Sjednocení množin v C++

C++, C#, Visual Basic, Delphi, Perl a ostatní

Moderátor: Moderátoři Živě.cz

Odeslat příspěvekod nahodnakolemjdouci 20. 4. 2010 16:33

Mám dva txt soubory, každý obsahuje milion čísel neuspořádaných, může obsahovat duplicity. Mám za úkol provést sjednocení do jednoho txt vzestupně a zároveň odstranit duplicity. Můžete mi někdo poradit jak na to?
Nejdříve si asi budu muset seřadit obě množiny vzestupně? To ale netuším jak.
A pak je asi nejlepší použít mergesort, který už pak asi ty duplicity odstraní, nebo ne?

Případně mě ještě napadl quickshort, ale ten merge bude lepší, hm?

Jinak v programování jsem úplný začátečník.
nahodnakolemjdouci
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Wikan 20. 4. 2010 16:58

Nejdřív obě množiny spojíš, pak je seřadíš algoritmem dle výběru (quick, merge, heap...). A pak vytvořenou množinu procházíš prvek po prvku, pokud se nějaký prvek shoduje s předchozím, tak ho nezapíšeš, jinak ano.
Wikan
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod nahodnakolemjdouci 20. 4. 2010 17:15

No ale jak to spojit? Akorát jsem našla merge, ale to spojuje seřazené soubory. Jak spojit neseřazené?
nahodnakolemjdouci
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod martin_o5 20. 4. 2010 17:23

Nejprve načti obě množiny - např. do polí, poté je spoj - jakkoli, seřaď, odstraň duplicity a nakonec ulož zpět do výstupního txt.
"Štěstí je jako malé dítě. Musíte ho neustále podpírat a pomáhat mu"
martin_o5
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Nargon 20. 4. 2010 17:47

Ja bych se te zeptal na jednu vec. Chces se naucit programovat (tj hlavne algoritmizovat) a nebo chces splnit zadani a odevzdat tenhle ukol?
Pokud ti staci jen ta druha cast, tak bych ti doporucil pouzit STL knihovnu a z ni tridu "set". S tim to zvladnes na nekolika radcich. Standartni datove typy ti to automaticky seradi a pri vlozeni duplicitniho cisla to nevadi, bude tam jen jednou.

viz tento kod:
Kód: Vybrat vše
#include <iostream>
#include <set>