měl bych dotaz ohledně formátu URL adres webového portálu a jeho dopadu na SEO.
Vytváříme prodejní portál, kde si mohou obchodníci otevřít svůj vlastní obchod, vytvořit si produktu a prodávat je. V aktuální fázi bude portál spouštět pro české/slovenské zákazníky/prodejce, ale počítáme s globálním spuštěním. Nyní řešíme problém, jak správně tvořit URL, aby byly produkty obchodníků a profil jejich společností na našem portále dobře indexovaný.
Každý prodejce si na portálu založí obchod a jednotlivé informace o něm (název, popis, obchodní podmínky atd.) uvádí v jím vybraném jazyce (v budoucnu plánujeme, že si to budou moci prodávající přeložit do dalších jazyků). To samé platí pro produkty (informace jsou v jazyce obchodu). Prodejce u obchodu/produktu nastavuje také číselníkové hodnoty, které máme lokalizované, např. zařazuje produkty do našich kategorií.
Uživatel, který přijde na portál, si může prohlížet produkty/obchody anonymně (bez registrace), nebo se může registrovat. Když se registruje, tak si vybere jazyk, ve kterém se mu bude web zobrazovat. V tom případě se mu budou zobrazovat “naše” stránky lokalizovaně v jeho jazyce. Pokud přijde na stránku obchodu/produktu, tak se mu zobrazí texty o produktu/obchodu v tom jazyce, ve kterém to zadal prodávající. Může tedy nastat situace, že část textů na stránce bude např. v češtině, část v angličtině.
S tím řešíme následující otázky:
- Mohou textace v různých jazycích na jedné stránce mít dopad na SEO? V čem je problém? Jak to řešit?
- Jak by měla z pohledu SEO vypadat struktura URL adres vedoucích na produkt/obchod?
- {host}/products/my-shop/my-t-shirt
- URL na detail produktu přes shop (slug obchodu + slug produktu)
- Slug s názvem obchodu a produktu není lokalizován
- {host}/products/clothes/shirts/my-t-shirt
- URL na detail produktu přes naše kategorie (opět přes slugy)
- Slugy pro kategorie jsou lokalizovány (ty jsou naše, tak je můžeme lokalizovat), slug produktu není lokalizován
- {host}/products/my-shop/my-t-shirt
Zde nám vyplývají další otázky:
- Měly by se URL upravovat dle jazyka, který má uživatel nastaven v profilu?
- {host}/products/my-shop/my-t-shirt
- Vs. {host}/produkty/my-shop/my-t-shirt
- Jaká by měla být maximální délka URL polí?
- Měli bychom do URL dávat všechny kategorie, do kterých produkt spadá na cestě od kořene?
Předem děkuji za názory a reakce