BSOD na acer notebooku

Diskuze výhradně o operačním systému Windows 7

Moderátor: Moderátoři Živě.cz

Odeslat příspěvekod dobrak800 10. 6. 2013 20:43

Zdravím, neter má notebook Acer Aspire 4752-2334G50MN, procesor Intel Core I3 2330M 2,20GHZ, 4GB RAM, integrovaná grafika, Windows 7 Home Premium a cca po 18 mesiacoch užívania sa "rozhasil" windows. Nahodil som teda zálohu uskutočnenú po kúpe notebooku, cca dva dni bolo všetko OK a zrazu znovu nechce nabehnúť windows, ani last known good configuration, ani safe mode, nič.. Ono pri načítaní windowsu hodí modrú obrazovku na zlomok sekundy a reštart.. O aký problém by mohlo ísť? Zatiaľ som otestoval ramku tým "Windows Memory Diagnostic Tool" a všetko OK. Respektíve ako sa dostať k súborom MINIDUMP, keď nejde naštartovať windows (skúšal som KNOPPIX, ale akosi mi mi odmietol prístup k oddielu, kde bol inštalovaný windows, pričom skrytý notebook oddiel i externý hdd videl..)
Díky za rady.
GIGABYTE EP35-DS3; INTEL Pentium Dual-Core E5200 @ 2,50 GHZ; Zdroj Enermax PRO82+ 425W ATX2.3, aktivní; ARCTIC Freezer 7 PRO; Sapphire AMD 7770 Vapor-X OC, 1GB DDR5; 4GB DDR2 800MHz PC6400 A-DATA Vitesta; WESTERN DIGITAL Caviar SE16 640GB; HP w2207h
dobrak800
Junior

Odeslat příspěvekod MiliNess 10. 6. 2013 23:38

Windows Memory Diagnostic Tool je téměř k ničemu. Je to velmi povrchní test.
Když už test paměti, tak Memtest, za nejkvalitnější považuji thorough test v GoldMemory Pro.
Minidump nebo dump celé paměti/paměti jádra se vytvoří až po úspěšném spuštění Windows, alespoň v nouzovém režimu. Do té doby je uložen ve stránkovacím souboru.
Pro začátek by nebylo špatné, kdybys při startu ntb mačkal F8 a ve spouštěcí nabídce zakázal restart při selhání systému. Pak sem můžeš hodit snímek BSOD, která na obrazovce zůstane viset nebo alespoň opsat chybový kód + čtyři parametry za ním.

skúšal som KNOPPIX, ale akosi mi mi odmietol prístup k oddielu, kde bol inštalovaný windows, pričom skrytý notebook oddiel i externý hdd videl

Podle toho soudím, že by se mohlo jednat o chybový kód 0xED (UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME),
tedy poškozený spouštěcí svazek, který nelze připojit. Pokud ano, tak v příkazovém řádku nástrojů pro opravu systému na instalačním nebo recovery disku spustit:
chkdsk x: /r (x je písmeno svazku s instalací Windows)
bootrec /fixboot
a pak zkontrolovat stav disku, protože asi bude vadný.
Hardwarová nezávislost znamená, že to neběží na žádném počítači.
MiliNess
Pokročilý

Odeslat příspěvekod dobrak800 11. 6. 2013 14:12

Zatiaľ som spustil MEMTEST, po 5-tich hodinách všetko OK. Ten reštart som zakázal, ale nejak to ignoruje, ešte to neskôr vyskúšam..
Inštalačný disk nemám, ako mám teda spustiť uvedené príkazy prosím?
Akým nástrojom - programom otestovať stav disku - a myslíš vo windowse, či pri boote systému?
Díky.
GIGABYTE EP35-DS3; INTEL Pentium Dual-Core E5200 @ 2,50 GHZ; Zdroj Enermax PRO82+ 425W ATX2.3, aktivní; ARCTIC Freezer 7 PRO; Sapphire AMD 7770 Vapor-X OC, 1GB DDR5; 4GB DDR2 800MHz PC6400 A-DATA Vitesta; WESTERN DIGITAL Caviar SE16 640GB; HP w2207h
dobrak800
Junior

Odeslat příspěvekod MiliNess 11. 6. 2013 14:29

Vypal a použij Recovery Disc pro Windows 7
Pokud se ti po opravě svazku povede nastartovat Windows, hoď sem výpis z CrystalDiskInfo.
Hardwarová nezávislost znamená, že to neběží na žádném počítači.
MiliNess
Pokročilý

Odeslat příspěvekod dobrak800 11. 6. 2013 17:35

Recovery Disc som skúšal, po 15 minútach som to vzdal, nikam sa to nepohlo..
Nahodil som znovu zálohu s tým, že otestujem disk tým Crystal Disk Info, ale za 20 minút sa mi ho nepodarilo spustiť, systém mrzne...
Aj keď to asi fakt vyzerá na chybu hardwaru, ešte by som rád načisto nahodil windows - ako ho môžem nainštalovať, keď nemám inštalačné dvd a mám iba tú skrytú partíciu na disku, je tam niečo ako pqservice (alebo pqeservice), neviem presne... Díky.
GIGABYTE EP35-DS3; INTEL Pentium Dual-Core E5200 @ 2,50 GHZ; Zdroj Enermax PRO82+ 425W ATX2.3, aktivní; ARCTIC Freezer 7 PRO; Sapphire AMD 7770 Vapor-X OC, 1GB DDR5; 4GB DDR2 800MHz PC6400 A-DATA Vitesta; WESTERN DIGITAL Caviar SE16 640GB; HP w2207h
dobrak800
Junior

Odeslat příspěvekod Milanr1 11. 6. 2013 17:39

Servis ACER.
Odborná práce patří odborníkům.
Milan
Milanr1
Pokročilý
Uživatelský avatar


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků