Acer servis - uplynutí 30 denní lhůty

Počítačové periferie a další kategorie hardwaru, které nemají samostatnou sekci

Moderátor: Moderátoři Živě.cz

Odeslat příspěvekod Gigi 30. 12. 2006 12:50

Zítra to bude měsíc, co jsem poslal monitor na záruční opravu (za měsíc mu skončí tříletá záruční doba) do Acer servisu Brno. Doteď jsem jej nedostal zpět, stav opravy je stále stejný - technik provádí opravu. Asi každý, kdo je 3 roky zvyklý na monitor s rozlišením 1600x1200 pochopí, že měsíc koukaní na můj záložní monitor s rozlišením 1024x768 je naprostým utrpením, neskutečně zpomalujícím práci.

Chtěl bych vědět, jaká mám práva, co se týká vrácení peněz, popř. výměny za jiný typ.

Pár detailů:
Monitor stál cca 40K Kč, byl kupován na IČO (před 3 roky ještě ACER nerozlišoval záruky pro koncového uživatele vs. firemní už.)

Prošel jsem web Aceru, ale o lhůtách servisu není nikde ani slovo.

Dík za info
Gigi
Junior

Odeslat příspěvekod Gigi 30. 12. 2006 14:13

Já si právě nejsem jist, zda se ta 30 denní lhůta vztahuje i na věci koupené na IČO - proto se ptám. Snažil jsem se najít podmínky prodeje pro firmy na webu Aceru, ale nenašel jsem.
Gigi
Junior

Odeslat příspěvekod BlizzardMan 30. 12. 2006 16:05

Dle mého názoru se to nerozlišuje, zaruční oprava nesmí trvat víc než 30 dní. Otázkou ale je jestli je to 30 pracovních dní (jako bez výkendů a svátků) nebo prostě 30 dní :)
BlizzardMan
Junior

Odeslat příspěvekod tommyvejmitsch 30. 12. 2006 16:13

no, já nevím jistě, ale během prvních dvou let je záruka jasná, pokud se nepovede do mesice, tak bud odstoupeni od smlouvy a penize zpet a nebo nove zarizeni. Jenze treti rok zaruky neni dany zakonem, ale benevolenci vyrobce. takze v tomto pripade nemusi byt podminkou tech 30 dni, ale muze to byt i doba mnohem delsi. doporucuji kontaktovat acer czech, sidlo je na novodvorske, v servisnim centru v brne se nedozvite vubec nic, nehlede na to, ze to je tam prej samej polak a slovak :-/
tommyvejmitsch
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod mh 30. 12. 2006 17:09

pavel_nadrchal píše:Na každou reklamaci, pokud se nepletu, je 1 měsíc, pokud se zákazník se servisem nedohodne jinak. Po uplynutí lhůty můžete žádat vysvětlení a případně navrácení peněz. Možná se pletu, tak ještě uvidíte, co vám sem napíší další.c/quote]

Nesmysl. Na tuto opravu se nevztahuje Občanský zakoník, ale Obchodní zákoník, protože jste to zjevně kupoval na "firmu". Tudíž pokud se nepletu, je doba opravy smluvní a není omezena pevnou lhůtou. Ale neručím za to - přeci jen mam špatnou paměť :lol: . Myslím, že je to něco okolo §409>
mh
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod Gigi 30. 12. 2006 17:22

Právě proto potřebuju vědět, jaká je ona smluvní doba, protože při koupi jsem žadnou kupní smlouvu nedostal a na webu Aceru nic takového není. Proto se ptám zde, jestli s tím nemá někdo zkušenosti.
Gigi
Junior

Odeslat příspěvekod iwigirl 30. 12. 2006 17:36

Gigi, řídí se to u tebe obchodním zákoníkem. Ale každopádně bych zkusila trochu zašermovat tou 30denní lhůtou a vrácením peněz, je tam šance, že si v dokumentech nevšimnou,že je to kupované na IČO. Nebude pak ale problém s tou položkou v účetnictví? Někde jsem četla diskuzi, kde se toto řešilo..
iwigirl
VIP uživatelka
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mh 30. 12. 2006 17:38

Bohuzel nejsem pravnik, ale pokud se nepletu, tak pokud neni lhuta stanovena, pak je prodavajici povinen zbozi opravit v co nejkratsi lhute, primerene zavade zbozi.
mh
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod iwigirl 30. 12. 2006 17:42

mh: ano, je to tak.
iwigirl
VIP uživatelka
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod marcheta 30. 12. 2006 17:43

Co stanoví zákon?

Zákon o ochraně spotřebitele ve svém § 19 odst. 3 stanovuje:
Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Po uplynutí této lhůty má spotřebitel stejná práva, jako by se jednalo o vadu, kterou nelze odstranit.
Výklad

Při pročítání výše uvedeného paragrafu Vás může napadnout otázka, zda se rozhodnutí o vadě, resp. lhůta pro posouzení vady započítává do 30 denní lhůty na vyřízení reklamace. Zákon ve výše uvedeném paragrafu ve větě třetí explicitně uvádí, že "reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena..." - mluví se zde tedy nikoliv o samotném odstranění vady, ale o celé reklamaci včetně odstranění vady a tedy včetně počátečního rozhodnutí o vadě. Rozhodnutí o reklamaci je tedy součástí vyřízení reklamace a celý proces musí být vyřízen bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů. Třicetidenní lhůta pro vyřízení reklamace začíná bežet dnem následujícím po uplatnění reklamace kupujícím.

Pokud tedy spotřebitel reklamuje věc 1.6. musí mu prodávající do 1.7. vadu posoudit i opravit.
Následky nesplnění lhůty

Následky nesplnění lhůty pro vyřízení reklamace řeší poslední věta výše uvedeného paragrafu. Je zde ustanovena právní fikce, která určuje spotřebiteli stejná práva, jako by se jednalo o vadu neodstranitelnou. To dle § 622 občanského zákoníku v praxi znamená, že spotřebitel může požadovat výměnu věci nebo od kupní smlouvy odstoupit (požadovat vrácení peněz).

http://business.center.cz/business/prav ... lhuty.aspx
Hmm, tak to je divný,ale je to tak
marcheta
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Zorg 30. 12. 2006 17:45

Podle mě jde o otázku na právníka. A raději před telefonátem do Aceru, nedivil bych se, kdyby se tam snažili se zákazníkem "vyjebat".
Zorg
Junior

Odeslat příspěvekod iwigirl 30. 12. 2006 17:45

marcheta: tak prosímtě... příště před použitím CtrlC CtrlV přečíst, zda toto lze pro tazatele vůbec použít.....
iwigirl
VIP uživatelka
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod marcheta 30. 12. 2006 17:56

Oni se právě-že budou snažit zákazníka oblafnout mám s tím zkušeností několik. A vím že jakmile nejsou schopní dodat opravené zboží do 30 dnů dá se od smlouvy odstoupit, nebo požadovat nové stejné zboží.

<b>IwiGirl : </b> Co je na tom nejasného ? vždyť ta odpověď z toho úplně čiší.
Hmm, tak to je divný,ale je to tak
marcheta
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod iwigirl 30. 12. 2006 18:00

cetls tam slovo IČO? četls odpovědi mh a moje? neřídí se to občanským zákoníkem.
iwigirl
VIP uživatelka
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mh 30. 12. 2006 18:24

2marcheta: nepouzitelne.
Ja si myslim, ze to jak jsem to popsal vyse je vse dobre. Proste a jednoduse to chce tam v utery zavolat a informovat se o typicke delce opravy v dane narocnosti. Pokud by se vykrucovali, tak bych zazadal o pisemne podklady a duvody, proc to bude trvat tak ci tak dlouho. Nicmene prodejce ma plne pravo urcit delku opravy a pokud to dokaze obhajit (dodacimi lhutami nebo napr. vysoka narocnost opravy ap.), tak to muze trvat sakra dlouho.
mh
Mírně pokročilý

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků