od satikcz 12. 4. 2017 19:39
Hry pro jedno vlákno jsou jednodušší, nemusíš řešit synchronizaci vláken, která jednak ubírá nějakej výkon a druhak to není nic jednoduchýho, ale zase pokud je to třeba AI, tak tam to jde celkem dobře paralelizovat - dobře vidět je to obvykle ve strategiích, např. v nový Civilizaci, kde Ryzeny rozsekávaj Intely celkem dost.
Jinak k těm testům a výsledkům ještě jedna věc, testy skoro všichni prováděj na čerstvý instalaci OS, ale běžnej uživatel nainstaluje spoustu věcí, obvykle to jsou desítky aplikací po pár týdnech, takže mu toho už po pár dnech/týdnech běží v počítači celkem dost a pak se ten výkon může od těch testů lišit - na mnohajádrových Ryzenech se dá celkem předpokládat, že ten pokles výkonu bude mnohem menší než na dvoujádrech/čtyřjádrech od Intelu, protože má ve hrách velkou rezervu, zatímco i5 nebo i i7 ve spoustě her běžej už dost na doraz, dost často kolem 80-100%.
A ten pokles se spuštěnýma procesama může bejt celkem velkej, když i na osmijádrovým Ryzenu je to rozdíl víc než 150 bodů v CB R15 (viz screen) - 1600 bodů s otevřeným Chromem s 5 tabama, běžící Spotify, GoogleDrive, Steam, nějaká Razer ptákovina, notepad, TotalCommander, pár oken průzkumníka, ...
a kolem 1780 bodů když všechny procesy co jdou pozavírám.
Tudíž bych se nedivil, když by pak v reálným použití vyznívaly i ty hry ve výsledku na trochu zabydleným OS líp pro Ryzen, pokud v testech na čistých OS byla plichta nebo lehce vedly Intely.
- Přílohy
-

3x AOC AG271QG (2560x1440, IPS, 165Hz, GSync), ASUS Strix RTX3090 OC, Intel Core i7 8700K@5GHz+EKWB L360, ASUS Maximus X, 32GB G.SKILL TridentZ@3466 MHz, ADATA SX8200 2TB + 1TB + Crucial BX 500 GB + Kingston UV400 1TB, Seasonic P-860 Platinum, FD Define S