od Honzas 10. 1. 2006 12:29
V žádném případě, zákon hovoří o lhůtě 30 dnů, nikoliv pracovních. Neexistuje žádná úprava ani rozhodnutí soudu, která by to zohledňovala. Prostě, do 30 dnů musí být reklamace vyřízena. Po tomto termínu, má zákazník nárok na odstoupení od kupní smlouvy. Pokud prokáže, nejlépe písemným dokladem, že notebook mu byl vrácen z důvodů čekání na náhradní díl, může operovat touto skutečností. Zákon nestanoví, jakou formou a kde má oprava probíhat. Uznávám, že mít notebook doma, je velmi nestandartní postup, ale možný je. V každém případě je nutností projevení vůle, tzn., musí se dostavit na prodejnu (ne servis, ten není účastníkem kupní smlouvy) a projevit nějakou formou, nejlépe písemnou, svůj nárok. Odeslání řešit problém do servisu může odmítnout, pokud neuzavřel v tom smyslu nějakou dohodu o místě reklamace. Protože prodávající a kupující se mohou dohodnout o jiném místě reklamace. Ovšem musí tak být učiněno výslovným souhlasem. Nějaký text na dodacím listu o tom, že reklamaci provádí xy, není tímto souhlasem.Pokud prodávájící bude odmítat přijmou reklamaci, má smůlu, protože zákon jednoznačně stanoví, že na prodejním místě, musí být pracovník přebírající reklamace. Potom je to už na ČOI, ale šance vyhrát tento spor je velmi vysoký. Jenom upozorňuji, že tento postup platí pro nákup podle občanského zákoníku ! Tzn. pouze, pokud jsi koupil věc pro osobní potřebu, ne na živnost.