TLS not available

Na téma Windows XP, 2000, Me, 98, 95 a starší

Moderátor: Moderátoři Živě.cz

Odeslat příspěvekod Easidor 2. 11. 2011 11:37

Dobrý den,
chtěl bych se zeptat na následující chybu:

Poštovní server zaslal neočekávanou uvítací zprávu: "454.4.7.0 TLS not avilable due to local problem"


Klienta používám Mozillu Thunderbird, ale totéž mi to hlásí i MS OutlookExpress.
OS mám poněkud starší, ale funkční XP.

Prosím o radu, děkuji
Easidor
Junior

Odeslat příspěvekod karlos00x 2. 11. 2011 11:39

to je cerstve nastavene nebo to dlouho bezelo a ted to nebezi?
zkusil jsi si tu chybovou hlasku prelozit co znamena?
Upgrade který má smysl: SSD. Zažijete svižný počítač.
karlos00x
Pokročilý

Odeslat příspěvekod Easidor 2. 11. 2011 11:51

Pravě že nastavení klienta doteď fungovalo... SMTP server běží pořád stejně nastavený a na hostitelském PC je klient také pořád stejně nastaven, z jiných PC bezproblému SMTP s portem 25 čili bez zabezpečení funguje, jen na jednom PC prostě ne.

Sledoval jsem jiné diskuze ale vesměs doporučovali změnit přístup k serveru na zabezpečený SSL/TLS a podobně a porty na 465, ale to tu není možné, protože server poslouchá na portu 25.

-- 2. 11. 2011 10:53 --

a pokud si tedy přeložím to hlášku tak jde o lokální problém... ale kde? klient je nastaven tak jako všechny ostatní teda aspoň jsem nenašel odchylku... takže mě napadlo jedině nějaká bota v OS, proto se žádám o radu tady.
Easidor
Junior

Odeslat příspěvekod Milanr1 2. 11. 2011 12:16

Nenapsal jsi verzi lokálního OS, chybové hlášky v aplikačním logu ani topologii sítě (AD x Workgroups, poštovní server ve WAN x LAN atd.)
Než doplníš info, zkontroluj základní nastavení v lokálním OS WXP/x/x:
1) Je povolen protokol TLS?
Intecpl.cpl
Advanced (Upřesnit) -> Security (Zabezpečení) - x Enable TLS (Povolit protokol TLS)
Platí i pro poštu.
2) Má BFU práva lokálního admina (= fatální chyba!); pokud ano:
zkontroluj, zda se nehrabal v nastavení: je poštovní klient nastaven k provozu na standardních portech TCP/25 a TCP/110?
3) Má BFU přímý přístup ke své schránce v poštovním serveru, např. protokolem https apod.?
Jestliže ano:
a/ vyslechni ho, zda si něco nenastavoval;
b/ zkontroluj nastavení této schránky v poštovním serveru.
Milan
Milanr1
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Easidor 2. 11. 2011 13:16

verze OS: XP (2002) Service pack 3
jde o workgroupu
server v intrAnetu

co se týče toho logu, tak v apl logu nic není, jen v systémovém to hází tento error:
Klient NTP zprostřed. čas. udajů je konfigurován pro získávání čas. údajů z jednoho nebo více zdrojů času.... ale to s tímhle asi nijak nesouvisí...

:)

co se týče toho inetcpl.cpl tak položku enable TLS mi chybí, mám jen používat TLSverze 1.0 a to je zaskrtnuto ...

klient je nastaven na standartních portech POP3 110 a SMTP (nepremává) 25

HTTPS přístup ke schránce nemá
Easidor
Junior

Odeslat příspěvekod Milanr1 2. 11. 2011 13:43

Díky za podrobné a smysluplné info!
Příště to napiš do úvodního dotazu.
Easidor píše:Klient NTP zprostřed. čas. udajů je konfigurován pro získávání čas. údajů z jednoho nebo více zdrojů času.... ale to s tímhle asi nijak nesouvisí...

To samozřejmě může souviset, pokud není časové pásmo a aktuální systémový čas v pořádku: zkontroluj:
cmd
date /T
intl.cpl

Vzhledem k vysoké úrovni Tvého dotazu předpokládám, že lokální OS je aktualizovaný, optimalizovaný a nenapadený exploity. Dále předpokládám, že jsi naplánoval pravidelnou automatickou kontrolu NTFS pomocí chkdsk včetně čištění %TEMP%, %TMP% i lokální i-cache, takže v lokálním OS nemůže být žádná chyba <- žádné relevantní chyby v logu.

Vylučovací metodou jsme došli k chybě v poštovním serveru.
Postupoval bych takto zásadně:
1) Stáhnout zprávy ze schránky a ukončit poštovního klienta.
2) Kontaktovat správce poštovního serveru s požadavkem:
a/ smazání příslušné schránky;
b/ vytvoření nové schránky se stejnými parametry na základě používané šablony.
3) Spustit poštovního klienta v lokálním OS.
Milan
Milanr1
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Easidor 2. 11. 2011 14:33

neříkám že mám dokonale čistý systém, ale tím že izolovaný i lokální síti odpadá spousta starostí, ale naopak další se naskýtají...

nicméně problém s časem to není, čass je nastavený zprávně, jen se nesynchronizoval v časových intervalech....

co se týče "čekdisku", ten je taky ok, takže tímto též není....

zůstává varianta s poškozeným nastavením účtu na serveru, ale zase na druhou stranu když mi chybové hlášení mluví o "...due to local problem...", tak jsem myslel, že by spíš chyba mohla být na klientské stanici...

-- 2. 11. 2011 14:08 --

tak to zrušení a vytvoření účtu na serveru nepomohlo... pořád stejný problém... pop3 funguje ale smtp hlasí pořád stejnou chybu
Easidor
Junior


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků