grafika do 5000, nahrada za FX5700

Zkušenosti s grafickými kartami

Moderátor: Moderátoři Živě.cz

Odeslat příspěvekod KillerZero 8. 4. 2006 21:16

Záleží na konkrétní hře. Pokud hře stačí 128, tak bude o něco lepší karta s rychlejší pamětí, i když jen 128MB. Pokud ale hra potřebuje 256MB nebo víc, tak bude výrazně pomalejší, protože se budou muset textury tahat přes AGP. Tedy pro ty, co hrajou starší hry je lepší míň paměti a rychlejší, ale pro toho, co chce hrát nový hry je jednoznačně lepší víc paměti, i když o trošku pomalejší. A co se týče toho taktování, tak jsem samozřejmě počítal se situací, kdy mají obě karty stejně rychlý paměti. (a to X1600 s 256 a 512 mají) Říct, že s X1600 512MB nevyužiješ ale s X1900 už jo je stejná pitomost, jako říct, že s procesorem 2500XP 2GB ram nevyužiješ, jedině tak s 4600X2.
KillerZero
Junior

Odeslat příspěvekod FaZZy 8. 4. 2006 21:23

kdybys ses koukl do nějákých testů tak bys viděl že 256-512 je mizivej rozdíl kterej nestojí za příplatu
Static X, Hypocrisy, In Flames, SoulFly, Sepultura,Dark Tranquility,.. 4ever :twisted:
OC: Athlon 3000+ 1,8GHz@2,8GHz
A? učiníš co chceš, stejně toho budeš litovat.
Max Cavalera je metalový Bob Marley
FaZZy
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Caderom 8. 4. 2006 21:25

Jak jsem psal v jiném threadu:

Pro nové hry
Do 6600LE / X600 ... 128MB
Od 6600 / X1300Pro ... 256MB
7600GT / X1800GTO ... 256MB, ale 512MB se taky občas využije
Od 7800GT / X1800XL ... 512MB

S X1600Pro 512MB nevyužiješ, protože s X1600Pro si nenastavíš rozlišení na 1600*1200, ale s X1900 ano.
Caderom
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod KillerZero 8. 4. 2006 21:49

FaZZy: Zatim naprostý většině her skutečně stačí těch 256, ale dřív nebo později ten rozdíl znát bude.
Caderom: To s rozlišením nemá co dělat. Rozlišení obrazovky znamená maximálně pár MB, podstatný jsou textury, ty zabírají nejvíc paměti.
KillerZero
Junior

Odeslat příspěvekod Lausien 8. 4. 2006 21:51

No, tak nějak bych souhlasil s Caderomem, 512MB je u týhle karty fakt kravina a mám i vlastní skušenost, kdy 128DDR šlo přetaktovat líp, než 256DDR
Acer Aspire 3820TG, Acer Aspire D150
Lausien
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod KillerZero 8. 4. 2006 21:54

Lausien: To je neskutečný. Vždyť ti to vysvětluju, většině dnešních her 256 MB stačí, takže rozdíl ve výkonu neni. Ani na X1600, ani na X1900XT. Ale je to investice do budoucna, na vánoce si koupíš UT2007 a pak se ti to bude hodit. A ne každej se pokouší za každou cenu uškvařit kartu jako ty. :wink:
KillerZero
Junior

Odeslat příspěvekod Lausien 8. 4. 2006 21:57

Mě ne, já bych si takovou kartu nekoupil. Když 512MB bejt musí, tak abych ukojil "své" chtíče po 512MB na grafice, koupil novou desku s PCI-E a do toho X1800 nebo X1900. Je to ted a i to bude u těchto karte zbytečnost. To nechápeš ty
Acer Aspire 3820TG, Acer Aspire D150
Lausien
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Caderom 8. 4. 2006 22:01

To KillerZero: Zmátnul jsi mě, to víš, že i AA a AF zvyšují nároky na paměť a pokud se k tomu přidá ještě vyšší rozlišení, tak to jde hodně nahoru. Na Pureoverclock.com můžeš vidět, že 256MB F.E.A.R. testu stačí pro jakýkoli rozlišení bez AA a AF. Jakmile se zapne AA a AF, tak se zvyšováním rozlišení rychle rostou nároky na paměť. Takže pro X1600Pro skutečně stačí 256MB, protože AA neutáhne.
Caderom
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod KillerZero 8. 4. 2006 22:11

Caderom: Ale sám vidíš že se to projevuje jen v extrémních rozlišeních (asi si nepouštíš hry v 2048x1536) a i tak je rozdíl minimální. Kdežto u Quake 4 je rozdíl znatelnej a to i v nižších rozlišeních, protože Quake tu paměť potřebuje na textury. Všimni si, že u FEAR je rozdíl mezi 1600X1200 a 1280x1024 i s AA jen něco kolem 50MB, kdežto mezi high a ultra detailama u Quake4 je rozdíl přes 200MB.

A AF nároky na paměť nezvyšuje, jen AA.
KillerZero
Junior

Odeslat příspěvekod AndrewJ 9. 4. 2006 11:52

x1600pro je rozhodně lepší 128MB verze s DDR3 pamětma.

pokud je hra tak náročná, že potřebuje 256MB paměti, tahle karta už ji nestíhá ani tak. Nemá na to hrubou sílu. Takže asi tak.
AndrewJ
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Caderom 9. 4. 2006 12:02

To chceš říct, že naše známé F.E.A.R., Doom 3, Quake 4 a Oblivion nestíhá?
Caderom
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod FaZZy 9. 4. 2006 12:07

na nižší detaily bude stíhat na vyšší holt budeš muset zapomenout jinak já jsem si na své grafičce FEARa docela obstojně zahrál :wink:
Static X, Hypocrisy, In Flames, SoulFly, Sepultura,Dark Tranquility,.. 4ever :twisted:
OC: Athlon 3000+ 1,8GHz@2,8GHz
A? učiníš co chceš, stejně toho budeš litovat.
Max Cavalera je metalový Bob Marley
FaZZy
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Caderom 9. 4. 2006 12:12

Ono když se podíváte na ten PureOverclock (výše), tak zjistíte, že benchmarky jsou jedna věc a hra druhá - F.E.A.R. benchmark si zabral na 1600*1200, 4*AA, 16*AF 300MB, ale když zkusili normálně hrát, tak se to vyšplhalo na 435MB.
Caderom
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod KillerZero 9. 4. 2006 13:05

AndrewJ: To je nesmysl. Víc textur nemusí znamenat vůbec žádný zvýšení náročnosti pro čip. A v dnešních hrách neni obvykle brzda v tom, jaký množství textur dokáže čip zpracovat.

A další věc - průměrný framerate je na grafice s 256MB třeba jen o 10fps nižší, ale to může udělat hru nehratelnou. Může to (a v případě nedostatku paměti je to i pravděpodobný) znamenat, že minutu hra běží stejně jako s 512MB, ale pak na 20 vteřin klesne framerate o 30fps. Navíc ten test na pureoverclock byl dělanej na PCI-E, na AGP by ten rozdíl byl ješte vyšší.
KillerZero
Junior

Odeslat příspěvekod KillerZero 9. 4. 2006 13:18

FaZZy píše:na nižší detaily bude stíhat na vyšší holt budeš muset zapomenout jinak já jsem si na své grafičce FEARa docela obstojně zahrál :wink:-/quote]


Jestli sis to ty zahrál na 6200, tak na X1600 to musí jít naprosto skvěle.
KillerZero
Junior

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků