TP Link Archer C2 - samovolné resety do továrního nastavení

Routery, AP, switche, huby, ethernet

Moderátor: Moderátoři Živě.cz

Odeslat příspěvekod mario21 17. 8. 2018 14:08

Ahoj,

přídil jsem si router TP Link Archer C2 AC900. Nastavení proběhlo bez problémů, stejně tak vše zezačátku fungovalo jak má. Jenže během posledního cca měsíce se mi už podruhé stalo, že se modem sám kompletně resetoval do továrního nastavení. Když se to stalo poprvé, aktualizoval jsem firmware, ale teď k tomu došlo opět.

Nenapadá vás, co by to mohlo způsobovat? Pořád doufám, že mám něco špatně nastavené, protože reklamace tohoto by byla asi obtížná. K resetu do továrního nastavení došlo pokaždé náhodně.

Díky.
mario21
Junior

Odeslat příspěvekod hunter21 17. 8. 2018 17:01

To bude asi špatná implementácia zamrzacej chyby, ktorú majú všetky TPLinky, Asusy (aj iné značky). Tie lacné občas zamrznú, drahšie to majú opravené velmi zvláštnym sposobom - reštartom celeho routra. To, čo myslím je chyba od wifi časti. Ak je wifi vypnuté, tak to nezamŕza ani sa to nereštartuje. Treba počkať na lepší upgrade.
hunter21
Pokročilý

Odeslat příspěvekod soban 17. 8. 2018 17:15

1.) Kompletně ho smaž (default nastavení)
2.) Nahrej nejnovější FW
3.) Znovu nastav.

Pokud bude pořád vypadávat tak vyzkoušej jiný zdroj (většinou odchází zdroje).

Taky můžeš skontrolovat zda uvnitř nejsou nafouklé kondenzátory (většinou jdou routery bez poškození otevřít a zase sešroubovat) nesmí být nafouklé ani trošku.

No a když to bude pořád blbnout tak reklamace.....

PS. Proč je reklamace obtížná? Pokud je to router z podezřelého obchodu je možné že to někdo právě proto vrátil či prodával na inzerát.
/----------------------------------------\
| Petr Šobáň |
| Olomouc |
\----------------------------------------/
soban
Pokročilý

Odeslat příspěvekod mario21 17. 8. 2018 17:47

Noo, wifi právě potřebuju...

Router je koupený z CZC a určitě nebyl vrácený. Balení bylo originál zatavené. Ty kondíky mě napadly taky, ale zatím jsem nechtěl router otevírat (je koupený cca 6 týdnů zpět). Zkusím ho tedy ještě jednou dát do továrního stavu a znovu nastavit. Nejnovější FW, dostupný na webu TP Linku, už jsem tam dal...

Reklamace bude dle mě problematická, protože k popisovanému problému dojde náhodně. Moje zkušenost je taková, že prodejce/servis zařízení vyzkouší právě v defaultním nastavení a pokud funguje, vrátí ho zpět, s tím, že se chyba neprojevila a je v pořádku...
mario21
Junior

Odeslat příspěvekod soban 17. 8. 2018 19:07

Za 6 týdnů se kondenzátory nemůžou pokazit.

Takže pokud to nechceš reklamovat tak:

1.) Vyskoušej silnější jiný zdroj....
2.) Vyskoušet alternativní FW pokud pro tvoji verzi HW existuje https://openwrt.org/

Koukám že zatím neexistuje.... našel jsem pouze https://openwrt.org/toh/tp-link/archer_c2_ac750 a i tam nefunguje 5Ghz wifi

A v ddwrt není vůbec žádný archer C2 https://dd-wrt.com/support/router-database/

Stahoval jsi FW odsud? https://www.tp-link.com/cz/download/Archer-C2.html a vybral jsi správnou verzi.....

Koukám že pro nějaké verze není FW :-(

Jinak pokud to nerozchodíš tak pak jedině se ho zbavit a pořídit jiný. (mikrotik bez wifi + unify případně pro nenáročné použití mikrotik s wifi)

Případně sprostý hack pořídit do zásuvky spínací hodiny a třeba v 2:00 ho odpojit od napájení na 10minut.

Prostě víc neporadím....
/----------------------------------------\
| Petr Šobáň |
| Olomouc |
\----------------------------------------/
soban
Pokročilý

Odeslat příspěvekod mario21 17. 8. 2018 19:37

Jasně, i tak díky.
FW jsem dal určitě správný. Co se týče alternativních FW, chci právě používat jak 2.4, tak 5 GHz wifi... Zkusím ještě ty spínací hodiny. Třeba aspoň něco zjistím. Silnější zdroj nemám.
mario21
Junior

Odeslat příspěvekod soban 17. 8. 2018 20:13

Taky v nastavení vypni WPS u wifi, taky uPnP, QoS pokud to nepotřebuješ, pokud nepoužíváš IPv6 taky vypnout.

A uvidíš jak se to bude chovat....
/----------------------------------------\
| Petr Šobáň |
| Olomouc |
\----------------------------------------/
soban
Pokročilý

Odeslat příspěvekod mario21 17. 8. 2018 20:16

Dobrá, vyzkouším, díky.
mario21
Junior

Odeslat příspěvekod hunter21 17. 8. 2018 20:22

Vyskúšaj premiestniť router, alebo počítač. Ak to nepomôže, je ešte možnosť laborovať s parametrami nastavenia wifi karty v počítači, prípadne aj s nastavením routra.
Bolo by ovšem potrebné vedieť ako to máš nastavené, aký máš signál, cez koľko stien sa ho pokúšaš prijímať a koľko ďaľších wifi zariadení je pripojených na router.
hunter21
Pokročilý

Odeslat příspěvekod mario21 17. 8. 2018 20:41

huntere21, přece ale nic z toho, co popisuješ nemůže způsobit reset routeru do továrního nastavení. Může to mít vliv na signál atd., ale router si musí pamatovat nastavení v podstatě "navždy". Dokud tedy sám neprovedu reset do továrního nastavení...
mario21
Junior

Odeslat příspěvekod hunter21 17. 8. 2018 21:22

No ja viem, že môže, lebo som to na svojom tplinku741 analyzoval a strávil som nad tým hodne mesiacov, kým som to predbežne uzavrel s tým, že je to spôsobené zarušeným (poškodeným) asociačným paketom, ktorý router neodstráni aj keby mal. Chybné pakety sa normálne dropuju. Chyba paketu (presnejšie rámca) nástáva ak na anténu dopadá súčasne signál priamy a aj odrazený a ten odrazený má esšte veľkú energiu. Zmena polohy pomôcť, pretože sa zmenia dráhy signálov.

-- 17. 8. 2018 22:25 --

To že, sa to tebe dostáva do továrneho nastavenia, môže byť len nepozornosť programátora, ktorý namiesto rutiny reštartovania tam dal rutinu resetu ak nastane popisovaná chyba.
hunter21
Pokročilý

Odeslat příspěvekod soban 17. 8. 2018 22:04

Tak blbou chybu by hned odhalili.

Prostě buď je chyba v HW a nebo v SW.

Osobně při takovémto resetu-smazání podezíram napájení proto jsem za to vyskoušet jiný výkonější zdroj.
Odpojení od sítě těmi spínacími hodinamy by měla ošetřit SW chybu kdy by nemělo dojít k přeplnění RAM protože to vlastně resetneš.....
/----------------------------------------\
| Petr Šobáň |
| Olomouc |
\----------------------------------------/
soban
Pokročilý

Odeslat příspěvekod hunter21 18. 8. 2018 00:36

Nemusí to byť tak ako si myslím, ale aj môže. Táto špecifická chyba je v každom tplinku, presnejsie je v každom routri používajúci alt.fw OpenWRT. tplinky používajú upravený openWRT. No a teraz uváž koľko ludí si sťažuje na zamŕzanie. Z tisíca hádam jeden a ani ten si nesťažuje na pravom mieste, ale radšej vymení router za iný. Je to tak špecifická a ťažko odhaliteľná (reprodukovateľná) chyba, že napríklad mne sa prejavuje zhruba 2x do roka, ale poznám človeka, ktorému ten istý tplink mrzne 1x za týždeň.
Je to závislé na veľa faktoroch, napríklad aj na tom, ako je nastavený klient.
hunter21
Pokročilý


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků