Raytracer

C++, C#, Visual Basic, Delphi, Perl a ostatní

Moderátor: Moderátoři Živě.cz

Odeslat příspěvekod Vebloud 4. 12. 2007 13:46

To zálěží na tom co přesně tě z toho zajímá, ale čistě nejobecnější popis 3D objektu je ten, že je to graf funkce o dvou proměných, kde jedna proměná je souřadnice na ose x, druhá proměná je ouřadnice na y a výsledkem funkce je pozice na ose z.

No a pokud to chceš rozpohybovat, tak tam přidáš třetí proměnou a ta je čas.

Takže třeba koule má rovnici (X-X0)^2 + (Y-Y0)^2 + (Z-Z0)^2 = r^2
Kde X,Y,Z jou souřadnice bodů, které tvoří plášť koule
X0,Y0,Z0 jsou souřadnice středu
r je poloměr.

Pomocí podobných rovnic se potom dají stvořit prakticky všechny tvary. I když někdy je potřeba použít poněkud exotičtější definice funkcí.

Nicméně to je matika, v počítačoví grafice se všechno aproximuje a zjednodušeuje, ale na to tu jsou jiní odborníci...
Žít a nechat žít, ty máš svůj názor, já mám svůj názor, já ti nebudu nutit svůj, nemusím souhlasit s tvým, ale udělám vše, abys ho mohl svobodně vyjádřit.
Vebloud
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jancino 4. 12. 2007 17:40

Aha...
Inak nechapem ten directX format...
Ked ulozim obycajnu kocku do DX su to 3 strany cisel...
Jancino
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod vtech 4. 12. 2007 19:08

Jancino píše:Aha...
Inak nechapem ten directX format...
Ked ulozim obycajnu kocku do DX su to 3 strany cisel...


Nemuzes na to jit od prostredka :-) (Navic DX je zrovna docela matlanina)

Obecne se da rict, ze bezna scena se sklada z objektu, ty se skladaji z polygonu (3,4,N-uhelniku), ktere jsou definovany vrcholy (X,Y,Z).

Nejsnazsi na pochopeni, cteni a testovani je format Wavefront OBJ. Navic ho podporuji snad vsechny 3D programy na svete. (Vcetne meho uzasneho rendereru ;-) )

Stahni si Wings3D, vytvor krychli a vyexportuj jako OBJ.
Most people eat junk food, watch junk movies and listen to junk music. I don't see any reason for an operating system, to be an exception.
vtech
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod vtech 9. 12. 2007 19:12

Tak uz mi chodi spravne i uv-mapy/textury.
Obrázek
Vice info
http://eugen.cz/vtech
Pokud nekdo ovladate Erlang a byli byste ochotni pomoci s render-pluginem do Wings3D, tak dejte prosim vedet.
V pomoci s pluginem do Blenderu, ani niceho jineho, vam samozrejme take branit nebudu :-)
Diky.
Most people eat junk food, watch junk movies and listen to junk music. I don't see any reason for an operating system, to be an exception.
vtech
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vebloud 10. 12. 2007 16:03

Hele chlape, ty chceš pracovat u někoho, kdo dělá enginy ne? Ti to jde něják fofrem.
Žít a nechat žít, ty máš svůj názor, já mám svůj názor, já ti nebudu nutit svůj, nemusím souhlasit s tvým, ale udělám vše, abys ho mohl svobodně vyjádřit.
Vebloud
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod vtech 10. 12. 2007 16:43

Vebloud píše:Hele chlape, ty chceš pracovat u někoho, kdo dělá enginy ne? Ti to jde něják fofrem.o/quote]


:D Spis si chci dokazat, ze jeste nejsem moc starej a nemekne mi mozek :D
Ona ta "korporatni" sfera cloveka likviduje strasne rychle. Predavkovani Powerpointem a meetingy uz pocituji velmi silne.
Most people eat junk food, watch junk movies and listen to junk music. I don't see any reason for an operating system, to be an exception.
vtech
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod OS 10. 12. 2007 18:30

Sice nevím přesně, o co jde. Ale píšeš, že to programuješ v Pascalu? Já myslel, že takové grafické věci se primárně píší v C++?
OS
Junior

Odeslat příspěvekod Noclaf 10. 12. 2007 23:33

On takovej FreePascal (alespon v dobe, kdy jsem ho naposledy videl), byl docela rezba...
SI ALTERUM SIT OPTANDUM, MALIM EQUIDEM INDISERTAM PRUDENTIAM QUAM STULTITIAM LOQUACEM
Merida AM 3000D 2008 + Sigma Sport Mirage EVO X;
Noclaf
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vebloud 10. 12. 2007 23:43

vtech píše:Ona ta "korporatni" sfera cloveka likviduje strasne rychle. Predavkovani Powerpointem a meetingy uz pocituji velmi silne.

jj znám, u mě to bylo předávkoání Visiem a rychle jsem se vrátil do sféry akademické. (Teda ne že bych byl něják starej, ještě studuju...)
Žít a nechat žít, ty máš svůj názor, já mám svůj názor, já ti nebudu nutit svůj, nemusím souhlasit s tvým, ale udělám vše, abys ho mohl svobodně vyjádřit.
Vebloud
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod vtech 10. 12. 2007 23:47

OS: To je tema na flamewar. :-) Pisi se primarne v C++, protoze to je modni a Pascal je "fuj" a "starej". Zadny racionalni duvod neexistuje, ve vysledku je to uplne putna. Na C mam certifikaci, napsal jsem toho dost jak v C, tak C++, ale neprirostlo k srdci. Stejne sahnu vzdycky po Pascalu, at je to zvuk, video, grafika/opengl, databaze, nebo paralelni vypocet na 128-cpu clusteru. Vsechny smysluplne platformy mam pokryte a nic mi nechybi.
Most people eat junk food, watch junk movies and listen to junk music. I don't see any reason for an operating system, to be an exception.
vtech
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod vtech 10. 12. 2007 23:50

Noclaf píše:On takovej FreePascal (alespon v dobe, kdy jsem ho naposledy videl), byl docela rezba...


Win64, OSX, Linux-ppc buildy meho raytraceru jsou ve FreePascalu
Win32 je v Delphi (funguje i FPC, ale Delphi kompilat je rychlejsi)
Linux32 je v Kylixu (dtto)
Linux-x86_64, ia64 jsou v GPC

zdrojak je jeden, ifdefu je asi 5
Most people eat junk food, watch junk movies and listen to junk music. I don't see any reason for an operating system, to be an exception.
vtech
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod vtech 11. 12. 2007 00:38

Vebloud píše:jj znám, u mě to bylo předávkoání Visiem a rychle jsem se vrátil do sféry akademické. (Teda ne že bych byl něják starej, ještě studuju...)
Most people eat junk food, watch junk movies and listen to junk music. I don't see any reason for an operating system, to be an exception.
vtech
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Noclaf 11. 12. 2007 16:40

U mne je taky Pascal srdcarska zalezitost. ;) I na skole se na me divne divali, ze to nechci delat v Cecku, ale tom osklivem starem neunkcnim Pascalu. A ejhle, ono mi to fungovalo a FP to dovedl zkompilovat na lecjakou platformu. :)

Ale programovani me bavilo jen pro me, takze se tim dikybohu zivit nebudu.:) Me ceka spis ta prace typu "mitink brifink brejnstormink". :D
SI ALTERUM SIT OPTANDUM, MALIM EQUIDEM INDISERTAM PRUDENTIAM QUAM STULTITIAM LOQUACEM
Merida AM 3000D 2008 + Sigma Sport Mirage EVO X;
Noclaf
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod OS 11. 12. 2007 19:24

vtech píše:OS: To je tema na flamewar. :-) Pisi se primarne v C++, protoze to je modni a Pascal je "fuj" a "starej". Zadny racionalni duvod neexistuje, ve vysledku je to uplne putna. Na C mam certifikaci, napsal jsem toho dost jak v C, tak C++, ale neprirostlo k srdci. Stejne sahnu vzdycky po Pascalu, at je to zvuk, video, grafika/opengl, databaze, nebo paralelni vypocet na 128-cpu clusteru. Vsechny smysluplne platformy mam pokryte a nic mi nechybi.


OK. Jen jsem se zeptal. :)

BTW, neznáš nějaký web, kde by se tohle probíralo? Něco jednoduchého na začátek. A v Javě. :D
Díky.
OS
Junior

Odeslat příspěvekod vtech 11. 12. 2007 20:00

OS píše:BTW, neznáš nějaký web, kde by se tohle probíralo? Něco jednoduchého na začátek. A v Javě. :D Díky. /quote]


Treba http://nehe.gamedev.net/ , resp http://www.gamedev.net/
Most people eat junk food, watch junk movies and listen to junk music. I don't see any reason for an operating system, to be an exception.
vtech
Junior
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků