Win-friendly Linux

Linux, Unix, BSD systémy, distribuce, open source

Moderátor: Moderátoři Živě.cz

Odeslat příspěvekod cektu 17. 11. 2009 19:29

Zdravím, vím že otázka "který linux" se tu možná objevuje pětkrát do týdne, ale já mám trochu specifičtější dotaz, resp. dva dotazy.

1. Jsem linuxový amatér, tedy bych potřeboval něco opravdu přátelského k uživateli Windows. Něco co se instaluje jako win, chová se to zhruba jako win a kde nebudu nucen psát NIC do příkazové řádky jak je rok dlouhý, nebudu si muset hledat ovladače sám apod.

2. Poraďte mi jak to udělat, aby to neohrozilo moje Visty a data. Musí to umět naprosto bezproblémově dualboot, samo si to všechno nastaví a nebude mě to obtěžovat žádnýma dotazama - viz instalace Win. Předpokládám, že si to ukousne kus disku a změní to na něm souborový systém - jak mít jistotu, že při případné anihilaci linuxu se to nebude bránit? Už jsem zažil, že pokus o likvidaci linuxu měl za následek nejenom formátování, ale i složité přenastavování oddílů nebo čeho, aby se vůbec rozjela instalace win. Prostě chci distribuci, která bude k windows "hodná" :-)

Díky.
Pomozte odstranit smrt z našich silnic, jezděte po chodníku!!
cektu
Junior

Odeslat příspěvekod Gadelat 17. 11. 2009 20:24

myslim ze sa k tomu najviac blizi Wubi
E6850, GF8800GT, 3GB RAM (1x OCZ 1GB, 2x Kingston 1GB), Asus Maximus Formula, WD 250GB, Seasonic 400W, 19" Asus VW198
Gadelat
Junior

Odeslat příspěvekod gmann1 17. 11. 2009 20:44

ja by som sa pobral cestou Ubuntu. Zaujalo ma to hlavne po graf. stranke a tiez vdaka kopcu for a tem tykajucich sa prave tejto odnoze *NIXU :-)
Ked som bol maly, tak som bol namysleny.
Ale teraz ........ uz nemam chybu !
gmann1
Junior

Odeslat příspěvekod vian 17. 11. 2009 21:00

Pri vsetkej ucte k autorovi (a bez urazky) by som mu na zaklade formulacie otazky odporucal na Linux zabudnut.
vian
Junior

Odeslat příspěvekod cektu 17. 11. 2009 21:37