až potom, keby som router zresetoval do továrenského nastavenia?

Tiež som vyskúšal zadať do webového prehliadača nejaké bežné IP adresy lokálnych wifi-routerov (napr. 192.168.0.1; 192.168.1.1; 192.168.1.0), ale nefungovali, ani link - tplinklogin.net (resp. nový link výrobcu - tplinkwifi.net), ktorý je vytlačený na štítku na zadnej strane môjho domáceho TP-Link wifi routera.

Vďaka za pomoc
levanet
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod vladimir 18. 6. 2017 07:51

Jestliže se ti při pokusu o připojení na výchozí bránu počítače přes wifi nebo kabel zapojený do LAN portu TP-linka ukáže Ubiquiti, je 740N zapojená jako access point (to poznáš velice snadno i pohledem, nemá zapojený WAN port, přívodní kabel vede do LAN). Abys zjistil IP-adresu její administrace, musíš proskenovat nějakým IP-skenerem všechny adresy tvé sítě.

Pokud adresu IP-skenerem nenajdeš, leží mimo rozsah tvé sítě, (údaje o tvé síti v tvém popisu chybí), dost možná defaultní 192.168.0.1 nebo 192.168.1.1, ale aby ses s tou adresou mohl spojit, musíš dočasně nastavit na počítači adresu stejné sítě (např. 192.168.0.2, resp. 192.168.1.2). Až skončíš s experimentováním, musíš vrátit nastavení síťové karty zpět (automatické přebírání z DHCP?), jinak by ti nefungoval internet.
vladimir
Expert
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod levanet 18. 6. 2017 15:06

... je 740N zapojená jako access point (to poznáš velice snadno i pohledem, nemá zapojený WAN port, přívodní kabel vede do LAN).


Áno, je to tak.

Abys zjistil IP-adresu její administrace, musíš proskenovat nějakým IP-skenerem všechny adresy tvé sítě.


Použil som program Angry IP Scanner, ale ako zistím, ktorá IP adresa zo všetkých patrí k tomu wifi routeru / acces pointu?
Odozvu má len môj notebook a router UbiQuiti na streche, ostatné IP adresy ukazujú n/a, prípadne n/s.

... (údaje o tvé síti v tvém popisu chybí)...


Tu sú:
Obrázek

IP adresa 192.168.1.20 patrí práve tomu UbiQuiti zariadeniu na streche bytovky, čo som zistil tak, že som túto IP adresu zadal do web prehliadača a následne sa mi zobrazila prihlasovacia stránka s logom AirOS.

... (automatické přebírání z DHCP?)...


Áno, moje internetové pripojenie je riešené prostredníctvom DHCP serveru.
levanet
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod levanet 18. 6. 2017 16:43

Takže, ak som to správne pochopil, tak k takémuto typu siete (internetového pripojenia) so spoločným routerom a wifi anténou na streche pre celý barák, si nemôžem doma pripojiť ďalší lokálny wifi router, ktorý mi bude rozdeľovať internetové pripojenie pre viaceré bezdrôtové zariadenia (smartfón, tablet, ďalší notebook, ...) u mňa doma, lebo už sa o to stará ten router hore na streche baráku?
To by ale potom mohlo znamenať, že môj provider pravdepodobne obmedzil počet zariadení pripojených na router v tom istom čase pre každého zákazníka (napr. na 3 zariadenia a dosť)? Na zmluve a na stránkach túto informáciu nemôžem nájsť.
levanet
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod oooooooooo 18. 6. 2017 16:54

pripojit si jich muzes treba milion,jedina otazka je nakolik zvladas konfiguraci a rozumis sitim.V realu totiz poskytovatel může mit nastavenou filtraci jak ho napadne a ty mu proste strcis router svuj do cesty,nakonfigurujes ho a o tom co se deje za nim v ten moment,nema sanci videt,pokud ovsem to spravne nakonfigurujes.
Naposledy upravil oooooooooo dne 18. 6. 2017 16:55, celkově upraveno 1
oooooooooo
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod soban 18. 6. 2017 16:55

Nějak nechápu co řešíš???

Od ISP máš dolů natažen UTP kabel a máš tam AP nastavené od ISP, ve smlouvě máš kolik PC můžeš naráz připojit ne tak je připoj a pracuj.

Nebo potřebuješ udělat svoji vlastní síť tak potom resetni ten router nastav mu IP na 10.0.0.1 (protože ISP používá 192.168.1.x) no a kabel od ISP zapojíš do wan toho routeru a na LAN máš vlastní síť.....
/----------------------------------------\
| Petr Šobáň |
| Olomouc |
\----------------------------------------/
soban
Pokročilý

Odeslat příspěvekod vladimir 18. 6. 2017 17:03

levanet píše:Odozvu má len môj notebook a router UbiQuiti na streche, ostatné IP adresy ukazujú n/a, prípadne n/s.
Tedy ten access point nemá IP-adresu v rozsahu sítě192.168.1.x, odhaduji, že to bude defaultní 192.168.0.1. Ale aby ses s ní spojil, musíš na počítači nastavit adresu stejné sítě, například 192.168.0.2. (S touto adresou se ale nedostaneš do internetu.)
vladimir
Expert
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod levanet 18. 6. 2017 20:05

Nějak nechápu co řešíš???

Pôvodne som sa len chcel dostať do konfiguračného web rozhrania môjho domáceho/lokálneho wifi-routeru / AP, aby som si ho prezrel na vlastné oči a trocha sa s ním naučil pracovať, lebo doteraz som ho videl len na YouTube videách.
No ale potom som sa chtiac-nechtiac dostal až k teóriám počítačových sietí a internetového pripojenia, ktoré ma zaujali, a teraz trocha túto problematiku študujem, aby som sa v nej aspoň laicky orientoval.

vladimir píše:Tedy ten access point nemá IP-adresu v rozsahu sítě 192.168.1.x, odhaduji, že to bude defaultní 192.168.0.1. Ale aby ses s ní spojil, musíš na počítači nastavit adresu stejné sítě, například 192.168.0.2. (S touto adresou se ale nedostaneš do internetu.)

Takže tento posledný postup s IP adresami 192.168.0.1 a 192.168.0.2 fungoval a podarilo sa mi dostať do administrátorského web rozhrania wifi-routera (access pointu).
Vďaka
levanet
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod levanet 19. 6. 2017 14:24

Ešte by ma zaujímala posledná vec, a konkrétne, či sa ide pripájať k wifi routeru za účelom konfigurácie aj vzduchom bez prepojenia ho s počítačom pomocou kábla.

Vďaka
levanet
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod soban 19. 6. 2017 20:12

Proč by nedalo - pokud to není zakázané - zablokované.
/----------------------------------------\
| Petr Šobáň |
| Olomouc |
\----------------------------------------/
soban
Pokročilý

Odeslat příspěvekod vladimir 19. 6. 2017 20:48

Přístup do administrace přes wifi možný je, ale nezapomeň, že nějakou změnou konfigurace TP-linka můžeš ztratit spojení s administrací daleko snáz, než po kabelu.
vladimir
Expert
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod levanet 20. 6. 2017 14:28

Funguje to aj cez wifi.
Vďaka všetkým za pomoc.
levanet
Kolemjdoucí


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků