Snaha Alfacomputru odrbavat sve zakazniky na reklamaci

Diskuse na témata, která se netýkají výše uvedených témat

Moderátor: Moderátoři Živě.cz

Odeslat příspěvekod Raziel-CZ 10. 2. 2009 09:48

Nechápu co řešit. Podle obrázku z prvního příspěvku je naprosto evidentní, že prodejce porušuje zákon. Nejjednodušší řešení je návštěva PČR. Myslím, že tam ani nebude třeba mluvit, oni si to z toho vyčtou sami. Pokud tedy nebudou úplně pitomí.
ICT servis, datová analýza, poradenství investiční, rehabilitační psychologie, specialista na služby síťových mobilních operátorů.
Raziel-CZ
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod lu.kas 10. 2. 2009 20:03

Nechápu čemu se divíte. Podle zákona nemá prodejce povinnost vrátit peníze při reklamaci.
Zboží může podle svého (prodejcovo) výběru:
Opravit (u HDD nepřipadá v úvahu...)
Vyměnit za jiné / lepší
Vrátit peníze

Pokud poskytne nějakou nadstandardní službu zákazníkovi navíc (výběr co chce), je to jeho věc, ale v zákoně to nijak podložený nemá a naprosto nechápu proč se vztekáš. Bejt tebou bych byl asi taky naštvanej že teď mám dva disky, ale prodejci bych to nevyčítal a docela ho chápu.
Podpis -> klik na 'www'
lu.kas
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod THeBaNDiT 10. 2. 2009 21:03

2 lu.kas: neviem, ako v CR, ale u nas na Slovensku ak je vyrobok neopravitelny (a berme, ze HDD je), tak zakaznik ma pravo si vybrat, ci chce peniaze, alebo vymenit kus za kus (rovnaky). Moze si teoreticky zvolit aj vymenu za lepsi, pripadne aj s doplatkom, ale to je to iste, ako keby chcel peniaze a ihned si kupil novy vyrobok... (v 2. prispevku v tomto topicu som aj citoval, odkial to mam)
zive: HP Envy x360 Conv. 13" (Ryzen5 4500U, RAM 8GB, GF AMD Radeon)
digiarena: Nikon D5000 + 18-105mm DX VR + 55-300 DX VRII + SB-700
avmania: Samsung QE55Q80T + Nvidia Shield TV 2017 + ONKYO TX-NR414 + Jamo S426 HCS3
mobilmania: Samsung Galaxy S22U
THeBaNDiT
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod cache 10. 2. 2009 21:19

Myslim, ze to iste plati aj v CR. Minimalne u toho "Vyměnit za jiné / lepší" plati, ze to musi byt minimalne v kupnej hodnote pokazeneho produktu.
Cize, ak mu odmietli dat prachy, mali mu dat disk, ktory odpovedal povodnej cene disku, nie povodnej kapacite.
Můj bože, to je budoucnost! Mí rodiče, přátelé, má dívka.. Už je nikdy neuvidím.. JUPÍÍÍÍÍÍ! (Fry s1e1)
cache
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod lu.kas 10. 2. 2009 21:22

Pokud vím já tak to platí tak že musí vyhovovat parametrama, ne cenou.

Ale nechci se hádat, možná jsem dezinformovaný. Pokud to někoho hodně zajímá, určitě si to někde dohledá.
Podpis -> klik na 'www'
lu.kas
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod cache 10. 2. 2009 21:52

paragraf 622, odsek 2, obcianskeho zakonnika:
Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby věc mohla být řádně užívána jako věc bez vady, má kupující právo na výměnu věci nebo má právo od smlouvy odstoupit. Táž práva přísluší kupujícímu, jde-li sice o vady odstranitelné, jestliže však kupující nemůže pro opětovné vyskytnutí vady po opravě nebo pro větší počet vad věc řádně užívat.

Ma pravo pozadovat odstupenie od zmluvy, musia vratit prachy.

A na zaklade tohto jeden z vykladov hovori:
...je prodávající povinen mu vrátit plnou výši kupní ceny za reklamované zboží. Tuto cenu není přitom prodávající oprávněn jakkoli snižovat, například proto, že cena zboží od jeho zakoupení do doby uplatnění reklamace klesla (jak je tomu běžně zejména u spotřební elektroniky).
Můj bože, to je budoucnost! Mí rodiče, přátelé, má dívka.. Už je nikdy neuvidím.. JUPÍÍÍÍÍÍ! (Fry s1e1)
cache
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod blino 11. 2. 2009 00:02

cache:

ad zakaznici: zatial vsetci zakaznici prezili :) ... ale inak je to bohuzial/bohuvdaka tak ako tu niektori pisu tj. "zakaznik ma vzdy pravdu" a dovolim si este jednu citaciu -> "najhorsia zrazka je zrazka s blbcom" v kombinacii s predchadzajucim z toho vyplyva ze ak sa niekto taky ukaze (nastastie ich byva len par do roka) urobi sa to co pozaduje aby bol klud a zachovany mier a pokoj zbrani :wink: :)

ad moznosti: prave koli tym par ludom co trpia bozskym komplexom sa osvedcila vymena za rovnaky kus rovno na mieste ak je tovar skladom resp oprava vadneho tovaru

ad peniaze: ak sa vracaju peniaze tak vzdy samozrejme plna cena ... i ked v tomto bode ma mnoho ludi hokej a najlepsie bude ked budem este raz citovat ... a vsimnite si prosim hlavne poslednu vetu (o ktorej som sa uz mimochodom zmienil hned v prvom poste)

Pauza forum.cz píše:3-1 Nárok na vrátenie peňazí
Pokiaľ už máte zakúpený tovar a pokazí sa v rámci záručnej lehoty, máte právo okrem iného aj na vrátenie peňazí. Jeho uplatnenie sa však líši podľa typu zákazníka a vady.
O vrátenie peňazí žiadate VŽDY U PREDAJCU! Preto odporúčame sledovať reklamácie a pokiaľ spĺňate podmienky na vrátenie peňazí, reklamujte u predajcu, u ktorého ste daný výrobok kúpili.

:!: Zmluva podľa občianského zákonníka (zákazníkom je spotrebiteľ)

:arrow: Neopraviteľné vady, viac vád
Nárok na vrátenie peňazí máte vtedy, ak sa jedná o neodstrániteľnú vadu (napr. vada série), ktorá bráni riadnemu užívaniu veci a ktorá nejde upraviť výmenou alebo opravou. Takisto máte nárok na vrátenie peňazí, ak sa vyskytuje v priebehu používania viacej vád (v tomto prípade 3x rovnaké, 4x rôzne vady), pripadne sa vyskytne 4 a viac vád súčasne.
:arrow: Podanie žiadosti
Žiadosť o vrátenie peňazí treba PÍSOMNE podať pri reklamácií danej vady. Dobré je uviesť to aj do reklamačného protokolu, nakoľko sa môže jednať o druh vady, ktorý nespadá pod vrátenie peňazí.
:arrow: Meškanie opravy
Na vrátenie peňazí máte takisto nárok aj vtedy, ak sa oprava predĺži na viac ako 30 dní od odovzdania na opravu (nie pracovných dni ale bežných!). Požiadavku treba spísať taktiež písomne.
:arrow: Kúpa cez internet
Pokiaľ ste uzavreli zmluvu na diaľku (internet, e-mail) a aj jej plnenie prebehlo na diaľku (doprava tovaru kuriérom, poštou a iné, nie prevzatie v obchode!), môžete do 7 dní (v ČR do 14) vrátiť tovar bez udania dôvodu. Treba tak však urobiť písomne a tovar podľa možností čo najmenej použitý a nepoškodený vrátiť. Predajca Vám nesmie účtovať rôzne manipulačné či storno poplatky.

Tieto práva vám prislúchajú vždy, ak vystupujete ako zákazník - fyzická osoba nepodnikateľ! Pokiaľ teda uzavriete zmluvu podľa obchodného zákonníka ako FO nepodnikateľ, tieto práva nestrácate!
Nezabudnite však o vrátenie peňazí písomne požiadať. Pokiaľ tak neurobíte, predajca/servis reklamáciu vybaví buď výmenou alebo opravou.
R.I.P. Baky *16.3.1984 - +25.12.2007

i5 2500K, Noctua NH-U9B SE2, Asus Maximus IV GENE-Z, Asus HD5770 1GB, 2x4GB Corsair Vengeance 1600MHz, Crucial M4 128GB, 850W Enermax Revolution 87+ , Fractal Core 1000
blino
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Wena_F 11. 2. 2009 10:22

teoreticky, kdyby se mi ted rozbila moje 8800GTS320MB, tak by mi dali novou GTX260-216 nebo puvodni cenu 8tis? určite mi odejde až po skončení zaruky:) toho bych řekl, že se snaží zakaznici asi zneužívat, co?

jinak jsem mel taky blbou zkušenost s xcomputer. dopadlo vše dobre, ale technik ktery se mnou po telefonu vyřizoval reklamaci se choval neskutečně arogantně a povýšeně.
AMD Phenom II x6 1045T, Noctua NH-C12P, 4x2GB DDR2, GA-MA790X-UD3P,
GTX760, Enermax Thriatlor 550W + Noctua S12A, Dell U2412M,
Crucial M4 128 GB,WD10EALS, WD15EADS, Fractal Design R4 + 3x Noctua S12B, Win 7
Wena_F
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod cache 11. 2. 2009 12:42

Teoreticky, ked ti odisla 8800GT a nemaju rovnaky model, mozes pozadovat peniaze a musia ti vratit plnu cenu (inak by porusili zakon). A za peniaze si mozes kupit GTX. Pripadne sa s nimi na tej GTX dohodnut. Ak ti budu ponukat daco ine, co ma nizsiu hodnotu, mozes odmietnut, mas na to pravo.

Avsak, reklamacia musi byt uznana samozrejme.
Můj bože, to je budoucnost! Mí rodiče, přátelé, má dívka.. Už je nikdy neuvidím.. JUPÍÍÍÍÍÍ! (Fry s1e1)
cache
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod blino 11. 2. 2009 20:05

maly priklad z reklamacie GK:

pred par mesiacmi jeden znamy reklamoval ATI Sapphire X1900XTX asi mesiac pred skoncenim zaruky (povodna predajna cena bola cca 15 000 Sk) ... odisli na nej pamate ... kedze tento model uz sa nevyrabal a ani nebol nikde v starych zasobach zaslal dodavatel na vymenu ATI Sapphire X3870 X2 (cena v dobe reklamacie +/- rovnaka a X4870 X2 este nebola na trhu) :)
R.I.P. Baky *16.3.1984 - +25.12.2007

i5 2500K, Noctua NH-U9B SE2, Asus Maximus IV GENE-Z, Asus HD5770 1GB, 2x4GB Corsair Vengeance 1600MHz, Crucial M4 128GB, 850W Enermax Revolution 87+ , Fractal Core 1000
blino
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mtmccox2 11. 2. 2009 20:15

tak to doufám že mi odejde klidně půlka kompu dva měsíce před koncem záruční lhůty :D :D
takovej upgrade se hodí ;)
Jesus Christ made changes to your life. Do you want to save it?

|Yes||No|
mtmccox2
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Předchozí stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků