HW VoIP telefon vs. pevné LTE

Routery, AP, switche, huby, ethernet

Moderátor: Moderátoři Živě.cz

Odeslat příspěvekod a.b.a.c.u.s 25. 5. 2019 19:47

Zdravím,

řešíme následující problém. Máme HW VoIP telefon Gigaset zakoupený (a tedy i přednastavený) od operátora Fayn. Před několika týdny jsme byli nuceni změnit technologii připojení k internetu z původního VDSL na současné pevné LTE (obojí operátor O2). Důvodem byly opakované výpadky VDSL a s tím spojené návštěvy techniků O2, kteří vždy problém vyřešili pouze krátkodobě, ale to už není podstatné. Současný problém spočívá v tom, že po změně technologie připojení přestaly korektně fungovat VoIP hovory. Chybu v nastavení telefonu nepřipouštíme, protože jednak před změnou technologie připojení fungoval správně a jednak byl pořízený jako přednastavený přímo od poskytovatele VoIP služeb. Konkrétně se závada projevuje tak, že se po různých časových intervalech většina hovorů samovolně ukončí (resp. neukončí, ale naše sluchátko "ohluchne"). Zkoušeli jsme již samozřejmě všechny možné varianty nastavení LTE modemu (typické pro chod VoIP služeb vč. aktualizace FW), nicméně bez výsledku. Rovněž jsme problém konzultovali s technickou podporou operátora Fayn, který tvrdí, že problém je v tom, že je pevné LTE připojení nevhodné pro provoz VoIP, s čímž ale nesouhlasíme, protože na jiné pobočce nám obdobná kombinace funguje správně. Zde je rozdíl pouze v tom, že poskytovatelem připojení je T-Mobile, jehož modem má dokonce integrovanou VoIP bránu, kterou ale nepoužíváme. Tato skutečnost nás dále ještě více utvrzuje v tom, že vyjádření technické podpory operátora Fayn není pravdivé. Pro úplnost doplním, že se jedná o kombinaci zařízení Gigaset A540IP a modem TP-Link Archer MR200.

Nemáte někdo s touto problematikou nějakou zkušenost?
a.b.a.c.u.s
Junior

Odeslat příspěvekod soban 25. 5. 2019 21:52

Problém může být způsoben poskytovatelem připojení - jiné IPv4 IPv6 - jiný firewall na cestě veřejné vs lokální IP a z toho důvodu NAT atd......

Jako proč to nefunguje může být více věcí.

Pokud váš VoIP umožnuje použít místo UDP TCP zkuste to přehodit, taktéž pokud umožňuje jiný port jak 5090 vyzkoušejte jiný.


Taky pohledejte zda v modemu není zapnutý sip alg a vypněte ho koukám že je tam těch položek alg víc - většinou je dobré to povypínat, většinou to mrší pakety.

Jinak taky v QoS upřednostnit ten VoIP telefon.
/----------------------------------------\
| Petr Šobáň |
| Olomouc |
\----------------------------------------/
soban
Pokročilý

Odeslat příspěvekod raptorcz 27. 5. 2019 00:37

Já zase nedoporučuji TCP. Za mě, z praxe, určitě pro VoIP zůstat na transportním protokolu UDP. S čím ale souhlasím je vypnutí SIP-Alg a podobných podpůrných nesmyslů pro SIP. Tyto podpůrné protokoly většinou nadělají více paseky než úžitku.

1) Pokud již vypnuté jsou, tak je zkusit zapnout a vypnout.
2) zkusit naopak zapnout a fungovat s nimi

Pokud však dojde k úspěšnému navázání spojení a sestavení hovoru, chyba nebude v SIP komunikaci. Píšete, že během hovoru "ztratíte" protistranu. Chyba tedy bude v průchodu RTP.

A) dá se vypozorovat, jestli je interval, kdy dojde k výpadku pokaždé stejný?

B) nezmění NAT porty?

C) nezařízne komunikaci firewall?
raptorcz
Junior


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků