aky je vas nazor na tuto zostavu?

Diskuze o přenosných počítačích

Moderátor: Moderátoři Živě.cz

FAQ sekce notebooky: viewtopic.php?f=907&t=1113128
Testy a srovnání procesorů a grafických čipů: viewtopic.php?f=907&t=1105643

Čtěte FAQ, jinak Vašemu tématu hrozí podmínečné uzamčení!

Odeslat příspěvekod goes12 17. 6. 2005 16:45

predajpc píše:Ak ten Dell kupujes v SR s plnou zarukou a novy, tak je to urcite o.k. Ak nie, tak pozor, DELL je znamy tym, ze ked to nekupis v obchode, alebo nepoznas meno prveho majitela, tak mas smolu-jednoducho notebook v zaruke odmietnu opravit.


tak to je kravina, zaruka nemuze byt vztazena na kupujiciho, ale na vyrobek, tzn. ze si kdokoli muze koupit cokoli a muze to dat komukoli, prodat a zaruka stale plati i kdyz nebudu znat predchoziho majitele. Tedy pokud mam uctenku o koupi (z nejakeho obchodu, kde to bylo koupene), popr. zarucni list, popr. i svedectvi nekoho, ze to bylo koupeno tam a tam, tak obchod/prodejce MUSI vzit danou vec k vyrizeni k reklamaci. Nejde se zreknout zaruky na zaklade toho, ze vec s platnymi doklady prinese nekdo, kdo to puvodne nekoupil.
goes12
Junior

Odeslat příspěvekod predajpc 17. 6. 2005 18:47

Ked si nereklamoval pouzity DELL, tak nehovor o com nevies. Moja firma kupovala 20-30 notebookov DELL mesacne, boli to pouzite notebooky, ktore sme oficialne kupovali cez zahranicneho partnera, ktory tieto notebooky skupoval po firmach, aj od jednotlivcov v zahranici. Ked sa niekolko z nich pokazilo, napriek tomu, ze boli v zaruke, a ze my sme mali doklad o kupe, DELL odmietol opravit tieto notebooky, pretoze zme neboli prvy majitel. Ak kupis pouzity DELL, tak Ti notebook aj ked je v zaruke odmietnu opravit.
predajpc
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Tomcat 17. 6. 2005 19:00

predajpc píše:Ked si nereklamoval pouzity DELL, tak nehovor o com nevies. Moja firma kupovala 20-30 notebookov DELL mesacne, boli to pouzite notebooky, ktore sme oficialne kupovali cez zahranicneho partnera, ktory tieto notebooky skupoval po firmach, aj od jednotlivcov v zahranici. Ked sa niekolko z nich pokazilo, napriek tomu, ze boli v zaruke, a ze my sme mali doklad o kupe, DELL odmietol opravit tieto notebooky, pretoze zme neboli prvy majitel. Ak kupis pouzity DELL, tak Ti notebook aj ked je v zaruke odmietnu opravit.

No tak to vas v tom servisu pekny vypekli. Zaruku musi poskytnout, pokud ste meli zarucak. Stanovuje jim to zakon (aspon teda nas :mrgreen: )
Tomcat
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod goes12 17. 6. 2005 19:19

predajpc píše:Ked si nereklamoval pouzity DELL, tak nehovor o com nevies. Moja firma kupovala 20-30 notebookov DELL mesacne, boli to pouzite notebooky, ktore sme oficialne kupovali cez zahranicneho partnera, ktory tieto notebooky skupoval po firmach, aj od jednotlivcov v zahranici. Ked sa niekolko z nich pokazilo, napriek tomu, ze boli v zaruke, a ze my sme mali doklad o kupe, DELL odmietol opravit tieto notebooky, pretoze zme neboli prvy majitel. Ak kupis pouzity DELL, tak Ti notebook aj ked je v zaruke odmietnu opravit.


Promin, ze to reknu, ale pokud se jako firma nechate takto napalit, tak se divim, ze jeste existujete. Zreknout se reklamace a zarucnich oprav NEJDE. Zaruku nejde vztahovat na jmeno. Toto vse na urvoni firma-obcan.

Pokud jste vy jako FIRMA kupovali od nekoho notebooky, ktery je jako FIRMA kupoval od DELLu, je velmi pravdepodobne, ze se obchod ridil obchodnim zakonikem, tudiz v takovem pripade je mozne mit klidne nulovou zaruku, nebo zaruku zcela individualni, tzn. co si dve strany domluvi, to plati. V takovem pripade je mozne vazat reklamaci/zaruku na urciteho odberatele s tim, ze jina firma, ktere by odberatel danou vec prodal tuto zaruku uz u Dellu nemel.

Ale takto to nemuzes brat, vztah FIRMA-FIRMA je neco jineho nez FIRMA-Obcan, v tom druhem pripade je zakon jasny. 2 roky zaruka s tim, ze prodejce si v tom pripade nemuze diktovat zadne podminky, treba uchovani obalu atd. Toto muze jen v pripade, ze poskytuje zaruku delsi, nez je zakonem stanovena lhuta, v tom pripade ti muze rict, ze si musis nechat i obal atd. ale pokud bys presto obal vyhodil, tak stale plati 2 roky zaruka.

Proto to co rikas nema nic spolecneho s DELLem jako takovym, ale s obchodnim vztahem, ktery jste uzavreli s nejakou treti stranou. Pokud jste takto uzavreli nevyhodne smlouvy, neni to problem DELLu, ale vas problem jako firmy, ze si neumite ohlidat smlouvy a odberatelske podminky.
goes12
Junior

Odeslat příspěvekod martin.lee 17. 6. 2005 19:38

Sestava pochopitelne dobra :)

Ale jako zastance (a majitel) Centrina na nej nedam dopustit a pokud to myslis vazne s mobilitou tak s tema 2-ma hodinama... nevim nevim, muj Asus vydrzi 4h pri kancelarine (3 pri WiFi) a uz jen cekam kdy prijde cestovni baterie ve stylu IBM :wink: Dalsi vec s cim se taky potykam denne jsou USB porty, ty 3 by mi rozhodne nestacili, i kdyz beru v potaz ze tam mas jeste PS2 coz je u Dellu nezvykle, o serial portu ani nemluve :P A co Bluetooth? Nebude chybet? Ja ho taky nemam takze mi dalsi USB port zabrala externi verze modreho zubu (nebo snad prodejce pc nesynchronizuje mobil s nb? :wink: ).

Jak jsem rekl, sestava dobra ale pro mobilitu nepouzitelna, velikost, vydrz, vaha? Kolik vazi? A jaky je to model? Pro Delly mam docela slabost, muj predesly NB byl Dell Inspiron 5100 a Dellu vsechna cest ale Asus je jeho levnejsi bratr :mrgreen:

A to kupujes na svou osobu (jakozto obcan SR) nebo ti to tam kupuje Amik a posila? Mi toho Della poslal Amik postou (skvela cena bez US vyvozni taxy) ale zaruka by pripadla v uvahu jen z ruky Amikovy, takze asi tak...
martin.lee
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod predajpc 17. 6. 2005 19:45

pre goes12: pozri, co sa tyka mojej firmy, tak obrat vzrastol 10 nasobne oproti minulemu roku, moja firma je co sa tyka obratu na prednej pozicii co sa tyka notebookov HP, ale nechcem sa chvalit, len aby som uviedol veci na pravu mieru.
Dell sme prestali predavat, a odvtedy klesol vyznamne aj pocet reklamacii. Zamerali sme sa na notebooky HP, ktore maju spickovy, bezproblemovy servis a nizsiu poruchovost.
Myslim, ze si pri pisani prispevku neprecital dokladne moj prispevok. Jednalo sa o pouzite notebooky, a skutocne asi by si nemal pisat, pokym nevies, o co ide. Ked zdvihnes telefon a zavolas do DELLu na technicku podporu, tak sa Ta spytaju, kde si kupil notebook. Oni pozru v databaze, a povedia, ze to nebol prvy majitel, ktoreho maju oni v databaze. Ty povies, ze prveho majitela nevies, lebo si kupil 100 notebookov z Nemecka a to od firmy, ktora to kupila od majitela, ale nevies zistit, od koho to bolo kupene. Tak Ti povedia, nech si poradis sam.
predajpc
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod goes12 17. 6. 2005 19:54

predajpc: pokud takto jednani i vuci nefiremnim zakaznikum, kdy je jasne definava zarucni doba a jeji podminky, tak porusuji zakon. Neni mozne, aby si jakakoli firma vynucovala pro obcany takove podminky a i kdyz by ti takove podminky jako obcanovi dala podepsat a ty bys s tim souhlasil, jsou tyto podminky neplatne a plati zakonne podminky. Firma s obcanem si nesmi sjednat zarucni a reklamacni podminky na nizsi urovni, nez uklada zakon, tedy 2 roky ze zakona je zaruka na kazdy vyrobek prodany v CR obcanovi. Bez toho, aby se zaruka vztahovala na jmeno, ale pouze na vyrobek, jestli to donesu ja s paragonem, nebo franta vomacka je uplne irelevantni. Pokud jste vy kupovali stroje od firmy, ktera je koupila u dellu, je mozne, ze vuci firmam maji jiny postup. To co rikas je tedy absolutni blblbost a platit to muze pouze ve vztahu DELL-Firma a NIKDY ve vztahu DELL-bezny obcan.
goes12
Junior

Předchozí stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků