Výrobce NB, který uznává reklamace

Diskuze o přenosných počítačích

Moderátor: Moderátoři Živě.cz

Odeslat příspěvekod rousini 24. 3. 2013 15:14

Python.p: mě přijde OT šťourat se ve fotce prasklýho pantu... prostě je KO a je třeba řešit situaci. Vytušil jsem, že chce kupovat NTB a tak jsem lovil v podobné cenovce, jako byl stávající book.
Jistotou proti poškození jsou různé NBD, jak už bylo zmíněno. Nejsou ke všem modelům a nejsou zadarmo, takže si musí každý zhodnotit, jestli je to pro něj... Slušné odezvy jsem v globále slyšel na servis Asus, ale co bylo včera nemusí platit zítra.
rousini
Junior

Odeslat příspěvekod Mistysix 24. 3. 2013 15:24

python.p:
http://brasny-batohy-notebooky.heureka. ... -16-black/
- mám tuhle a stála cca 1000 Kč. Taky jsem si mohla koupit nějakou extra vypolstrovanou za 2 tisíce, jenže ty vůbec nemají pěkný design a už vůbec je nevyrábí v provedení pro ženy. Chtěla jsem něco elegantního ženského, co budu nosit do práce. Přece nepůjdu do práce v kostýmku a s batohem.

Tak mi poraďte teda co si mám koupit příště. Ale 30 tisíc za to fakt dát nemůžu, taky se živím sama a potřebuju z něčeho žít.

K rozšířené záruce. Prosím o vysvětlení, nezdá se mi to. Chcete říct, že existuje nějaká "základní záruka" a rozšířená záruka? Přece zákon nic takového nezná. Podle § 620 odst. 1 občanského zákoníku: Při prodeji spotřebního zboží je záruční doba 24 měsíců. Chápu to tak, že na všechny součásti zboží je záruka 24 měsíců... U baterky je to asi jinak (to je tuším uvedeno i v dodacím listu, že tam je to jenom půl roku - ta má kratší životnost, ale o pantech nic).
Z čeho to vyplývá, že by panty neměly být zahrnuty v záruce a že pokud je chci mít v záruce, tak si to musím "dokoupit?" Mohl by mi to někdo vysvětlit trochu po právní stránce?
To mi připadá jako kdybyste si koupili boty a prodejce vám při reklamaci utrhnuté podrážky řekl, že na utrhnutou podrážku se ta dvouletá záruka nevztahuje a že jste si ji mohli dokoupit zvlášť (a to ještě jenom u bot, které stojí třeba nad 3 litry) :-D
Prosím o vysvětlení. Děkuji :-)
Mistysix
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Python.p 24. 3. 2013 15:28

No tak bohužel o tom jsem přesně mluvil, tohle je hezká kabelka, ale né funknčí brašna. Okej Batoh vyřadíme.

Zadej si nový dotaz kde to přesně specifikuješ /ať může sloužit i dalším/ a vyřešíme nový notebook tam ;)

Rozšířená záruka - nabízíjí dnes snad každý výrobce krom MSi na byznys stroje.

NBD - Next Bussines Day - rozbije se ti notebook druhý den přijede technik a opraví

ADP - Accidental Damage Protection - spadne ti notebook ze skály, dostaneš novej

Ceny jsou přímo úměrné tomu co nabízí.
Pozor! Tento příspěvek může obsahovat stopy: ironie, mléka, čokolády, sarkazmu, oříšků a cynizmu...

Forum, není vyhledávač s lidským rozhraním !

Delidy a další věci okolo PC najdete na webu v profilu.
Python.p
Je to rebel!
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod KineCZek 24. 3. 2013 15:46

Lidsky receno, na urcite druhy poskozeni se normalni zaruka nevztahuje. Da se ale priplatit za rozsireni zaruky "nahodneho poskozeni", kdy pokud doneses do servisu notebook s krumpacem zaseknutym uprostred, i tak Ti notebook vymeni za novy.

Snad si rozumime. Tzn zadny paragraf nicim neni dotcen a jedna se, pokud mam parafrazovat priklad bot, o to, ze doneses do prodejny boty s nozem zapichnutym uprostred skrpalu - pak zaruka logicky neplati, protoze boty jsou fyzicky poskozene a nejde o vyrobni vadu.
Don't think you are. Know you are. (Morpheus)

| PC sestavy hracum i profesionalum na miru | Kontakt zde tlacitkem SZ, nebo na Facebooku |
KineCZek
Odborník PC sestav a ULN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Mistysix 24. 3. 2013 15:47

Python.p: Tak to pak není záruka, to ADP se tváří jako pojištění. Takhle se vlastně dá pojistit úplně všechno u jakékoli pojišťovny, to nemusí být ani u výrobce toho noťasu. NBD - to vlastně taky není záruka. To je nějaký servis navíc k tomu zboží. Přijede technik a spraví mi noťas, ale to neznamená, že mi to spraví v rámci záruky - může říct, že se jedná o mechanickou vadu a že mi to opraví jen když si to zaplatím, nebo to chápu špatně?
Já jsem chtěla využít své právo ze záruky na vady zboží a ne z pojištění, které si můžu zaplatit zvlášť.
Už to začíná být OT... sorry :-) Založím pak ještě další vlákno, kde si nechám poradit ohledně dalšího stroje a ty NBD a ADP si ještě musím nastudovat teda :-/
Mistysix
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Python.p 24. 3. 2013 15:50

Udělej nové vlákno a tam se na to mrkneme kompletně.

jo ADP je pojištění, a NDB lepší záruka.
Pozor! Tento příspěvek může obsahovat stopy: ironie, mléka, čokolády, sarkazmu, oříšků a cynizmu...

Forum, není vyhledávač s lidským rozhraním !

Delidy a další věci okolo PC najdete na webu v profilu.
Python.p
Je to rebel!
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod rousini 24. 3. 2013 15:56

Mystysix: Záruka ze zákona platí na celý NTB (s vyjímkou baterie), ale právě prasklý pant je podle výrobců jedna z vad, jejíž příčinou je zvýšené mechanické namáhání (pád, otvírání "za" doraz...) a tak to s oblibou nereklamují a svedou na špatné zacházení (u auta taky běžně nevyreklamuješ utrženou nápravu).
Takto zamítnutou reklamaci lze obecně napadnout, protože subjekt, který "vymyslí" teorii proč záruku neuznat je u soudu povinen tuto teorii věrohodně doložit. To znamená zdokumentovat pád, resp. jeho následky, protože obyčejné provozní opotřebení zavdává nárok na reklamaci...
rousini
Junior

Odeslat příspěvekod Bari007 24. 3. 2013 15:59

Záruka je i na baterii. Na kapacitu 6 měsíců, na funkčnost standardně 2 roky podle zákona, pokud nenakupuješ na IČO.

Na provozní opotřebení se právě záruka nevztahuje.

U kvalitních notebooků s NBD zárukou běžně opravují i panty. Na vlastní kůži jsem to zažil u Dellu i u HP. Ale tam je to totiž úplně o něčem jiném a samozřejmě i cena je jiná ;)
Bari007
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod rousini 24. 3. 2013 16:05

Bari007: máš pravdu, blbě jsem to napsal. Na provozní opotřebení se záruka nevztahuje, tady se jedná o nefunkčnost.
rousini
Junior

Odeslat příspěvekod Matysek 24. 3. 2013 16:23

I na baterii dostanes 3 letou zaruku (obvykle oznacene jako Long Life).

- 3 - 5y On-Site NBD (4 - 24hodin podle verze/vyrobce)
- ProSupport/Business Critical/Travel ... dalsi rozsireni pusobnosti/rychlosti servisu
- Keep Your HDD - strucne to znamena, ze mrtvy nebo vadny HDD Ti zustane.
- Battery Replacement Service - behem zaruky laptopu Ti vymeni baterku (obvykle 1x)
- Accidental Damage Protection - pojisteni proti nahodnemu poskozeny

Pojmenovani je ruzne, ale v kostce to nabizi vsichni solidni business vyrobci, vcetne dalsich priplatkovych sluzeb. Moznosti je cela rada.
Definice moderatora Zive? Zookeeper. Vyhledat zbloudilou ovecku, ustajit, vycesat, nakrmit a zalozit chudince nadaci. Ovecka prece nemuze 5 minut myslet. Vsichni mame povinnost oveckam uvarit, precist pohadku a prispet do nadace.
Matysek
Expert
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod zivan 25. 3. 2013 09:40

Pokud je ten notebook jinak funkcni, tak bych na eBay za 200-300Kc koupil nove panty a vymenil je.
Motorola Edge 20; HP Elitebook 845 G8 (Ryzen 5650U, 32GB RAM, WD SN570 1TB, 14" fullHD IPS) + HP USB-C G5 Essential + 29" LG 29UM65 + 22" Eizo S2202W
zivan
Junior

Odeslat příspěvekod Python.p 25. 3. 2013 10:46

Tohle jsem všichni opomněli. Zivan má bod ;)
Pozor! Tento příspěvek může obsahovat stopy: ironie, mléka, čokolády, sarkazmu, oříšků a cynizmu...

Forum, není vyhledávač s lidským rozhraním !

Delidy a další věci okolo PC najdete na webu v profilu.
Python.p
Je to rebel!
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod swarm 25. 3. 2013 12:43

Volil bych stejnou metodu. Vycházel bych z toho, že se to neděje všem, takže třeba šlo o vadnou sérii (kus).

---

K tomu původnímu dotazu - obecně bych doporučil příště zjistit, kde má který notebook své servisní středisko a snažil bych se vyhnout čemukoli s centrálním servisem v Polsku, protože ať už je výrobce jakýkoli, moje četné zkušenosti mě naučily, že když je to v polsku, je to vždycky průser (s výjimkou jednoduchých závad typu netočí se disk, přestalo fungovat podsvícení, kde není potřeba nic diagnostikovat a neočekává se zavinění uživatelem).

Ty jsi bohužel nešťastně zvolila Lenovo, což by samo o sobě nevadilo, ale celá řada IdeaPad (tj. cokoli co nemá v názvu ThinkPad) je bohapustá Čína s nejbližším servisem v Polsku. Cokoli s nimi řešit je jen pro otrlé a kvalitativně ty notebooky sice nejsou špatné, ale určitě nejde o nadprůměr ve své ceně.

Jestli mohu doporučit, pokud máš větší nároky na konstrukci a kvalitu, je lepší sáhnout po pracovních modelech. Často ani neni potřeba ta rozšířená záruka (pokud tě třeba notebook neživí, případně za něj máš náhradu, když bude v servisu), přestože právní rámec je stejný, často servisy pro pracovní modely bývají sdílnější a dá se problém lépe řešit. Pokud bys opět tíhla k lenovu, podívej se spíš po thinkpadech (i když uznávám, že jsou docela ošklivé, hlavně ty levné), případně po probooku (kde zas často bývá docela hlasité chlazení)... ty mají sevis v každém větším městě.
Diagon Swarm - ~460 zrecenzovaných notebooků od 2007
15,6" Acer V15 Nitro - i7-4710HQ, 16GB RAM, 2xSSD, FHD IPS
14" HP EliteBook 840 G5 - i5-8350U, 16GB RAM, 512GB SSD, FHD IPS
14" ThinkPad T400 - C2D T9900, 8GB RAM, 300GB SSD, WXGA+ LED
swarm
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod KineCZek 25. 3. 2013 13:05

Ja jen doplnim par slov k te bohapuste Cine: Ono vzhledem k tomu, ze Lenovo JE firma sidlici v te zemi, bylo by asi trochu zvlastni, kdyby se vyroba odehravala jinde.

Co se tyce servisu a deleni idea versus think, nemam slovo proti, to je pravda.
Don't think you are. Know you are. (Morpheus)

| PC sestavy hracum i profesionalum na miru | Kontakt zde tlacitkem SZ, nebo na Facebooku |
KineCZek
Odborník PC sestav a ULN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod swarm 25. 3. 2013 14:14

KineCZek: Firma tam sídlí celá, ale třeba ThinkPad navrhují jiní lidé v USA/Japonsku.
Diagon Swarm - ~460 zrecenzovaných notebooků od 2007
15,6" Acer V15 Nitro - i7-4710HQ, 16GB RAM, 2xSSD, FHD IPS
14" HP EliteBook 840 G5 - i5-8350U, 16GB RAM, 512GB SSD, FHD IPS
14" ThinkPad T400 - C2D T9900, 8GB RAM, 300GB SSD, WXGA+ LED
swarm
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků