NVIDIA - vlnění obrazu

Zkušenosti s grafickými kartami

Moderátor: Moderátoři Živě.cz

Odeslat příspěvekod checheche 9. 12. 2015 16:09

To, co je na videu vypadá jako tearing při cca 3,něco násobku obnovovací frekvence monitoru.

[spoiler]
Při vypnutém v-sync GK nečeká s odesíláním snímků na monitor a cpe je tam jak to běží a leží. Monitor ale stále vykresluje 60x za sekundu. Přesněji řečeno postupně obnovuje pixely zleva do prava odshora dolů takovou rychlostí, že projetí celé plochy monitoru trvá 1/60 sekundy. A každému pixelu dá takovou barvu, jakou mu zrovna GK servíruje.

Tzn. Pokud je V-sync aktivní, GK nechá v paměti snímek celou dobu vykreslovacího cyklu monitoru. Jakmile toto doběhne, začíná GK snímek přehodí a zase čeká, dokud se nevykreslí.

Ale pokud je v-sync vypnutý, může se stát, že GK stihne vykreslit nový snímek uprostřed překreslovacího cyklu monitoru a ten se mu rovnou pošle. Monitor teda vykresluje snímek A, je v půlce obrazovky a najednou mu GK servíruje snímek B (na kterém je sloup o 1 cm vedle). Moniotoru je to jedno, vykreslí, co dostane. Výsledkem je. že pro tento obnovovací cyklus zobrazuje monitor půl snímku A a půl snímku B.

No a pokud GK vykresluje 180 FPS, stihne za jeden vykreslovací cyklus monitoru poslat 3 různé snímky - zlomů tam tedy bude víc. Toto je obzvláště patrné na svislých liniích v pomalu se pohybující scéně.

(D)efekt je málo patrný, když je snímkovací frekvence (FPS) blízká obnovovací frekvenci monitoru (Hz).

[/spoiler]

Není to chyba, je to vlastnost. Přesně proto existuje v-sync.

Proč se to před tím neobjevovalo? Není možné, že jsi měl nastavený v-sync globálně? Nejsem odborník, ale je možné, že existuje možnost, kdy na monitor je posíláno max 60 s/s (snímků za sekundu :-D ) ale render ve skutečnosti jede na neomezených snímcích (a ukazuje vyšší FPS). A taky bych si tipl, že když ve hře pouze pozoruješ, je tam nějaká mechanika, která buď omezí FPS, nebo to obchází jak jsem zmínil v předchozí větě.
i5-4590 + MSI B85-G41 PC Mate = (4x3,7 GHz), GTX960 2GB, 8 GB DDR3@1600MHz
checheche
Junior

Odeslat příspěvekod Gasco 9. 12. 2015 16:23

Dřív se to opravdu nedělo, něčeho takového bych si prostě všiml. Tohle se vážně přehlédnout nedá. Spíše by mě zajímalo, co je příčinou toho, že takovou dlouhou dobu nic a teď najednou s tím mám problém. Přitom není nic co bych na pc změnil..

@checheche díky za vysvětlení a za rozsáhlou definici mého problému, jen jak píšu výše, dřív to nedělalo, proč najednou z ničeho nic to začalo?

Co se týče odpovědi na tvé postřehy a řešení
- vsync jsem nastavenou globálně určitě nikdy neměl, co se týče jakéhokoli nastavení karty v nvidia control panelu, vždy jsem to měl a mám na default a nikdy jsem si s tím nehrál
- snížit fps pod úroveň Hz monitoru bylo odzkoušeno a bez výsledku
- stejně tam bylo odzkoušeno další různé nastavení s hodnotami max fps
- spectator mód v cs:go je natolik primitivní že nezpůsobuje žádné fps omezení, je to jen klasická změna pohledu na hru
- jsou dvě věci které to řeší, vsync nebo přepnout režim do bezokrajového okna - > proč je tedy problém s fullscreenem?
Gasco
Junior

Předchozí stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků