No v podstatě se to má takto..
Kamarád mě ukecal, abych vzal na smlouvu tři SIMky s paušálem od O2 - měl to jako brigádu, vše bylo v rámci dvou měsíční zkušební lhůty zdarma, během níž jsem beztak od smlouvy měl odstoupit. Tak proč ne, aspoň mi z toho splatil dluhy co měl u mne
Vše v pohodě - smlouvy jsem podepsal, SIMky převzal.. za necelý dva týdny jsem se dokopal poslat doporučeně výpověď. Výpověď nabývá platnosti až koncem dalšího měsíce od podání výpovědi - tudíž pořád ve zkušební lhůtě. Jenže co se neděje - najednou koncem prvního smluvního měsíce přijde faktura na 7 stovek za jedno z těch tří čísel. Samo, 7 stovek na to, že šlo o nejlevnější možný paušál
ve zkušební době (= dle smlouvy, pokud nevoláš / neSMSkuješ => zdarma) a ještě k tomu na ani nepoužitých SIMkách? (pořád zatavený v plastikových kartičkách, ze kterých se vylamují, se mi někde válely doma v šubleti). Tak samozřejmě, řídil jsem se informacemi na webu O2 - požádal jsem o reklamaci faktury. O pár dní později mi poštou přišlo vyrozumění o mém RMA požadavku - žádost zamítnuta z důvodu neproplacení aktivních služeb. Si říkám: WTF?! Volám na zákaznickou podporu, kde se dožaduju vysvětlení - žádná uspokojivá odpověď, dle operátorek žádná aktivní služba na daném čísle neběží. Vysvětlení, proč mi teda zamítli mojí RMA faktury jsem se taktéž nedočkal - bylo mi doporučeno podat reklamaci reklamace
Udělal jsem - pořád zamítnuto. I přes požadavek na konkrétní informace jsem se žádných nedostal - jen jakéhosi nicneříkajícího výpisu, ze kterého jsem sice viděl položky, za které mne O2 účtuje, ale žádné info, které by pomohlo k identifikaci služby.
Po dalších třech týdnech dohadování (přišla mezitím další faktura s podobnou částkou k druhému měsíci) nakonec z jedné ochotné operátorky vypadl návrh, ať SIMku zapojím do mobilu, podívám se co to je za službu(y) a obrátím se na jejich poskytovatele. Tak se stalo, SIMku jsem zapojil, mobil zapnul... ejhle, přišlo mi snad 13 nějakých zpravodajských a reklamních MMS z iDNES.cz .. Tak samozřejmě, na iDNES jsem ihned psal e-mail s žádostí o zastavení NEAUTORIZOVANÉ služby. Pro info - jediný existující způsob, jak aktivovat danou službu, bylo zaslání SMS v určitém tvaru na jejich speciální číslo (což vzhledem k tomu, že jsem až do této chvíle inkriminující SIM kartu ani nevylámal z původního plastikové karty, bylo horko těžko realizovatelné - a číslo odesílatele této SMS navíc bylo, krom správného tvaru v, podstatě to hlavní). Odpověď mi přišla od jistého ředitele úseku s tím, že iDNES.cz pouze poskytuje materiál a není odpovědný za provoz služby - to jest Telefonica O2. Nicméně vyjádřil účast nad provozem neautorizované služby a dal mi pokyny, jak postupovat, což jsem ocenil. Obratem jsem volal na zákaznickou podporu O2 (znova) a požadoval prověření všech aktivních služeb a jejich následné okamžité zrušení. Operátorka mi po chvilce hledání řekla, že žádné aktivní služby na mém čísle nejsou. Požádal jsem ji znova - tentokrát ať se podívá na konkrétní službu s iDNES.cz. Chvilku hledala a najednou mi celá překvapená dala za pravdu, že tahle služba je na tomto čísle opravdu aktivní. Nicméně mi "s politováním" oznámila, že O2 není provozovatel této služby, tudíž ji ukončit nemůže. Vzhledem k předchozím tahanicím jsem přesně tohle už čekal - tak jsem jí vpálil e-mail od ředitele iDNES přímo do sluchátka. Ejhle, najednou služba jde zrušit?!! Jsem pomalu nevěřil vlastním uším. Jsem ale od přírody těžce flegmatickej člověk, tak jsem si na účet operátorky ani nezanadával. Jsem si vynahradil jinak.
Samozřejmě, tohle doznání mne ale jenom naštvalo - vzhledem k jedinému způsobu aktivace dané služby (popisoval jsem výše) jsem se dále požadoval vysvětlení, jak je možné, že tahle služba byla aktivována bez mého vědomí, natož bez mého výslovného souhlasu (a ne, žádná zmíňka o této službě smlouva nezahrnovala). Samozřejmě, z operátorky jsem žádnou odpověď nevypáčil - nebyla mi schopná k tomu cokoliv říct, či jinak situaci osvětlit. A to jsem tu chuděru dusil snad čtvrt hodiny palbou otázek a jsem si zatraceně jistej, že se na tom svém kancelářském křesle zapotila. Nakonec jsem to dál nehrotil - přestalo mě to bavit - operátorku jsem požádal o deaktivaci služby a další instrukce co dál - odkázala mne na RMA. Inu, stalo se - zadal jsem si RMA č. 2 a tentokrát jsem do zprávy dost jasně pohrozil stížností u ČOI. A světe - div se. Výpověď nabyla platnost - a k ní O2 připojila dobropisy na všechny faktury.
Nevím jak vy, ale tomuhle já říkám vyjebávání se zákazníky - větší sviňárnu jsem ještě jaktěživ od žádný firmy nezažil.
Administrátor fóra Živě.cz.