CzechComputer - okrádání při reklamacích

Diskuse na témata, která se netýkají výše uvedených témat

Moderátor: Moderátoři Živě.cz

Odeslat příspěvekod xls 21. 7. 2006 15:13

Dobrý den, chtěl bych se zeptat na vaše zkušenosti s reklamacemi u Czechcomputer. Koupil jsem tam u nic před Vánocema jeden šmejd, po třech měsících jsem to reklamoval a chtěl vrátit peníze, místo toho to vyměnili kus za kus. Teď se po 3 měsících používání projevila stejná chyba i u toho druhýho kusu. A zase mi nechtějí vrátit prachy. Místo toho mi chtějí ten šmejd cpát znova nebo vrátit jen aktuální cenu -10%. Zároveň nechtějí platit poštovný, ale zároveň mě nutí to pořád posílat sem a tam.

Vím, že to je protizákonný, ale jak s nima bojovat? Už mě štvou, příště bych si u nich nekoupil ani kartáček na zuby. Pokud už prodávaj šmejdy, tak to mám na to doplácet já?
xls
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod iwigirl 21. 7. 2006 16:00

pokud je věc opravitelná a vada se vyskytne poprvé (podruhé),není zákonný nárok na vrácení peněz.

pokud s nimi není rozumná dohoda ohledně proplacení nákladů s reklamací souvisejících (§598 Občanského zákoníku), doporučuji urgovat požadavek písemně s dodejkou a zmínit se, že v případě, že ti peníze neuhradí, budeš celou věc řešit soudně. Také to můžeš oznámit na ČOI,ale ti ti peníze nevymůžou,pouze mohou uložit pokutu.
iwigirl
VIP uživatelka
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Blizzards 21. 7. 2006 18:34

A taky by bylo dobrý napsat co to bylo za šmejd! Nakupuje tam dost lidí včetně mě tak ať víme co nekupovat.
Blizzards
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod wojta 21. 7. 2006 19:02

U výrobků jsou diskuzní fóra, tak doporučuji se svěřit i tam.
Jinak CZC je opravdu dobrý při reklamacích, nemusel jsem mít ani kupní doklad, všechno si to našli v počítači. Ale poštovné by uhradit mohli, já tam bohužel chodím vždy osobně.
wojta
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod CeCo 21. 7. 2006 19:42

xls:

Pokial si uzavrel zmluvu internetom, tak vtedy CzC musi platit postovne. Pokial si si vsak komponent kupil priamo v predajni, tak nemaju preco platit postovne.

A s reklamaciami maju pravdu oni - pravo na vratenie penazi maz az po 3 rovnakych alebo 4 roznych UZNANYCH reklamaciach...

C.
CeCo
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod iwigirl 21. 7. 2006 19:48

z kontextu vyplývá, že se jedná o poštovné při reklamování ( při posílání výrobku k reklamaci), ne při objednávání zboží.
iwigirl
VIP uživatelka
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod sidbin 21. 7. 2006 20:00

Vraceni penez:
Podle zakona:
3 stejne zavady, nebo 4 ruzne zavady.
Delas z komara velbouda, CzC se zachoval jako kazdy jiny obchod.
DELL Inspiron 6400: Core Duo T2050, 2GB RAM, GMA 950, HDD 120GB@ WD 320GB BJKT scorpio black, WiFi + BT, 85Wh AKU, Win XP Pro.
TV karta: Aver TV Hybrid + FM Volar USB
sidbin
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod DigitalDooM 21. 7. 2006 21:22

bohužel je to tak ... většinou se stejná závada musí vyskytnout 3x aby vznikl nárok na vrácení peněz ....

myslím že se zachovali jako každý jiný a nabídli ti to už po druhý s aktuální cenou ...

poštovný by sice platit měli, ale zase je standardní praxe, že poštovný k nim platíš ty a oni ho platí zpátky ... je to normální a nic špatného na tom nevydím .... handrkovat se o pár korun :)

Jinak vcelku by mě zajímalo co to bylo za věc, zda problém nevznikl u tebe již při výběru že někdo chtěl ušetřit pár korun a samozřejmě se to nevyplatilo ...
Šéfredaktor webmagazínu
//CPU:AMD X2 6000+ MB: GigaByte GF5900SLI - RAM:2x1024MB Geil 800Mhz CL4 - GK:ASUS GF8800GTX - HDD:2xWD250KS 1xWDRaptor74GB - ZDROJ: TT 750W - CRT Dell21"Trinitron
DigitalDooM
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod WarCZ 21. 7. 2006 23:25

je to normalni co ti brani aby jsi vyrobek donesl přimo k nim do prodejny ??? nic... tak to mužeš udělat a poštovne platit nebudeš...

dale jak zde psali 3x stejna a 4x jina zavada ma to ajedno ale...

Vyrobek muže zakaznik vratit pokud mu byl vydan vyrobek "novy" a je možný dalšího prodeje !!!

Pozor ale pokud v reklamaci je vyměna hlavni desky nejedna se o vyrobek novy. pokud ale přijde ze servisu vyrobek schopny dalšího prodeje ma zakaznik 2 možnisti vzit vyrobek, nebo penize... nevim ale jak pevna je tato klauzule ale ja ji už parkrat použil. Bohužel ne vždy vam daji fungl novy vyrobek i s igelitem,polepkama atd...

//Mývalice: Nepoužívej citaci, když reaguješ na předcházející příspěvek. Je to zbytečné.
WarCZ
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod iwigirl 21. 7. 2006 23:28

WarCZ: to,cos tu teď vyplodil, přikládám těm vedrům... Jinak fakt nevím..
iwigirl
VIP uživatelka
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod WarCZ 21. 7. 2006 23:29

opravdu to tak je a nepřikladej to vedrum v tesku jsem reklamoval brašnu a dali mi fungl novou v igelitech. stačilo se zminit o tom že jako zakaznik, pokud dostanu uplně novy vyrobek mam pravo odstoupit od smlouvy a dala mi penize... u mobilu se to děla většinou tak že vyměni mobil což ale neni cele přislušenství atd... ale opravdu to existuje...

ps: už jsem se vymotaval i z blbějších situaci kdy mi T-mobile chtěli naučtovat 530kč za zjištěni že telefon je vytopeny a taky jsem se vysekal :o)
Naposledy upravil WarCZ dne 21. 7. 2006 23:34, celkově upraveno 1
WarCZ
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod iwigirl 21. 7. 2006 23:33

tak to příště napiš tak,aby tomu bylo rozumět. Věta:Vyrobek muže zakaznik vratit pokud mu byl vydan vyrobek "novy" a je možný dalšího prodeje !!! je blábol a pokud byla myšlena takto: pokud je vada neopravitelná a namísto opravy je zákazníkovi nabídnut nový výrobek, může odstoupit od smlouvy. jistě uznáš, že není chyba na mé straně, že jsem to nevyluštila. K dalšímu textu se nevyjadřuju,to je to samé...

Pokud to posílá do obchodu poštou,asi k tomu má důvod, napadlo tě třeba, že věc koupil v Praze a je z Brna?
iwigirl
VIP uživatelka
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod xls 21. 7. 2006 23:34

Tohle právě není pravda. Pokud to je do šesti měsíců, tak se má za to, že vada byla už při nákupu, a zákazník si může vybrat jestli peníze nebo opravu.

Kromě toho tady se ale jedná o naprostý šmejd. Tj. rozbilo se to po 3 měsících, chtěl jsem peníze, vyměnili za nový, začíná běžet nová záruka. Po dalších 3 měsících to samý. A takhle by to mohlo jít do nekonečna.
xls
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod WarCZ 21. 7. 2006 23:36

ano to mě napadlo ale potom se nemuže divit že plati poštovne směrem do obchodu. poštovne z obchodu ale plati samozdřejmně prodejce... maš pravdu trochu sjem to zaplantal jsem Havířova a dneska tady teplotni rekord tak nevim jestli ho horko přeci jenom :o)
___
xls píše:Tohle právě není pravda......../quote]


pokud jsi dostal novy zaručak tak zde maš PRAVO na penize ! pokud ale Czech tuto reklamaci označil jako opravu a zapsal si ji jako 2 reklamaci nemaš pravo na nic... obchody to tak dělaji že dostanou novy vyrobek ale klasifikuji ho jako opravu... duležite je jestli oni to berou jako novy vyrobek s novou 2 letou zarukou...

//Mývalice: Příště použij tlačítko Obrázek
A také - používej citaci s rozumem. :wink: Jak citovat příspěvky, na které reagujete
WarCZ
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod iwigirl 21. 7. 2006 23:38

Ne. Pokud se rozbije do 6 měsíců, můžeš si vybrat,zda opravu,nebo nový výrobek. § 616 občanského zákoníku. Na vrácení peněz máš nárok až v okamžiku, kdy nejsou schopni ti dle tvého přání výrobek opravit/vyměnit.

Pokud se věc porouchá znovu, upozorni je na §622 OZ, kde se hovoří o nedstranitelných vadách a písemně si vyžádej, že v případě, že věc nepůjde opravit,chceš vrátit peníze. Je nutné toto učinit písemně při předávání věci k reklamaci, jinak ti věc opraví/ vymění.
iwigirl
VIP uživatelka
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků