Stránka 1 z 1

PC – BlueScreen, pomoc s řešením problému

Odeslat příspěvekNapsal: 24. 6. 2022 11:15
od vitovecj
Dobrý den!
Stolní PC : W7 ULTIMATE 64-bit; GIGABYTE GA-H81 M-HD3; Pentium G3450; HyperX Fury Blue 4GB; SSD 840 EVO 120GB; WD 250GB; WD 500GB; LG GH24NSB0. Občas se objeví během provozu, nebo i ihned po startu /zapnutí/ PC obrazovka „BlueScreen“. Vím jen, že může být problém HW i SW. Pomůže někdo ze „souborů popisujících problém“ vyčíst, zjistit a případně poradit co v těch souborech hledat, na co se zaměřit, aby pak bylo možné cíleně a ne nahodile zasáhnout. Event. jakou „údržbu“ systému provést. „Soubory popisující problém“ jsou k nahlédnutí, cca 1 měsíc zde: https://www.uschovna.cz/zasilka/ZM7X3D8DF67754GP-V82/
Děkuji za pomoc.

Re: PC – BlueScreen, pomoc s řešením problému

Odeslat příspěvekNapsal: 24. 6. 2022 13:21
od Milanr1
Havárie kernelu.
Instaloval jsi W7 z ověřeného originálního média?
Je zakázaný automatický upgrade ovladačů?
Pokud ano:
Sáhni si do svědomí, co jsi v poslední době instaloval:
Kód: Vybrat vše
appwiz.cpl

Nějaké ovladače nebo nízkoúrovňové (např. bezpečnostní) nástroje?
Co s tím?
Odinstaluj poslední nainstalovaný sw a restartuj OS.
Pomohlo?
ANO:
OK
NE:
Prostuduj Admin log:
Kód: Vybrat vše
eventvwr.msc

Oprav nalezené chyby.
Pokud si nebudeš vědět rady, okopíruj sem příslušnou hlášku (text, ne obrázek!)
Jestli nenajdeš žádné chyby, udělej standardní údržbu systémových knihoven z Admin konzole cmd:
Kód: Vybrat vše
sfc /scannow

a zkontroluj integritu WIM:
Kód: Vybrat vše
Dism.exe /online /Cleanup-image /ScanHealth

Nějaké chyby?

Re: PC – BlueScreen, pomoc s řešením problému

Odeslat příspěvekNapsal: 25. 6. 2022 12:33
od r34ktor
Podle analýzy to vypadá na HW problém.
Analýza:
Kód: Vybrat vše
*******************************************************************************
*                                                                             *
*                        Bugcheck Analysis                                    *
*                                                                             *
*******************************************************************************

SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION (3b)
An exception happened while executing a system service routine.
Arguments:
Arg1: 00000000c0000005, Exception code that caused the bugcheck
Arg2: fffff8000389680d, Address of the instruction which caused the bugcheck
Arg3: fffff8800738eef0, Address of the context record for the exception that caused the bugcheck
Arg4: 0000000000000000, zero.

Debugging Details:
------------------

fffff800039e20e8: Unable to get Flags value from nt!KdVersionBlock
GetUlongPtrFromAddress: unable to read from fffff80003a9d300

KEY_VALUES_STRING: 1

    Key  : Analysis.CPU.Sec
    Value: 2

    Key  : Analysis.DebugAnalysisProvider.CPP
    Value: Create: 8007007e on DESKTOP-U51B9KS

    Key  : Analysis.DebugData
    Value: CreateObject

    Key  : Analysis.DebugModel
    Value: CreateObject

    Key  : Analysis.Elapsed.Sec
    Value: 15

    Key  : Analysis.Memory.CommitPeak.Mb
    Value: 61

    Key  : Analysis.System
    Value: CreateObject


BUGCHECK_CODE:  3b

BUGCHECK_P1: c0000005

BUGCHECK_P2: fffff8000389680d

BUGCHECK_P3: fffff8800738eef0

BUGCHECK_P4: 0

CONTEXT:  fffff8800738eef0 -- (.cxr 0xfffff8800738eef0)
rax=0000000000000001 rbx=fffff800039e4180 rcx=fff7f8800738fdc0
rdx=0000000000000000 rsi=fffffa8009abfb50 rdi=fffff800039f41c0
rip=fffff8000389680d rsp=fffff8800738f8c0 rbp=0000000000000002
r8=fffffa80093fa938  r9=0000000000000000 r10=fffffffffffffffe
r11=0000000000000000 r12=0000000000000000 r13=0000000000000000
r14=fffffa80093fa8b0 r15=fffffa800a19b168
iopl=0         nv up ei pl nz na pe nc
cs=0010  ss=0018  ds=002b  es=002b  fs=0053  gs=002b             efl=00010202
nt!SwapContext_PatchXRstor:
fffff800`0389680d 0fae29          xrstor  [rcx]
Resetting default scope

CUSTOMER_CRASH_COUNT:  1

PROCESS_NAME:  AvastSvc.exe

STACK_TEXT: 
fffff880`0738f8c0 00000000`00000000 : 00000000`00000000 00000000`00000000 00000000`00000000 00000000`00000000 : nt!SwapContext_PatchXRstor


SYMBOL_NAME:  nt!SwapContext_PatchXRstor+0

MODULE_NAME: nt

IMAGE_NAME:  ntkrnlmp.exe

IMAGE_VERSION:  6.1.7601.24545

STACK_COMMAND:  .cxr 0xfffff8800738eef0 ; kb

FAILURE_BUCKET_ID:  X64_0x3B_c0000005_nt!SwapContext_PatchXRstor+0

OS_VERSION:  7.1.7601.24545

BUILDLAB_STR:  win7sp1_ldr_escrow

OSPLATFORM_TYPE:  x64

OSNAME:  Windows 7

FAILURE_ID_HASH:  {f40dbb35-dbc7-37d6-fadb-0cfe95852e7d}

Followup:     MachineOwner
---------

Provedl bych kontrolu v následujícím pořadí: RAM (Memtest) > HDD/SSD (SMART, test integrity dat, test povrchu) > zdroj (změření výstupních napětí, vizuální kontrola stavu kondenzátorů).