od KineCZek 11. 3. 2017 19:28
Třeba Z170A SLI PLUS jsem měl jednu reklamaci. 1ks o němž vím. A to mám přístup k datům o stovkách kusů. U eshopů typu Alfy, z níž mám také přístup ke statistikám, dělá velké procento pokusů o reklamace nepochopitelná a občas naprosto brutální ... politicky korektně řekněme ... "neznalost" zákazníka.
Obráceně o 90/180° nasazený procesor, ohnuté piny v patici, 7gen cpu v gen 1xx chipset desce, ddr3 modul v ddr4 slotu, sc1155 cpu nacpané do sc1151 desky. Vypnutí napájení nebo bsod systému uprostřed flashování BIOSu z Windows. Cizí předmět v usb portu (typicky uzemňovací "packa" z i/o shield -u), v hdmi, nebo v displaport konektoru. Vůbec neosazené distance, nebo naopak "čím víc tím líp" úplně všude osazené distance, zapříčiňující zkrat a vyhoření. Nekvalitní zdroj, co odejde a vezme desku s sebou. Tekutina v počítači, často příčinou vodní chlazení. Ulomeny slot pcie, zlomený slot ddr. Zlomené montážní výstupky pro chladič (amd). PCIe napájecí konektor "omylem" zapojeny v eatx12v, což fyzicky ani nemá jít, ale to narvat ddr3 do ddr4, nebo 1155 do 1151 taky ne. Zažil jsem kdysi i obráceně zatlačený Molex, což disk samozřejmě nepřežil.
A to jsou jen ty případy co jsem osobně zažil a teď si na ně vzpomněl. Na dalších x si z hlavy nevzpomenu a spoustu jiných jsem třeba jen nezažil.
- - -
A ten člověk Ti to přinese, se stoickým lidem a lže Ti do očí, že to jako nefunguje, že to chce vrátit do 14 dnů, že to chce reklamovat. A buď při tom hraje úplně že ani "Babišku" nečetl, nebo nastoupí rovnou s arogantním tónem, že jako OKAMŽITĚ POŽADUJE vrácení peněz atp.
A tohle jsou právě ti, co pak "z bezpečí domova" na těch "přece anonymních" internetech nejvíc křičí a hejtují značku výrobce a samozřejmě při tom hejtují eshop kde jim "to nevyšlo".
Tak se člověk dočte, jak mají "úplně na ho..." reklamace atd, když jim to technik zamítne. Jenže přijmout TOHLE prostě nejde. Tohle se zamítnout musí. A pokud tohle technik přijme, byť třeba kdesi na pobočce ví Bůh kde v horní/dolní, mělo by mu to jít z platu, aby si příště dal víc pozor.
BTW nic osobního. Jen jsem měl potřebu to zmínit. Sám reálně reklamací mám velice málo, možná i protože nic nekvalitního nedávám ... to nemám nějak zapotřebí. Kvalitní zdroj, kvalitní skříň, naddimenzovat chlazení, tohle se zkrátka vyplatí dělat. Když s nevím jsou problémy, přestanu to jednoduše osazovat a na příští generaci si dám pozor.
Zbytek je víc o štěstí na kus, než o značce. Reklamoval jsem Xeon, stejně i Celeron, kdysi Duron, Phenom. Sapphire, EVGA, XfX, Asus, GB, MSi, ASRock... Někde více ten (zdravím P8Z77M) a jinde onen (MSi sc775). A jinde se budou reklamovat zase další modely.
Konkrétně u Z170A SLI PLUS mám zatím statistiku tak dobrou, jako u žádné desky dlouho ne. Dokonce lepší, než u P9D-WS. Ale jinde to může být jinak. Z různých důvodů, ale většinou i u jiných modelů. Svou roli u SLI PLUS může hrát i to, že co na desce není, nemůže se pokazit - typicky "killer" sítě, bluetooth moduly atp. V jednoduchosti občas ta příslovečná síla možná bude.
Don't think you are. Know you are. (Morpheus)
| PC sestavy hracum i profesionalum na miru | Kontakt zde tlacitkem SZ, nebo na Facebooku |