Asus gtx 680

Zkušenosti s grafickými kartami

Moderátor: Moderátoři Živě.cz

Odeslat příspěvekod satikcz 29. 11. 2016 18:08

BLIzZard--cz píše:Pro to rozlišení minimálně 8GB RX 480.

A zase tenhle fanATIk.

Vyssi rozliseni samo o sobe naroky na pamet nijak nezvysuje (pokud nepocitas samotny framebuffer, ale to je jen 1474560-8294400 = 6819840 B = cca 7 MB navic pri WQHD vs fullHD nebo nejaky druh AA, co renderuje zvetseny obraz jako treba SSAA), pripadne efekty, ktere delaji neco dalsiho s framebufferem - treba postprocess.

Ale porad je to jen par (desitek) MB navic.
3x AOC AG271QG (2560x1440, IPS, 165Hz, GSync), MSI RTX 2080Ti Trio, Intel Core i7 8700K@5GHz+EKWB L360, ASUS Maximus X, 32GB G.SKILL TridentZ@3466 MHz, ADATA SX8200 2TB + 1TB + Crucial BX 500 GB + Kingston UV400 1TB, Seasonic P-860 Platinum, FD Define S
satikcz
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod dustojnikhummer 29. 11. 2016 18:30

A satik nvidiot.
Pokud 1440p tak určitě VRAM 6+,4GB verze 480ky bude mít v náročných hrách na vysokých detailech problémy. (3.5 GB rotTomb Raider na 1080p u mě). Takže 8GB 480 nebo 6GB 1060.
Pokud amd, tak gigabyte,msi a Asus. A ono na nvidii taky, s evga bych to neriskoval.
dustojnikhummer
Junior

Odeslat příspěvekod satikcz 29. 11. 2016 18:41

dustojnikhummer píše:A satik nvidiot.

Odpust si ty urazky, diky.
Me je fuk, jestli je grafika NV nebo AMD, nekoukam na vyrobce cipu.

Idealne vic nez 4GB pro WQHD souhlasim, ale rozhodne je nesmysl brat jako minimum grafiku s 8 GB.

A spoustu her si na ultra zahraje ve WQHD i s 1060, obzvlast pokud nema 144Hz monitor a nevyzaduje fps vyssi nez obnovovaci frekvence monitoru.
3x AOC AG271QG (2560x1440, IPS, 165Hz, GSync), MSI RTX 2080Ti Trio, Intel Core i7 8700K@5GHz+EKWB L360, ASUS Maximus X, 32GB G.SKILL TridentZ@3466 MHz, ADATA SX8200 2TB + 1TB + Crucial BX 500 GB + Kingston UV400 1TB, Seasonic P-860 Platinum, FD Define S
satikcz
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod BLIzZard--cz 29. 11. 2016 19:15

Nvidiot není urážka, je to asi to samé, jako tvá zmínka o fanatikovi.
satikcz píše:Vyssi rozliseni samo o sobe naroky na pamet nijak nezvysuje

Zase jsi trochu mimo.
satikcz píše:Idealne vic nez 4GB pro WQHD souhlasim, ale rozhodne je nesmysl brat jako minimum grafiku s 8 GB.

A tak tedy jsem doporučil 8GB verzi namísto 4GB a jsem prý fanatik :D

btw v drtivé většině případů platí a platilo, že pokud jsou karty AMD a NV ve Full HD srovnatelně výkonné, tak ve vyšším rozlišení je větší výkon na straně Radeonů.
i9-9900KS @ 5Ghz + FD S24 | MSI Z370 KRAIT | GIGABYTE RTX 2080 Ti AORUS 11GB @ 2115/16600Mhz | G.Skill Trident Z 32GB @ 3600Mhz, CL16 | SAMSUNG 970 EVO PLUS | Corsair HX1000 | Bitfenix Aurora | 144 Hz IPS QHD
A6 3.0 BiTDI, 313 koní, 650 Nm, 0-100 za 5,1s
BLIzZard--cz
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod satikcz 29. 11. 2016 19:26

BLIzZard--cz píše:Nvidiot není urážka, je to asi to samé, jako tvá zmínka o fanatikovi.
satikcz píše:Vyssi rozliseni samo o sobe naroky na pamet nijak nezvysuje

Zase jsi trochu mimo.

Co kdybys tvoje žblepty zkusil aspoň podložit nějakým argumentem? Určitě nejsem jediný, komu tvoje a občas cernakusovy příspěvky celkem unavují, protože vždycky napíšete nějaký nesmysl, který tu pak musím vyvracet, aby se nějaký návštěvník fóra podle nich neřídil.
3x AOC AG271QG (2560x1440, IPS, 165Hz, GSync), MSI RTX 2080Ti Trio, Intel Core i7 8700K@5GHz+EKWB L360, ASUS Maximus X, 32GB G.SKILL TridentZ@3466 MHz, ADATA SX8200 2TB + 1TB + Crucial BX 500 GB + Kingston UV400 1TB, Seasonic P-860 Platinum, FD Define S
satikcz
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod BLIzZard--cz 29. 11. 2016 19:38

Jaký chceš argument k tomu, že vyšší rozlišení potřebuje větší VRAM? To dojde i naprostému BFU.
Každý sám si může vyzkoušet měnit rozlišení ve hře a sledovat chování GPU.

Tvoje teoretické poznámky na tom nic nemění.
i9-9900KS @ 5Ghz + FD S24 | MSI Z370 KRAIT | GIGABYTE RTX 2080 Ti AORUS 11GB @ 2115/16600Mhz | G.Skill Trident Z 32GB @ 3600Mhz, CL16 | SAMSUNG 970 EVO PLUS | Corsair HX1000 | Bitfenix Aurora | 144 Hz IPS QHD
A6 3.0 BiTDI, 313 koní, 650 Nm, 0-100 za 5,1s
BLIzZard--cz
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod dustojnikhummer 29. 11. 2016 19:43

Me spíš unavujes ty, cernakus a Milan.
OP:pokud už máš ten 1440 monitor tak se připrav na snižování detailu pokud nemáš na 1070. Osobně bych šel po 8G Radeonu. Nároky na paměť se zvýší. Stejně jako na dnešní 1080 je 2G na hraně tak budou za chvíli 6 na hraně 1440
dustojnikhummer
Junior

Odeslat příspěvekod satikcz 29. 11. 2016 19:47

BLIzZard--cz píše:Jaký chceš argument k tomu, že vyšší rozlišení potřebuje vyšší VRAM? To dojde i naprostému BFU.
Každý sám si může vyzkoušet měnit rozlišení ve hře a sledovat chování GPU.

Tvoje teoretické poznámky na tom nic nemění.

Buďto jsi ignorant nebo trol, jinak už nevím.
Nějaký BFU je mi ukradený, programováním se živím, her už jsem naprogramoval desítky - tady si můžeš třeba jednu zahrát: http://www.zvb.cz/den/ , můžeš mi aspoň jednou odpovědět na moji otázku?

Opakuji: Zvýšení rozlišení samo o sobě nezvyšuje nijak nároky na paměť, kromě pár MB navíc na větší framebuffer, případně buffer na nějaké postprocess efekty, ale to je taky pár (desítek) MB navíc.
Můžeš mi teda vysvětlit, proč bys měl potřebovat na vyšší rozlišení nějak výrazně vyšší VRAM?
3x AOC AG271QG (2560x1440, IPS, 165Hz, GSync), MSI RTX 2080Ti Trio, Intel Core i7 8700K@5GHz+EKWB L360, ASUS Maximus X, 32GB G.SKILL TridentZ@3466 MHz, ADATA SX8200 2TB + 1TB + Crucial BX 500 GB + Kingston UV400 1TB, Seasonic P-860 Platinum, FD Define S
satikcz
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod BLIzZard--cz 29. 11. 2016 19:49

Už chápu, proč je engine ARMY tak zprasený. Nepracuješ v BI?
i9-9900KS @ 5Ghz + FD S24 | MSI Z370 KRAIT | GIGABYTE RTX 2080 Ti AORUS 11GB @ 2115/16600Mhz | G.Skill Trident Z 32GB @ 3600Mhz, CL16 | SAMSUNG 970 EVO PLUS | Corsair HX1000 | Bitfenix Aurora | 144 Hz IPS QHD
A6 3.0 BiTDI, 313 koní, 650 Nm, 0-100 za 5,1s
BLIzZard--cz
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod satikcz 29. 11. 2016 19:49

Ne, ale spousta lidí si nás plete.

Umíš normálně diskutovat nebo jen stáčet diskuzi stranou a urážet? Na něco jsem se ptal.
3x AOC AG271QG (2560x1440, IPS, 165Hz, GSync), MSI RTX 2080Ti Trio, Intel Core i7 8700K@5GHz+EKWB L360, ASUS Maximus X, 32GB G.SKILL TridentZ@3466 MHz, ADATA SX8200 2TB + 1TB + Crucial BX 500 GB + Kingston UV400 1TB, Seasonic P-860 Platinum, FD Define S
satikcz
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod cernakus 29. 11. 2016 21:20

Bože satiku, to jsou žvásty. Framebuffer samozřejmě nesežere 7MB navíc, ale několik stovek.

V čem je ale pointa je velikost textur, hry mají dvě, vyjímečně tři sady těchto textur. 1024*1024, 2048*2048 a samozřejmě 4096*4096.

A tady se už snad hádat nehodláš, že na uložení 4096px textur potřebuješ 4× více paměti než pro 2048px. A teď přichází ta prdeI. Na FHD vypadají 2048px textury perfektně, protože tomu rozlišení jsou šity na míru. Ovšem na QHD vypadají už ... divně (jako typický upscaling) na 4K pak vyloženě hnusně.

Samozřejmě, klidně může při FHD rozlišení používat 4K textury. Tohle jsem zkoušel na RX480@8GB na modifikovaném Skyrimu a ten prehistorický engine obsadil VRAM skoro k 6GB jen to hvízdlo. A ano, když jsem stejné nastavení zkusil na své stávající RX470@4GB tam jsem měl microstuttering jako prase. Na druhou stranu, při 2K texturách se pohodlně vejdu do 4GB a jsem spokojen. Na 4K hraní s 8K texturama, to si počkám na 16GB Vegu :-)

Takže on má Blizzard OPĚT pravdu. Na QHD je vhodnější 8GB karta. Není nezbytná, ale vhodnější. Fakt je, že GTX1060 a ani RX470/480 nejsou IMHO vhodné na QHD hraní výkonem, paměť je už podružný problém.

A mimochodem, postprocesing paměť spíše nežere - Je to procesing, tedy jedná se o kvantum výpočetně složitých optimalizačních rovnic, které sice nezabírají příliš adresovacího prostoru, ale vyžadují obrovské množství výpočetních kroků ke zpracování. Mezivýpočty se neukládají, ale ihned zpracovávají, takže se samozřejmě přemazává stále ten stejný adresový prostor o velikosti několika maximálně několika desítek MB. Tedy pro ostatní jsou to například fraktály ;-)

-- 29. 11. 2016 21:38 --

Jo a ještě k tazateli.

Chlape, před čtyřmi lety jsi se nechal navézt do úžasné skvělé a supervýkonné GTX680, drahé jako sviňa, která ti je dnes k hovnu. Zatímco blbci, kteří si tehdy koupili za o něco nižší cenu tehdy o něco méně výkonnou HD 7970 na ní hrají dodnes a po upgreadu nekoukají, protože si na FHD zahrají všechno stále namax nebo skoronamax a nemá pro ně cenu kupovat nezásadně výkonnější GTX1060 nebo RX480.

Dokonce díky DX12 a Vulkanu chytá druhý dech.

Opravdu chceš OPĚT vstoupit do stejné řeky?
cernakus
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod iantaris 29. 11. 2016 22:25

+1

280X jsem mel, bohuzel sla do kytek.. FHD vykon ji ale fakt nechyběl-AMD se temahle gpu trefilo do cernyho, byt trochu zravejsiho.
iantaris
Junior

Odeslat příspěvekod cernakus 29. 11. 2016 22:32

iantaris:

ano, spousta těch grafik nevyddržela fyzicky, ale komu vydržela, ten na ní hraje dodnes.

Ono se po těch letech projevil takový drobný detail, podle satika prý bezvýznamný hrubý výkon. Ta třetina navíc, co má HD7970 je přesně ten rozdíl mezi hratelný a nehratelný, protože HD7970 sedí na dolní hranici hratelnosti nejnáročnějších her. No a plus to, že zelené zlo posílá dva roky staré grafiky do legacy naprosto bez uzardění. Takže šestistovky přestali vylepšovat před dvěma lety.
cernakus
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod satikcz 29. 11. 2016 22:41

cernakus píše:Bože satiku, to jsou žvásty.

My o koze... :D

cernakus píše:Framebuffer samozřejmě nesežere 7MB navíc, ale několik stovek.

K tomu jsi dospěl jak? :)
V rozlišení 3840x2160 zabírá 3840*2160*4 bajtů, plus dejme tomu ještě 32bitový Z-buffer - tedy 2*3840*2160*4 - to je kolem 64 MB, ve fullHD cca 16 MB - rozdíl necelých 50 MB.

cernakus píše:V čem je ale pointa je velikost textur, hry mají dvě, vyjímečně tři sady těchto textur. 1024*1024, 2048*2048 a samozřejmě 4096*4096.

A tady se už snad hádat nehodláš, že na uložení 4096px textur potřebuješ 4× více paměti než pro 2048px. A teď přichází ta prdeI. Na FHD vypadají 2048px textury perfektně, protože tomu rozlišení jsou šity na míru. Ovšem na QHD vypadají už ... divně (jako typický upscaling) na 4K pak vyloženě hnusně.

Jenže rozlišení textur není nijak vázané na rozlišení monitoru, ale je nezávislé - nastavíš si Low/Med/High...
Takže pokud máš High na fullHD nebo 4K je fuk.

cernakus píše:Takže on má Blizzard OPĚT pravdu.

Ehm, kde?

cernakus píše:A mimochodem, postprocesing paměť spíše nežere - Je to procesing, tedy jedná se o kvantum výpočetně složitých optimalizačních rovnic, které sice nezabírají příliš adresovacího prostoru, ale vyžadují obrovské množství výpočetních kroků ke zpracování. Mezivýpočty se neukládají, ale ihned zpracovávají, takže se samozřejmě přemazává stále ten stejný adresový prostor o velikosti několika maximálně několika desítek MB.

Jo, spousta postprocesů nic navíc v paměti nežere, jak jsi psal, ale některý jo - třeba takový to jednoduchý "HDR" se simuluje tak, že se vyrenderuje pohled z kamery, kam se zapíšou jen světla, to se pak rozmázne a přidá do výslednýho obrazu, to se obvykle renderuje do bufferu někde stranou.

-- 29. 11. 2016 22:43 --

Ohledně 7970 alias R9 280X souhlas, výkonově/cenově to byla super karta - proto jsem ji taky chvíli měl.
3x AOC AG271QG (2560x1440, IPS, 165Hz, GSync), MSI RTX 2080Ti Trio, Intel Core i7 8700K@5GHz+EKWB L360, ASUS Maximus X, 32GB G.SKILL TridentZ@3466 MHz, ADATA SX8200 2TB + 1TB + Crucial BX 500 GB + Kingston UV400 1TB, Seasonic P-860 Platinum, FD Define S
satikcz
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Oggi09 30. 11. 2016 08:16

cernakus píše:Chlape, před čtyřmi lety jsi se nechal navézt do úžasné skvělé a supervýkonné GTX680, drahé jako sviňa, která ti je dnes k hovnu. Zatímco blbci, kteří si tehdy koupili za o něco nižší cenu tehdy o něco méně výkonnou HD 7970 na ní hrají dodnes a po upgreadu nekoukají, protože si na FHD zahrají všechno stále namax nebo skoronamax a nemá pro ně cenu kupovat nezásadně výkonnější GTX1060 nebo RX480.

Dokonce díky DX12 a Vulkanu chytá druhý dech.

Před téměř třemi lety jsem se po výtečné 1 GHz 560Ti rozhodoval mezi GTX680/GTX770 a díky bitcoinmanii nakonec i bazar 7970/280X a nakonec za 4 000 Kč sehnal krátce použitou těžebku 280X Vapor-X :D :tleskani

Je pravda, že jsem natrefil na už docela vyšponovaný kus, ale koupě rozhodně nelituju. AMD drivery jsou občas potíž co si budem povídat - přepínání taktů viz vlákno vedle (kdy jsem už chtěl kupovat novou VGA :-D ), nebo ve Frostbite engine občas řádí flickering, ale i v novém BF1 karta stačí pro fulHD parádně i v DX11 (ne ultra, ale hraju na nižší efekty pro nejlepší kombinaci fps a kvality.

Z toho důvodu mi dokonce BF1, v závislosti na mapě, paradoxně vytěžuje GPU pouze z 80% a naopak vytěžuje extrémně procesor 4C/4T (pod DX12 je to ještě horší). Tady má Blizard taky pravdu, že BF1 už dokáže velmi úspěšně využít i 8 jader!
Oggi09
Junior
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků