Zapojení switche a routeru

Routery, AP, switche, huby, ethernet

Moderátor: Moderátoři Živě.cz

Odeslat příspěvekod Mukarin 29. 4. 2018 23:27

Dobrý den,
předně se omlouvám, jestli bude můj dotaz blbý, ale úplně jsem se v tom zamotal, že nevím co jak zapojit. Dosud jsem používal jen routery a jsem v tomto laik. Switch budu mít prvně.
Nyní ale nově mám rack skříň, do té svedené všechny utp kabely od zásuvek z místností a přívod netu. Dále pak asi budu nucen používat i router, který bych mohl zapojit do jedné ze zásuvek. Jak tedy ale vlastně vše zapojit? Přívod do switche, ze switche do zásuvek, ale jak na router ? Ze switche do routeru ? Fakt jsem teď úplně zmatený.. :-[ 8-S :hm
Kam pak "píchnu" tv (samozřejmě do datové zásuvky, ale z té ?), NAS, PC, případný druhý router ("navazující" ip adresa, prostě jako opakovač).
Nejspíš je to úplně jednoduché, ale bohužel ...snad jsem to alespoň dobře popsal, pokud ne, samozřejmě osvětlím o co mi jde.
Díky moc za vysvobození.
Mukarin
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Chipoun 30. 4. 2018 02:28

Přívod internetu do routeru - port WAN

Pak kabelem propoj z routeru jakýkoliv port LAN do switche.

Vše ostatní do switche (tv, nas, pc, .......)
Chipoun
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod Mukarin 30. 4. 2018 23:15

Děkuji moc za radu.
Mukarin
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod vladimir 3. 5. 2018 09:26

Pokud se jedná o wifi-router, tak ten nepatří do plechového (?) racku, ale někam do obýváku/doprostřed bytu, takže k němu potřebuješ ne jednu, ale dvě zásuvky.

Popřípadě pořídit router bez wifi (například MIKROTIK Cloud Router Switch CRS326, 24x Gbit LAN) a access point/y.
vladimir
Expert
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JirkaVejrazka 3. 5. 2018 09:38

Jen pro zajimavost - kolik tech zasuvek celkem mas? Od toho se odviji idealni zapojeni. Pokud mas v byte ctyri zasuvky, tak existuji i rozumnejsi (a levnejsi) reseni nez router+switch.
JirkaVejrazka
Mírně pokročilý


Kdo je online