mám problém s kódem 80072EFE při pokusu o microsoft update. Zkoušel jsem všechny postupy v oficiálním návodu + zastavil službu a smazal složku, ale nic nepomáhá.
Jak jsem se do situace dostal?
V počítači se objevil virus (eeeeeeee9.exe z ceters.net). Avast! Free antivirus ho dlouho nemohl dostat a tak jsem si pomáhal dalšími Doctor Spyware, Privx, Spybot search & destroy... Nakonec kupodivu to byl zase Avast!, který hlavní problém vyřešil. Podle mého však samotný virus problém s Microsoft Update nezpůsobil, jelikož vyhledal aktualizace ještě době, kdy virus byl už déle identifikován. Bohužel zjistil jsem, že po 5 hodinovém boji mi už Update nefunguje a hlásí chybu 80072EFE.
Jak jsem řešil?
Zkusil jsem celý postup z oficiálního návodu http://support.microsoft.com/kb/836941/cs. Dále postupy tento se zastavením služby a smazáním složky SoftwareDistribution. Nepomohlo bohužel ani to. Dokonce mi ze začátku byl blokován jakkýkoliv přístup na update.microsoft.com, nicméně pro promazání cache se mi načítají stránky, ale při pokusu stáhnout nový Microsoft Update mi napíše: Číslo chyby: 0x80072EFF. Dále mi nejde z odeslat dotaz ve většině fór.
Symptomy
Chyba ve Windows Update logu:
2010-07-20 18:50:30:663 988 ce8 AU #############
2010-07-20 18:50:30:663 988 ce8 AU ## START ## AU: Search for updates
2010-07-20 18:50:30:663 988 ce8 AU #########
2010-07-20 18:50:30:666 988 ce8 AU <<## SUBMITTED ## AU: Search for updates [CallId = {24612AEE-7EF2-4BB0-8ACF-E214628800A9}]
2010-07-20 18:50:30:666 988 fd0 Agent *************
2010-07-20 18:50:30:666 988 fd0 Agent ** START ** Agent: Finding updates [CallerId = AutomaticUpdates]
2010-07-20 18:50:30:666 988 fd0 Agent *********
2010-07-20 18:50:30:666 988 fd0 Agent * Online = Yes; Ignore download priority = No
2010-07-20 18:50:30:666 988 fd0 Agent * Criteria = "IsInstalled=0 and DeploymentAction='Installation' or IsPresent=1 and DeploymentAction='Uninstallation' or IsInstalled=1 and DeploymentAction='Installation' and RebootRequired=1 or IsInstalled=0 and DeploymentAction='Uninstallation' and RebootRequired=1"
2010-07-20 18:50:30:666 988 fd0 Agent * ServiceID = {9482F4B4-E343-43B6-B170-9A65BC822C77} Windows Update
2010-07-20 18:50:30:666 988 fd0 Agent * Search Scope = {Machine}
2010-07-20 18:50:56:296 988 fd0 Misc WARNING: Send failed with hr = 80072efe.
2010-07-20 18:50:56:296 988 fd0 Misc WARNING: SendRequest failed with hr = 80072efe. Proxy List used: <(null)> Bypass List used : <(null)> Auth Schemes used : <>
2010-07-20 18:50:56:296 988 fd0 Misc WARNING: WinHttp: SendRequestUsingProxy failed for <http://download.windowsupdate.com/v9/windowsupdate/redir/muv4wuredir.cab>. error 0x80072efe
2010-07-20 18:50:56:296 988 fd0 Misc WARNING: WinHttp: SendRequestToServerForFileInformation MakeRequest failed. error 0x80072efe
2010-07-20 18:50:56:296 988 fd0 Misc WARNING: WinHttp: SendRequestToServerForFileInformation failed with 0x80072efe
2010-07-20 18:50:56:296 988 fd0 Misc WARNING: WinHttp: ShouldFileBeDownloaded failed with 0x80072efe
Host soubor:
# Copyright (c) 1993-2009 Microsoft Corp.
#
# This is a sample HOSTS file used by Microsoft TCP/IP for Windows.
#
# This file contains the mappings of IP addresses to host names. Each
# entry should be kept on an individual line. The IP address should
# be placed in the first column followed by the corresponding host name.
# The IP address and the host name should be separated by at least one
# space.
#
# Additionally, comments (such as these) may be inserted on individual
# lines or following the machine name denoted by a '#' symbol.
#
# For example:
#
# 102.54.94.97 rhino.acme.com # source server
# 38.25.63.10 x.acme.com # x client host
# localhost name resolution is handled within DNS itself.
# 127.0.0.1 localhost
# ::1 localhost
# 64.4.21.125 http://update.microsoft.com
# 64.4.21.125 http://windowsupdate.microsoft.com
# http://update.microsoft.com
Internet Explorer celé znění:
Službu Microsoft Update nelze do počítače nainstalovat
Přesvědčte se, zda jste se přihlásili jako správce nebo jako člen skupiny Administrators, a opakujte akci.
Další možnosti odstraňování potíží
Je-li počítač připojen k síti a potíže přetrvávají, zjistěte u správce systému, zda nastavení služby Microsoft Update není spravováno pomocí zásad skupin.
Pokud není počítač připojený k síti nebo pokud správce systému nezakázal službu Microsoft Update, zkontrolujte, zda není zakázána nebo zastavena služba Windows Update. Postup spuštění služby najdete v počítači v okně Nápověda a podpora.
Poznámka: Dojde-li při instalaci služby Microsoft Update k potížím, můžete aktualizace počítače nadále získávat prostřednictvím panelu Windows Update v ovládacích panelech.
[Číslo chyby: 0x80072EFF]
Chyba v odeslání (do vaší poradny):
Níže uvádíme původní chybovou zprávu
Chyba 101(net::ERR_CONNECTION_RESET): Neznámá chyba.
Za každou pomoc děkuji, zároveň se omlouvám, do poradny nešlo nahrát, tak jsen šel na jibé PC a nahrál to už raději sem.