Reklamace NB a vraceni penez

Diskuze o přenosných počítačích

Moderátor: Moderátoři Živě.cz

FAQ sekce notebooky: viewtopic.php?f=907&t=1113128
Testy a srovnání procesorů a grafických čipů: viewtopic.php?f=907&t=1105643

Čtěte FAQ, jinak Vašemu tématu hrozí podmínečné uzamčení!

Odeslat příspěvekod non@me 9. 1. 2006 11:20

Dnes jsem chtel vratit svuj NB. Servis ho neopravil do 30 dnu, takze dle tohoto
Kód: Vybrat vše
http://business.center.cz/business/pravo/ochrana_spotrebitele/reklamacni_lhuty.aspx


jsem mel na to pravo. Pozadoval jsem penize. Zavada na co se odvolava servis je, ze jsem mel NB u sebe a nebyl v servisu. Ja si myslim ze to nehraje roli. Co vy na to? Dokaze nekdo poradit.
non@me
Junior

Odeslat příspěvekod cernysev 9. 1. 2006 11:58

no nejsu pravnik,ale myslim ze se to pocita 30 od prijeti reklamace... Takze pokud jsi ho dal na opravu a za 30 dnu od toho dne nic,tak mas pravo na penize..
cernysev
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mapper (novy) 9. 1. 2006 12:06

a preco si ho nedal do servisu a mal doma? ja si myslim ze tam bude dost velky pravny problem. pokial to oni nevedia opravit v ramci zaruky tak mas pravo na vymenu kusu za kus (myslim ze peniaze sa vracaju az po 3x rovnaka zavada - CeCo Ti to hadam lepsie vysvetli kedze uz som jeho rady o tom cital viackrat)
... nic nie je nemozne tym, ktori veria ...
mapper (novy)
Junior

Odeslat příspěvekod non@me 9. 1. 2006 12:13

pokud potrebujes neco delat a mas jen NB a servis ti nabidne se ho vzit tak jsem si ho zpet vzal. Dle me je jedno jestli ho mam doma nebo oni. Vsak kdyby zavolali tak jsem jim ho hned dovezl.
non@me
Junior

Odeslat příspěvekod Yenas 9. 1. 2006 12:31

Při nevyřízení reklamace do 30 dnů se bere zboží jako neopravitelné. To znamená, že prodávající ti může zboží vyměnit nebo vrátit peníze. Způsob vyřízení by měl být uveden v reklamačním protokolu (musíš výslovně uvést jeden způsob). V případě, že to tam není, může si prodávající vybrat. Takhle nějak to myslím je. :)
Yenas
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod kromec 9. 1. 2006 12:35

Zkus se podivat na http://www.spotrebitel.cz to jsou stranky zamerene podobne problemy, zkus se podivat tam do poradny a urcite tam dozvis jak postupovat pripadne tam muzes dat dotaz a mel bys dostat odbornou odpoved. Pripadne tam je i telefoni help linka.
CPU Zilog Z80 A/3,5 MHz, RAM 48 KB, ROM 16KB, grafika 256x192 bodů v 15-ti barvách,magnetofon ;) :)
kromec
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Honzas 9. 1. 2006 12:51

Moc nerozumím formulaci "Závada bylo v tom, že jsem měl nb doma" Zákon říká, že reklamace může trvat maximálně 30 dnů, včetně doby potřebné pro zjištění závady, pokud se kupující s prodávajícím nedohodne jinak. Počátek reklamace je den předání reklamovaného zboží, u zaslání je to den potvrzení zásilkové služby. Po uplynutí této lhůty má zákazník právo na odstoupení od kupní smlouvy bez dalších nároků ze strany prodejce, ten může trvat na originálním obalu. Zákazník se může dohodnout i jinak (výměna za jiný kus, sleva apod).
Honzas
Junior

Odeslat příspěvekod cernysev 9. 1. 2006 13:11

no a ja to pochopil tak,ze to dal reklamovat a pak si ho vzal domu...Je tak?NO ale potom ti nebezi ta 30denni lhuta...Ne?30 dni to musi mit oni fyzicky u sebe...
cernysev
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod non@me 9. 1. 2006 13:43

prave to ze jsem so ho hned vzal domu prej nebezela 30 den. lhuta. :-/

proste prej je nutne aby NB byl v servisu (co je zle, ze me to sami nabidli a neupozornili).

proste to servis nademnou vyhral
non@me
Junior

Odeslat příspěvekod cernysev 9. 1. 2006 13:54

Tak jim to tam odnes.. :) Na 30dni...Jinak,nedaji ti nejaky "nahradni"? Nekde jsem to videl,ze v pripade reklamace nabidnou za nejaky,maly,poplatek nahradni NB...
cernysev
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod CeCo 9. 1. 2006 15:24

NB musi byt 30 dni v servise (t.j. pre teba nedostupny); 31den uz mas pravo na vratenie penazi

Podla mna by sa to malo riesit tak, ze servis vyda nejaky protokol, ty s nim prides k predajcovi, on by ti mal vratit peniaze a dalej si to vybavit s distributorom.

Ak si si vsak NB zobral domov, tak mas smolu. Reklamacia sa totiz berie tak, ze servis ju zoberie a opravuje (t.j. ty ho nemozes pouzivat). Ak si si ho zobral, tak je to tvoja chyba.

C.
CeCo
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod swarm 9. 1. 2006 23:42

Muzu se zeptat, co je to za servis - resp znacku notebooku?
Diagon Swarm - ~460 zrecenzovaných notebooků od 2007
15,6" Acer V15 Nitro - i7-4710HQ, 16GB RAM, 2xSSD, FHD IPS
14" HP EliteBook 840 G5 - i5-8350U, 16GB RAM, 512GB SSD, FHD IPS
14" ThinkPad T400 - C2D T9900, 8GB RAM, 300GB SSD, WXGA+ LED
swarm
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lukke 9. 1. 2006 23:50

swarm píše:Muzu se zeptat, co je to za servis - resp znacku notebooku?


Medisoft na Evropský? :roll:
autorevue.cz: BMW 330i E90, 190 kW + BMW 525d F11, 150 kW
zive.cz: Intel Core i9-7980XE, 2x Radeon RX 480, 64 GB RAM, SSD Intel 720, Samsung MD230X6
mobilmania: Galaxy S9+
Lukke
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Liu 10. 1. 2006 12:10

Este pozor na formulaciu,nie je to 30 dni,ale 30 pracovnych dni.Takze sest tyzdnov :) Na tomto sa vela ludi okasle.
Liu
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Honzas 10. 1. 2006 12:29

V žádném případě, zákon hovoří o lhůtě 30 dnů, nikoliv pracovních. Neexistuje žádná úprava ani rozhodnutí soudu, která by to zohledňovala. Prostě, do 30 dnů musí být reklamace vyřízena. Po tomto termínu, má zákazník nárok na odstoupení od kupní smlouvy. Pokud prokáže, nejlépe písemným dokladem, že notebook mu byl vrácen z důvodů čekání na náhradní díl, může operovat touto skutečností. Zákon nestanoví, jakou formou a kde má oprava probíhat. Uznávám, že mít notebook doma, je velmi nestandartní postup, ale možný je. V každém případě je nutností projevení vůle, tzn., musí se dostavit na prodejnu (ne servis, ten není účastníkem kupní smlouvy) a projevit nějakou formou, nejlépe písemnou, svůj nárok. Odeslání řešit problém do servisu může odmítnout, pokud neuzavřel v tom smyslu nějakou dohodu o místě reklamace. Protože prodávající a kupující se mohou dohodnout o jiném místě reklamace. Ovšem musí tak být učiněno výslovným souhlasem. Nějaký text na dodacím listu o tom, že reklamaci provádí xy, není tímto souhlasem.Pokud prodávájící bude odmítat přijmou reklamaci, má smůlu, protože zákon jednoznačně stanoví, že na prodejním místě, musí být pracovník přebírající reklamace. Potom je to už na ČOI, ale šance vyhrát tento spor je velmi vysoký. Jenom upozorňuji, že tento postup platí pro nákup podle občanského zákoníku ! Tzn. pouze, pokud jsi koupil věc pro osobní potřebu, ne na živnost.
Honzas
Junior

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků