Notebooky ASUS klady, zápory a zkušenosti...

Diskuze o přenosných počítačích

Moderátor: Moderátoři Živě.cz

FAQ sekce notebooky: viewtopic.php?f=907&t=1113128
Testy a srovnání procesorů a grafických čipů: viewtopic.php?f=907&t=1105643

Čtěte FAQ, jinak Vašemu tématu hrozí podmínečné uzamčení!

Odeslat příspěvekod Hermon 26. 4. 2006 19:38

V blizké době budu kupovat notebook a připadá mi, že ASUS je nejlepší značka co se týká poměru ceny a výkonu. Chci se ale zeptat jestli to taky tak vidíte a popřípadě jestli s ASUSem máte spíše dobré nebo špatné zkušenosti.
Taky by mě zajímalo jestli někdo víte jak je to u nás se znaškovými servisy a uznáváním záruk...
Moc děkuji za pomoc a podělení se o své zkušenosti!!! :)
Hermon
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod CeCo 26. 4. 2006 20:54

Servis je len 1 (SIL). Zaruka je pick-up&return (kurier odveze a doveze NB).

Postrehy - ak sa zlepsia, tak budu fajn. Musia vsak este vychytat nejake tie chyby (obcas pustia do obehu seriu s vadnym invertorom na doske, software support by sa mohol trosicku zlepsit).

V SIL su vsak dost ochotni ludia (mne zatial vzdy poradili), takze tam by som nejaky velmi zavazny problem nevidel (snad vyjma obcasneho nedostatku nahradnych dielov - to je zavinene ASUSom).

C.
CeCo
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod majklX 27. 4. 2006 18:47

co to je invertor?
majklX
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod CeCo 27. 4. 2006 18:50

Taky maly plosny spoj so zopar suciastkami, ktory je medzi LCD panelom a zakladnou doskou s grafikou.

C.
CeCo
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod Fojťan 27. 4. 2006 18:56

CeCo: jaka znacka je podle tebe v tehle vecech naprosto bezproblemova? prosim krome ibm... ty mi nejsou sympaticti :) dik za info
learnin' to fly
Fojťan
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ICEBOSS 27. 4. 2006 19:35

co dell? :)
Intel rulez everywhere and everytime!
Nepiste mi na ICQ a mejl, reste sve problemy tady, na foru!
ICEBOSS
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod CeCo 27. 4. 2006 19:43

Dell je podla mna mechanicky o nieco horsie nez Lenovo (ale ma dobry/dobre zaplateny servis).

Problemy mozu byt pri KAZDOM vyrobcovi vratane Lenova, Dellu ci HP (najnovsie HP zvolava 16000 baterii). Navyse som uz riesil par problemov so znackami (HP, Lenovo), ktore mi boli oznamene ako "vlastnost" (napr. mechanika sa hlasila len cez PIO, WiFi sa vobec nechytalo a pod.). A tym, ze je teraz silna konkurencia, kazdy vyrobca setri ako sa len da - a to sa zakonite odrazi na kvalite.

Vyrobcu totiz vyjde lacnejsie, ked znizi kvalitu o 10% na cojaviem 85%, naklady na vyrobu o 30% a 5% vyda na zvysenom servise (pretoze stale este usetril 25% nakladov oproti 95% kvalite).

C.
CeCo
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod boris588 28. 4. 2006 12:52

No já mám svýho Asusa už víc jak půl roku a nemůžu na něj říct jediný špatný slovo. Fachá bez problému, mé nároky splnuje. Co doat ...snad, že sem měl štěstí na bezproblémovej kus. Se servisem zkušenosti naštěstí nemám.
boris588
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Paul Atreides 30. 4. 2006 02:17

Koupil jsem ASUS A6Km-Q010 a jsem zatim max. spokojeny. Predtim jsem pouzival IBM R52 a Dell 610.

Jedine, co trochu zamrzi:
1) Na klavesnici je potreba si zvyknout - prohozene fn a ctrl, pro me nestandardni umisteni tlacitek Home a End
2) Nestabilita nekterych ASUS utilit (ovladani WiFi, obcas chybova hlaska po startu systemu pravdepodobne od POwer 4 Gear)
Paul Atreides
Junior

Odeslat příspěvekod Michalek 30. 4. 2006 10:42

Mam ASUSe (serie A2D nebo jak) rok a pul, tak neco napisu :-)
Na samotny notebook si stezovat nemuzu, slouzi mi tak jak ma, ale narazil jsem asi na vadny kus.

1) asi po 5 mesicich odesla baterka, proste ztratila kapacitu. reklamace v pohode, nova baterka

2) po roce se zlomily klouby u displeje, normalne ten plast prasknul na obou dvou najednou; reklamace v pohode, vymenenej kryt displeje

3) pred tydnem (3 mesice po 2. reklamaci) odesla znova baterka, klouby se rozpadly v jinem miste, nabijecka skoro nenabijela, zacal blbnout harddisk a zvukovka obcas piska, na reklamaci jde v utery a pravdepodobne budu chtit odstoupit od smlouvy :-)

Ale nechci aby to vyznelo jako kritika, znam par lidi ktery maj stejny typ a nemaji s nim vubec zadny problem, a to se k nemu chovaji hur jak ja; jak rikam, asi mam spatny kus.

A k tomui co bylo vyse:
V SILu jsou dobry lidi, to je fakt; reklamace vzdy bez problemu.
Ja jsem si na klavesnici zvykl, ale jak si sednu k jinymu notebooku, dela mi to problemy :-) Jsem zvykly na FN uplne vlevo.
Power4Gear je strasnej soft, nedoporucuju instalovat.
Michalek
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod salko 30. 4. 2006 11:05

Ja mam od 16.2. kúpený Asus V6J a už je druhý krát v service. Prvý krát boli tri závady (vyše 30 dní v servise), teraz má päť závad a je v servise. Reálne som ho používal 3 týždne.
Keď sa mi vráti, tak vám napíšem recenziu a aj čo si myslím o SIL-e a ich odbornosti. Zatiaľ to nechcem písať, aby to náhodou neovplyvnilo výsledok reklamácie, kedže ten V6J nenávidím a chcem ho vrátiť/vymeniť za IBM.
Ale rozhodne V6J je nedorobok. Ja som dúfal, že keď si kúpim drahší model, tak sa vyhnem servisu.
Iba malá poznámka, ak vám niečo nefunguje na vašom Asus-e (a možno aj inej značke) a po výmene akože vadnej súčiastky sa to chová rovnako, tak sa nejedná o vadu, ale vlastnosť notebook-u a vy máte smolu, pokiaľ odborníci na Taiwane nepriznajú, že urobili chybu.
Týmto príspevkom iba poukazujem na jeden konkrétny model (V6J), ostatné modely/série môžu byť v pohode, takže aby ste to nebrali ako že Asus je zlý notebook.
salko
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod xls 30. 4. 2006 11:54

Já mám s Asusem zatím jen kladný zkušenosti. Teď mám půl roku S5A, předtím jsem skoro 4 roky používal L1400.

U obou jsem velice spokojen s kvalitou a provedením, bezproblémový výkon, kvalitní chlazení. Ten starší jsem musel přenechat dceři, jinak bych ho v pohodě používal dál, vypadá jako nový. Jinak bych vyzdvihl design a provedení, které se nedá s většinou značek srovnávat (chce to vidět ve skutečnosti, to podle obrázku nepoznáte). Servis jsem zatím kvůli opravě nepotřeboval. Volal jsem tam ale kvůli nějakým ND a byli velice ochotní. Vůbec u Asusu je vcelku solidní softwarová podpora, obnova fw apod. Jinak ještě dříve jsem měl "neznačkovější" NB (Umax) - ihned odešlo napájení, po roce problémy s displejem, po 3 letech se prakticky celý rozpadl.

Z nedostatků bych zmínil jen drobnost u toho L1400, který má usb porty otočené směrem dolů (tj. nevidíte kontrolky zasunutých klíčenek apod.).
xls
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod xls 30. 4. 2006 12:03

Dell je v ČR úplný otřes. Začíná to webem a dokumenty plných chyb, nefunkčním sledováním zakázek, požadováním placení předem a končí mlžením, lhaním a několikanásobným překročením potvrzené dodací lhůty. Horší nákup jsem ještě nezažil, a to nakupuju výpočetní techniky docela dost.

Když jsem vybíral subnotebook, dodavatel mě do výběru vnutil i Dell. Ve srovnání s Asusem vyšší cena, horší parametry, hůř vyřešené chlazení. A pak kromě jiného chybějící mikrofon: takže když chcete s Asusem volat třeba přes Skype, stačí jakékoli připojení k inetu a zmáčknout zelené sluchátko a o nic se nestaráte. U toho Dellu bych měl smůlu.

Nakonec si stačí na internetu vyhledat ohledně Dellu zahraniční recenze a zkušenosti zákazníků. Moc příjemné čtení...
xls
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Michalek 30. 4. 2006 12:32

Ad otocene USB porty; na soucasnym notebooku mam 5USB, 2 po leve strane jsou otoceny dolu, jeden na levy strane je normalne a vzadu jsou dva normalne.

Osobne bych sel i ted do ASUSe, verim tomu ze mam vadnej kus.
Michalek
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod piedro 30. 4. 2006 13:07

Michalek píše:
Power4Gear je strasnej soft, nedoporucuju instalovat.

Aky soft pouzivas ako nahradu?
piedro
Junior

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků