CzechComputer - okrádání při reklamacích

Diskuse na témata, která se netýkají výše uvedených témat

Moderátor: Moderátoři Živě.cz

Odeslat příspěvekod xls 21. 7. 2006 15:13

Dobrý den, chtěl bych se zeptat na vaše zkušenosti s reklamacemi u Czechcomputer. Koupil jsem tam u nic před Vánocema jeden šmejd, po třech měsících jsem to reklamoval a chtěl vrátit peníze, místo toho to vyměnili kus za kus. Teď se po 3 měsících používání projevila stejná chyba i u toho druhýho kusu. A zase mi nechtějí vrátit prachy. Místo toho mi chtějí ten šmejd cpát znova nebo vrátit jen aktuální cenu -10%. Zároveň nechtějí platit poštovný, ale zároveň mě nutí to pořád posílat sem a tam.

Vím, že to je protizákonný, ale jak s nima bojovat? Už mě štvou, příště bych si u nich nekoupil ani kartáček na zuby. Pokud už prodávaj šmejdy, tak to mám na to doplácet já?
xls
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod iwigirl 21. 7. 2006 16:00

pokud je věc opravitelná a vada se vyskytne poprvé (podruhé),není zákonný nárok na vrácení peněz.

pokud s nimi není rozumná dohoda ohledně proplacení nákladů s reklamací souvisejících (§598 Občanského zákoníku), doporučuji urgovat požadavek písemně s dodejkou a zmínit se, že v případě, že ti peníze neuhradí, budeš celou věc řešit soudně. Také to můžeš oznámit na ČOI,ale ti ti peníze nevymůžou,pouze mohou uložit pokutu.
iwigirl
VIP uživatelka
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Blizzards 21. 7. 2006 18:34

A taky by bylo dobrý napsat co to bylo za šmejd! Nakupuje tam dost lidí včetně mě tak ať víme co nekupovat.
Blizzards
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod wojta 21. 7. 2006 19:02

U výrobků jsou diskuzní fóra, tak doporučuji se svěřit i tam.
Jinak CZC je opravdu dobrý při reklamacích, nemusel jsem mít ani kupní doklad, všechno si to našli v počítači. Ale poštovné by uhradit mohli, já tam bohužel chodím vždy osobně.
wojta
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod CeCo 21. 7. 2006 19:42

xls:

Pokial si uzavrel zmluvu internetom, tak vtedy CzC musi platit postovne. Pokial si si vsak komponent kupil priamo v predajni, tak nemaju preco platit postovne.

A s reklamaciami maju pravdu oni - pravo na vratenie penazi maz az po 3 rovnakych alebo 4 roznych UZNANYCH reklamaciach...

C.
CeCo
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod iwigirl 21. 7. 2006 19:48

z kontextu vyplývá, že se jedná o poštovné při reklamování ( při posílání výrobku k reklamaci), ne při objednávání zboží.
iwigirl
VIP uživatelka
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod sidbin 21. 7. 2006 20:00

Vraceni penez:
Podle zakona:
3 stejne zavady, nebo 4 ruzne zavady.
Delas z komara velbouda, CzC se zachoval jako kazdy jiny obchod.
DELL Inspiron 6400: Core Duo T2050, 2GB RAM, GMA 950, HDD 120GB@ WD 320GB BJKT scorpio black, WiFi + BT, 85Wh AKU, Win XP Pro.
TV karta: Aver TV Hybrid + FM Volar USB
sidbin
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod DigitalDooM 21. 7. 2006 21:22

bohužel je to tak ... většinou se stejná závada musí vyskytnout 3x aby vznikl nárok na vrácení peněz ....

myslím že se zachovali jako každý jiný a nabídli ti to už po druhý s aktuální cenou ...

poštovný by sice platit měli, ale zase je standardní praxe, že poštovný k nim platíš ty a oni ho platí zpátky ... je to normální a nic špatného na tom nevydím .... handrkovat se o pár korun :)

Jinak vcelku by mě zajímalo co to bylo za věc, zda problém nevznikl u tebe již při výběru že někdo chtěl ušetřit pár korun a samozřejmě se to nevyplatilo ...
Šéfredaktor webmagazínu
//CPU:AMD X2 6000+ MB: GigaByte GF5900SLI - RAM:2x1024MB Geil 800Mhz CL4 - GK:ASUS GF8800GTX - HDD:2xWD250KS 1xWDRaptor74GB - ZDROJ: TT 750W - CRT Dell21"Trinitron
DigitalDooM
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod WarCZ 21. 7. 2006 23:25

je to normalni co ti brani aby jsi vyrobek donesl přimo k nim do prodejny ??? nic... tak to mužeš udělat a poštovne platit nebudeš...

dale jak zde psali 3x stejna a 4x jina zavada ma to ajedno ale...

Vyrobek muže zakaznik vratit pokud mu byl vydan vyrobek "novy" a je možný dalšího prodeje !!!

Pozor ale pokud v reklamaci je vyměna hlavni desky nejedna se o vyrobek novy. pokud ale přijde ze servisu vyrobek schopny dalšího prodeje ma zakaznik 2 možnisti vzit vyrobek, nebo penize... nevim ale jak pevna je tato klauzule ale ja ji už parkrat použil. Bohužel ne vždy vam daji fungl novy vyrobek i s igelitem,polepkama atd...

//Mývalice: Nepoužívej citaci, když reaguješ na předcházející příspěvek. Je to zbytečné.
WarCZ
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod iwigirl 21. 7. 2006 23:28

WarCZ: to,cos tu teď vyplodil, přikládám těm vedrům... Jinak fakt nevím..
iwigirl
VIP uživatelka
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod WarCZ 21. 7. 2006 23:29

opravdu to tak je a nepřikladej to vedrum v tesku jsem reklamoval brašnu a dali mi fungl novou v igelitech. stačilo se zminit o tom že jako zakaznik, pokud dostanu uplně novy vyrobek mam pravo odstoupit od smlouvy a dala mi penize... u mobilu se to děla většinou tak že vyměni mobil což ale neni cele přislušenství atd... ale opravdu to existuje...

ps: už jsem se vymotaval i z blbějších situaci kdy mi T-mobile chtěli naučtovat 530kč za zjištěni že telefon je vytopeny a taky jsem se vysekal :o)
Naposledy upravil WarCZ dne 21. 7. 2006 23:34, celkově upraveno 1
WarCZ
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod iwigirl 21. 7. 2006 23:33

tak to příště napiš tak,aby tomu bylo rozumět. Věta:Vyrobek muže zakaznik vratit pokud mu byl vydan vyrobek "novy" a je možný dalšího prodeje !!! je blábol a pokud byla myšlena takto: pokud je vada neopravitelná a namísto opravy je zákazníkovi nabídnut nový výrobek, může odstoupit od smlouvy. jistě uznáš, že není chyba na mé straně, že jsem to nevyluštila. K dalšímu textu se nevyjadřuju,to je to samé...

Pokud to posílá do obchodu poštou,asi k tomu má důvod, napadlo tě třeba, že věc koupil v Praze a je z Brna?
iwigirl
VIP uživatelka
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod xls 21. 7. 2006 23:34

Tohle právě není pravda. Pokud to je do šesti měsíců, tak se má za to, že vada byla už při nákupu, a zákazník si může vybrat jestli peníze nebo opravu.

Kromě toho tady se ale jedná o naprostý šmejd. Tj. rozbilo se to po 3 měsících, chtěl jsem peníze, vyměnili za nový, začíná běžet nová záruka. Po dalších 3 měsících to samý. A takhle by to mohlo jít do nekonečna.
xls
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod WarCZ 21. 7. 2006 23:36

ano to mě napadlo ale potom se nemuže divit že plati poštovne směrem do obchodu. poštovne z obchodu ale plati samozdřejmně prodejce... maš pravdu trochu sjem to zaplantal jsem Havířova a dneska tady teplotni rekord tak nevim jestli ho horko přeci jenom :o)
___
xls píše:Tohle právě není pravda......../quote]


pokud jsi dostal novy zaručak tak zde maš PRAVO na penize ! pokud ale Czech tuto reklamaci označil jako opravu a zapsal si ji jako 2 reklamaci nemaš pravo na nic... obchody to tak dělaji že dostanou novy vyrobek ale klasifikuji ho jako opravu... duležite je jestli oni to berou jako novy vyrobek s novou 2 letou zarukou...

//Mývalice: Příště použij tlačítko Obrázek
A také - používej citaci s rozumem. :wink: Jak citovat příspěvky, na které reagujete
WarCZ
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod iwigirl 21. 7. 2006 23:38

Ne. Pokud se rozbije do 6 měsíců, můžeš si vybrat,zda opravu,nebo nový výrobek. § 616 občanského zákoníku. Na vrácení peněz máš nárok až v okamžiku, kdy nejsou schopni ti dle tvého přání výrobek opravit/vyměnit.

Pokud se věc porouchá znovu, upozorni je na §622 OZ, kde se hovoří o nedstranitelných vadách a písemně si vyžádej, že v případě, že věc nepůjde opravit,chceš vrátit peníze. Je nutné toto učinit písemně při předávání věci k reklamaci, jinak ti věc opraví/ vymění.
iwigirl
VIP uživatelka
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod xls 21. 7. 2006 23:39

V tomhle případě se jednalo o set bezdránový klávesnice a laserový myši od MS za nějakýho 2,5 tácu. Po těch 3 měsících odchází pravidelně levý tlačítko myši, což je vada dost podstatná.

Jinak klávesnice i myši od MS používám už hodně dlouho, kvalita je čím dál tím horší. Stačí se podívat na český "naplivaný" popisky a nápis "Made in China". Ještě na minulých modelech byly normální laserové popisky.
xls
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod WarCZ 21. 7. 2006 23:42

iwigirl - asi jsi v tom vice zběhla co ale řikaš mu doporučit stranky česke obchodni inspekce ? přeci jenom pokud dostal novy vyrobek s novou zarukou měl by mit pravo na vraceni peněz...
WarCZ
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod iwigirl 21. 7. 2006 23:44

ČOI je na pendrek, peníze mu nevymohou.

V tomto případě,jak jsem již napsala, při další poruše požadovat při neopravitelné vadě vrácení peněz. + bych trvala na úhradě nákladů, které jsem s reklamací měla.
iwigirl
VIP uživatelka
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod xls 21. 7. 2006 23:45

Místo vadnýho výrobku byl dodán nový. Bohužel nový vydrží stejně 3 měsíce jako ten starý, po 3 měsících šlus, zase odesílat, používat měsíc náhradní myš a klávesnice,... Je to začarovaný kruh, takhle to může trvat do nekonečna (za moje peníze).

Jinak když nejsem z Phy tak to tam samozřejmě nemá cenu vozit na reklamaci.
xls
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod iwigirl 21. 7. 2006 23:49

v tom případě doporučuji si věc nějakým způsobem třeba poznačit ( tečka vespod klávesnice nebo něco jiného) a tím poté argumentovat. zkus pohrozit i tou ČOI pro porušování zákona,ale tobě konkrétně nepomohou, můžou pouze konstatovat porušení nebo neporušení zákona.
iwigirl
VIP uživatelka
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod WarCZ 21. 7. 2006 23:51

iwigirl píše:ČOI je na pendrek, peníze mu nevymohou.
./quote]


to určitě ne ale ve chvili kdy bude mit vytištěne vyjadřeni ČOI tak už to ma jo velkou vahu... většina firem se na jednoho blbce vybodne a u dalšich 100 to praktikuje dale...

jak už jsem psal jenom diky člověku ktery se v tomhle vyzna jsem nemusel platit ja třeba T-Mobile 500kč za zjištěni že telefon je poškozen zakaznikem a to jsem si řikal že t-mobile asi neuteču a hle šlo to...
WarCZ
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod xls 21. 7. 2006 23:54

Jinak děkuji za rady s ČOI. S jejich pomocí se to samozřejmě budu snažit CzC vysvětlit ještě jednou. Bohužel ty nesmysly, který se mi snažili v Czc nakukat, jsou nepřijatelný a hlavně bych chtěl všechny varovat před ztrátou času. Umím si ale představit lépe ztrávený čas než s ČOI.

Proto je při nákupu přes inet důležitá prevence - nakupovat od solidních prodejců, kde na tyhle problémy nenarazíte. Tady se jedná o evidentní věc, ale těď zkuste u podobnejch šmejdů reklamovat něco složitějšího typu MB nebo sekajícího se NB. Třeba s Cybexem mám naprosto odlišný zkušenosti, a to tam toho kupuji mnohem víc.
xls
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod WarCZ 21. 7. 2006 23:56

ja czech computer považuji stale za seriozni firmu i přes tento incident myslim že všechny interentove obchody se budou chovat stejně zaleži pouze na tobě jak si to vybojuješ... a ja jim to ani nemam za zle, možna kdyby jsi byl v jejich pozici asi by jsi změnil nazor :o)

edit jenom poštovne na jejich straně bylo tak 200kč k tobě + něco do servisu a ted ti vrati penize za vyrobek ktery dnes už určitě stoji meně :o)

//Mývalice: Nepoužívej citaci, když reaguješ na předcházející příspěvek. Je to zbytečné. Jak citovat příspěvky, na které reagujete
Naposledy upravil WarCZ dne 21. 7. 2006 23:57, celkově upraveno 1
WarCZ
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod iwigirl 21. 7. 2006 23:57

xls: s posledním odstavcem se nedá než souhlasit... budu ti držet pěsti, abys to případně nějak vyřešil, kdyžtak dej vědět,jak to dopadlo.. kdybys chtěl konkrétní paragrafy nebo argumenty, ozvi se.
iwigirl
VIP uživatelka
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod p0etrik 21. 7. 2006 23:59

No skoro bych rekl ze vzhledem k cene postovneho by bylo i pro ne nejlevnejsi vratit penize...
p0etrik
Junior

Odeslat příspěvekod iwigirl 22. 7. 2006 00:11

WarCZ píše:
edit jenom poštovne na jejich straně bylo tak 200kč k tobě + něco do servisu a ted ti vrati penize za vyrobek ktery dnes už určitě stoji meně :o) /quote]


to ale není přece problém kupujícího! Pokud není prodejce připraven nést takovéto náklady,tak ať nepodniká!
iwigirl
VIP uživatelka
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mh 22. 7. 2006 10:01

Ja nevim, co je na tom zvlastniho... Proste a jednoduse to funguje tak, ze vyrobek musi 3stejne zavady nebo 4 ruzne a pote vraceni penez. Neuvedl si, zda byl vyrobek kupovan osobne nebo pres net (pokud to bylo zminovano, tak se omlouvam). Pokud je to kupovane osobne, tak je postovne domahano opravnene, pokud pres internet, tak to hradi oni. Myslim si, ze COI nic nezmuze a hlavne nepomuze. S CzC mam vesmes dobre zkusenosti, ale je pravda, ze postupem casu jsou mene a mene ochotni.
mh
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod xls 22. 7. 2006 21:38

p0etrik píše:No skoro bych rekl ze vzhledem k cene postovneho by bylo i pro ne nejlevnejsi vratit penize...


To jsem jim říkal taky, že nemá cenu se tím šmejdem zabývat a utrácet poštovný na zasílání tam a zpátky, ale na rozumný argumenty zatím neslyšeli.

No nic, aspoň přišli o jednoho zákazníka, podruhý bych to s nákupem nezkoušel.
xls
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod luboshh 22. 7. 2006 23:25

tak abych na CzC napsal taky něco pěknýho... byl jsem reklamovat několikrát, jednou to byla televizní karta Aver... a to kvůli tomu že mi nešla pod windows media center, samozřejmě že s prográmkem co byl na cd od averu šla, ale nešla pod aplikaci windows media center, holt sem šel reklamovat, s tim že tam je napásno že karta podporuje windows xp a to co mám já jsou windows xp media center, ale obchodník se nenechal oblbnout a reklamaci nevzal, ještě říkal že se půjde zeptat nadřízeného a ten skutenečně potvrdil jeho veridkt, ale tuhle hru jsem prokoukl, nu což, slušeně jsem pozdravil obchodníka a šel jsem na reklamace.... tam jsem již věděl, co mám zkusit, řekl jsem dobrý den, tady se píše že karta podporuje win xp, je to pravda? a on jistě.. tak sem řek a já mám win xp mce a nejde mi to... a on ano ale s dodávaným software jde... no a já ano ale je tu že s win xp jde a přitom mě nejde... prostě úplná blbost tam kde karta jde s win xp mce je speciální nálepka že poropruje win mce, ale ten chálep na reklamaci se prostě nechal oblbout, ukecal jsem to na úplně jinou kartu, dokonce o pár stovek dražší a tu jsem pak dostal, takže max. spokojenost.... no a druhá reklamace bylo vodní chlazení od therameltake... čtvrt roku šlo ale pak po půk roce přestala pumpovat pumpa, tak jsem to tam dones, a co myslíte, že to snad nějak opravili nebo zasali výrobci a ten jim to opravený vrátil zpáky? to těžko... poctivě jsem si počkal celý měsíc a pak jsem tam přišel že chci peníze zpátky... no a bez okolků jsem je do koruny dostal... naposledy jsem byl reklamovat sluchátka... nezdála se mi jejich kvalita.. jen jsem vysvětlil, reklamační technik je ani nevyzkoušel a rovnou mě poslal pro nové... ty ale dělaly to samé, prostě levná a nekvalitní sluchátka, ale reklamaci mi i tak přijal... prostě CzC je obchůdek pro mě... a nemaj sklad výdej zboží přes ulici jako v alzáči kde jsem byl jen jednou
luboshh
Kolemjdoucí


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků