Záruka - prodloužená tříletá

Zkušenosti s grafickými kartami

Moderátor: Moderátoři Živě.cz

Odeslat příspěvekod tuny 5. 2. 2010 01:14

Předem se omlouvám, za eventuelní špatné umístění, ale vážně sem nevěděl kam to umístit... ;-)

cca před 2 a půl roky, jsem si nechal sestavit PC, dostal jsem záruku na 2 roky, fakturu pouze s celkovou částkou za PC, ale nikoliv na jednotlivé komponenty(i když jsou na faktuře rozepsány) Nyní mi "odešla" grafická karta, u které jsem zjistil možnost, že by se na ni mohla vztahovat 3letá záruka od výrobce. Kartu jsem tedy odnesl k prodejci s tím, že ani nevím, zda-li na ní platí záruja 2 nebo 3 roky. Prodejce kartu přijal, s tím že jí odešle. Po cca 2týdnech jsem se byl informovat, jak to vypadá, a bylo mi řečeno, že kartu odeslali(pravděpodobně z velkoskladu, nebo od někoho kdo obchod zásobuje) k výrobci. Z toho jsem pochopil to, že 3letou záruku uznali, ale bylo mi řečeno, že to asi nestihnou do měsíce vyřidit.
Nyní již je to téměř měsíc, a mě zájímá, zda-li mám v případě, že se zakázka do měsíce nevyřídí nárok na vrácení peněz, i kdyby záruku neuznali. Předpokládám ale, že pokud mi grafickou kartu drží, tak že je v záruce, jinak by mě museli informovat, že mi ji mohou opravit za peníze, že se na ní záruka nevztahuje, ale i tak bych měl mít nárok na vrácení peněz, pokud do měsíce nic nevyřídí.
Nevím, jestli je můj dotaz srozumitelný, ale předem děkuji za odpověď.
tuny
Junior

Odeslat příspěvekod pablomino 5. 2. 2010 03:02

Podle obcanskeho zakoniku je reklamacni lhuta 30 dnu. Pokud ji prodejce nedodrzel, mate pravo odstoupit od kupni smlouvy.
pablomino
Junior

Odeslat příspěvekod MiK 5. 2. 2010 05:10

Občanský zákoník říká 2 roky, firmou jsou deklarovány 2 roky. Cokoli je nad, je dobrovolné a nelze vymáhat. Neplatí tam tudíž 30 dní. Jinak bychom se dostali do situace, že kdyby firma rovnou odmítla, tak by na tom byla lépe, než když byla ochotna váš problém řešit.
MiK
Junior

Odeslat příspěvekod tuny 5. 2. 2010 10:44

pablomino píše:Podle obcanskeho zakoniku je reklamacni lhuta 30 dnu. Pokud ji prodejce nedodrzel, mate pravo odstoupit od kupni smlouvy.


MiK píše:Občanský zákoník říká 2 roky, firmou jsou deklarovány 2 roky. Cokoli je nad, je dobrovolné a nelze vymáhat. Neplatí tam tudíž 30 dní. Jinak bychom se dostali do situace, že kdyby firma rovnou odmítla, tak by na tom byla lépe, než když byla ochotna váš problém řešit.


z toho tedy plyne? :) mám zkusit žádat o vrácení peněz, nebo mám "držet hubu a krok" a čekat jestli mi ji pošlou zpět třeba i po 30dnech.

Řeknu to na rovinu, raději bych dostal peníze na ruku, nežli aby mi poslali stejnou grafiku novou. Předtím to byla MSI GF 8800 GTS 320MB a stála k osmi tisícům, teď bych za 8k koupil hafo jinejch věcí neporovnatelně výkonějších... ;-)
tuny
Junior

Odeslat příspěvekod Wikan 5. 2. 2010 10:51

Záruka od prodejce skončila, záruka od výrobce se opravdu řídí jinými pravidly. Peníze na ruku nedostaneš v žádným případě, to bys musel mít tříletou záruku od prodejce.
Wikan
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tuny 5. 2. 2010 11:03

Wikan píše:Záruka od prodejce skončila, záruka od výrobce se opravdu řídí jinými pravidly. Peníze na ruku nedostaneš v žádným případě, to bys musel mít tříletou záruku od prodejce.


oki, to nepotěší no... ale pořád sem se nedozvěděl co mám teda dělat, třeba domluva s prodejcem o výměně za kartu ve stejný cenový relaci, nebo tak něco? z toho tedy plyne, že můžu čekat taky do soudnýho dne, a nemám nárok to nijak vymáhat?
tuny
Junior

Odeslat příspěvekod Wikan 5. 2. 2010 11:07

Stále jsi nepochopil, že prodejce je z toho úplně venku. Jenom z dobrý vůle od tebe kartu převzal a poslal výrobci (to jsi klidně mohl udělat sám). Teď už je vše na výrobci a řídí se to jeho podmínkama.
Wikan
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod zabar 5. 2. 2010 11:08

zabar
Junior

Odeslat příspěvekod tuny 5. 2. 2010 11:24

Oki, akorát by mě zajímalo jaký sou podmínky výrobce, jeslti jsou také univerzální (30dní pak vrácení peněz jako u prodejce) nebo jestli má každý výrobce svoje specifický
tuny
Junior

Odeslat příspěvekod Wikan 5. 2. 2010 11:29

Každej výrobce vlastní.
Wikan
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tuny 5. 2. 2010 13:00

jediná srozumitelná vec od MSI co sem našel, je toto http://www.msi-notebooky.cz/?inc=inc/servis.htm (není to jen o ntb) ale stejně se v tom moc neorientuju...:(
tuny
Junior

Odeslat příspěvekod tibika 5. 2. 2010 13:03

no ked ide o MSI, tak to je už úplne jasné, ze
Wikan píše:Peníze na ruku nedostaneš v žádným případě, to bys musel mít tříletou záruku od prodejce.
tibika
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tuny 5. 2. 2010 13:47

takže jaký jsou nyní možnosti???
1) že mi opraví tu moji starou grafiku
2) že mi pošlou novou GK stejného typu
3) že mi pošlou nějakou výkonově odpovídající
4) že mi pošlou nějakou ve stejné ceně jako stála moje původní

je to tak?
Ale mě teda spíš zajímá, jaký na to mají časový limit...
tuny
Junior

Odeslat příspěvekod KineCZek 5. 2. 2010 14:01

Casovy limit na to NEMAJI, uz to tu bylo receno nekolikrat. Zadnymi zakony se PRODLOUZENA zaruka NERIDI. Nevim, jak to napsat jinak, proste budes cekat tak dlouho, az Ti NECO poslou zpatky.

Poslou Ti neco z puvodnich 1-2-3 bodu Tveho posledniho prispevku, na 4) zapomen.
Don't think you are. Know you are. (Morpheus)

PC sestavy hracum i profesionalum na miru - nyni nove i na Facebooku. (KineCZek Work)
KineCZek
Odborník PC sestav a ULN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tuny 5. 2. 2010 14:15

takže mi můžou za 6 měsíců poslat grafiku která bude podle nich na úrovni té mojí, ale podle mě třeba ne, rozumím tomu dobře :(
tuny
Junior

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků