Zdravím, snad jsem ve správném vlákně. Mám v pronájmu od UPC wifi modem Cisco EPC3925. V poslední době jsem zaznamenal častější výpadky internetu.
Prakticky nastávají tyto situace: 1. Internet se odpojí a po chvíli se automaticky připojí; 2. Internet se odpojí a pomůže kontrola nastavení v PC; 3. Internet se odpojí a pomůže restart v PC; 4. Internet se odpojí a nelze se připojit. Modem v síti wifi je neviditelný. Výpadky pozoruji v různou denní dobu. V domácnosti se nepoužívají žádná další zařízení, pouze můj notebook. Před časem jsem psal na technickou podporu, ti mě napsali toto "
Wi-Fi sítě se šíří v ČR na 13 vysílacích kanálech, přitom každá potřebuje pro svůj provoz průměrně 2-4 z nich. Vzhledem k narůstajícímu počtu používaných bezdrátových zařízení v domácnostech je vytížení vysílacího spektra zvláště v bytových domech velmi značné, a proto u Vás pravděpodobně dochází k tomu, že domácí Wi-Fi vysílá na společném kanále jako některé sousední ve Vašem okolí. Může tedy docházet k citelnému poklesu rychlosti i stability sítě a výpadkům. Doporučujeme tak pravidelně při potížích ověřit stav vysílání okolních Wi-Fi sítí a zjistit, který vysílací kanál je aktuálně nejméně obsazený.Než začnete s ověřováním a nastavováním domácí sítě podle tohoto návodu, prosím, zkontrolujte, zda není modem umístěný v nábytku, na zemi nebo v rohu místnosti. Pokud ano, pokuste se jej přemístit tak, aby kolem něj v rámci možností nic jiného nebylo (ideálně na samostatnou polici nebo stůl).Nejprve si stáhněte do Vašeho počítače program pro kontrolu vytíženosti jednotlivých Wi-Fi kanálů, například Wi-Fi Scanner: http://www.slunecnice.cz/sw/wi-fi-scanner/. Výhodné je stáhnout aplikaci do mobilních zařízení (například pro Android OS libovolný Wi-Fi Analyzer, pro iOS v AppStore WiPry), protože se můžete při analýze pohybovat, a sledovat tak, ve které místnosti je útlum okolních sítí nejvyšší. Tímto programem zjistíte, který vysílací kanál je ve vašem okolí méně obsazený. Následně přenastavte na nejméně vytížený vysílací kanál podle následujícího postupu: Připojte koncové zařízení (notebook, stolní počítač) ethernetovým (síťovým) kabelem do některého z portů ETHERNET umístěných na zadní části našeho modemu. " Učinil jsem dle jejich návodu, chvíli byl klid, opět výpadky, tak jsem postup zopakoval, ale nepozoruji změnu k lepšímu. Víte, když sledujete film, klasicky brouzdáte a vypadne to, tak je to OK,
ALE jakmile děláte platby v IB a spadne to, tak je to k nas...
Co se týká jiných wifi zařízení v okolí, co mě PC ukazuje cca 15 zařízení z toho polovina UPC modemů. Slyšel jsem, že existují jakoby zařízení do zásuvky, které zesilují signál wifi. V této problematice jsem amatér, takže se neorientuji. Setkali jste se s něčím podobným a co byste mě poradili? Od UPC bych nerad odcházel, PODA tu sice dostupnost má, ale je dražší a není zaručené, že by to nebylo z bláta do louže. Stačí mě rychlost 30mb/s. Připojení přes kabel funguje, jen to není tak pohodlné, jsem si vědom, že na wifi rychlost klesá. Díky za podněty.