[C#]Boudoucnost C# i v mobilech a XNA Game studia

C++, C#, Visual Basic, Delphi, Perl a ostatní

Moderátor: Moderátoři Živě.cz

Odeslat příspěvekod Uzivatel 6. 2. 2013 20:04

Poznámka: Odděleno z tématu [Obecně]Jaký programovací jazyk použít na tento problém

j-free píše:Když už se začnu nějakej jazyk učit, chtěl bych, abych v něm potom pokračoval a zdokonaloval se, tak jakej má největší potenciál a je nejrozšířenější?
Díky moc :-)

Ten C# je dobrej, ale z hlediska budoucnosti je to momentálně nepříliš jisté jelikož C# víceméně znamená .net a na ten podle určitých náznaků začíná MS házet bobek a začíná se vracet k C++ :-l (zjednodušeně řečeno)
Uzivatel
Junior

Odeslat příspěvekod Wikan 6. 2. 2013 21:04

Tak to slyším prvně. Můžeš to o tom házení bobku podat nějaké důkazy? Protože podle mých znalostí tomu nic nenasvědčuje, spíše právě naopak.
Wikan
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vebloud 7. 2. 2013 09:35

Ehm, cože? Házet bobek na C#? Mohl bych vidět ty náznaky a z čeho to usuzuješ?
Žít a nechat žít, ty máš svůj názor, já mám svůj názor, já ti nebudu nutit svůj, nemusím souhlasit s tvým, ale udělám vše, abys ho mohl svobodně vyjádřit.
Vebloud
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Uzivatel 7. 2. 2013 13:50

Vyloženě důkaz samozřejmě nemám, MS nikdy oficiálně neřekne že něco je mimo jeho budoucí zájem viz např. Silverlight, nicméně jisté spekulace se objevily už když se objevilo WinRT, dokonce jsem zaznamenal paniku, že další .NET framework už ani nevyjde což je přehnané. Nicméně ty indicie:
- WinRT -> proč jej MS stvořil, když to stejné mohl zastat .NET ?
- drtivou většinu ukázek kódu nyní MS ukazuje v C++
- MS kompilátor C++ najednou velké vylepšování ..
- MS se pomalu zbavuje managed kódu ze svých produktů např. media center -> plus pack
- Silverlight končí
- XNA končí
- vývoj typu Windows Phone 7 konec
- prosakující informace z MS o vnitřním "boji" mezi zastánci managed a native kódu, kdy native nyní mají navrch
- MS to tak obvykle dělá, jakmile něco nahradí něčím novějším nechává to pomalu umřít

atd.

a to je zatím začátek, uvidíme sám bych byl raději kdyby to nebyla pravda
Uzivatel
Junior

Odeslat příspěvekod rudidlo 7. 2. 2013 14:18

Uzivatel píše:Vyloženě důkaz samozřejmě nemám, MS nikdy oficiálně neřekne že něco je mimo jeho budoucí zájem viz např. Silverlight,

Silverlight sice už není nadále vyvíjen, Microsoft však je nadále aktivní ve vývoji WPF/WinRT aplikací.

Uzivatel píše:nicméně jisté spekulace se objevily už když se objevilo WinRT, dokonce jsem zaznamenal paniku, že další .NET framework už ani nevyjde což je přehnané.

To je nesmysl. Máte odkaz?

Uzivatel píše:Nicméně ty indicie:
- WinRT -> proč jej MS stvořil, když to stejné mohl zastat .NET ?

WinRT je postaven nad .Netem

Uzivatel píše:- drtivou většinu ukázek kódu nyní MS ukazuje v C++

uveďte prosím odkaz

Uzivatel píše:- XNA končí

Vývojáři her pro XBox se budou učit něco nového?

Uzivatel píše:- vývoj typu Windows Phone 7 konec

vývoj WP 8 i nadále probíhá.
Jsou dva druhy uživatelů počítačů. Ti první o svá data už přišli.
rudidlo
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod aacid 7. 2. 2013 15:04

rudidlo píše:
Uzivatel píše:- XNA končí

Vývojáři her pro XBox se budou učit něco nového?

je tam velka sanca ze ano, vyvojari hier pre WP sa uz naucit museli (XNA a c# nie je pre WP8 podporovane), tak preco nie aj vyvojari hier pre xbox ked pride nova verzia?
aacid
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Clarkie 7. 2. 2013 15:10

aacid: Na WP8 jdou spustit všechny XNA hry určené pro starší verze, takže se nic nového učit nemuseli.
Clarkie
Junior

Odeslat příspěvekod Uzivatel 7. 2. 2013 15:21

Jen velmi lehce odpovím, nemíním zabíhat do nějakých nekonečných debat,

rudidlo píše:WinRT je postaven nad .Netem

Ani omylem
"WinRT is essentially a COM-based API, although relying on an enhanced COM", WinRT is essentially a COM-based API, although relying on an enhanced COM ","The .NET Framework and the Common Language Runtime (CLR) are integrated into the WinRT as a subplatform" http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_Runtime

rudidlo píše:Vývojáři her pro XBox se budou učit něco nového?

Asi jo
http://www.gamasutra.com/view/news/185894/Its_official_XNA_is_dead.php

rudidlo píše:vývoj WP 8 i nadále probíhá.

To je možné, ale proběhlo tam právě to o čem mluvím WP7 = založeno na managed kódu WP8=založeno na native kódu
Uzivatel
Junior

Odeslat příspěvekod rudidlo 7. 2. 2013 15:53

Uzivatel píše:
rudidlo píše:WinRT je postaven nad .Netem

Ani omylem
"WinRT is essentially a COM-based API, although relying on an enhanced COM", WinRT is essentially a COM-based API, although relying on an enhanced COM ","The .NET Framework and the Common Language Runtime (CLR) are integrated into the WinRT as a subplatform" http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_Runtime

Ok, díky za upřesnění.
Jsou dva druhy uživatelů počítačů. Ti první o svá data už přišli.
rudidlo
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod aacid 7. 2. 2013 15:55

ja sa priznam teraz som z toho trosku debil:

http://msdn.microsoft.com/en-us/library ... 3(v=vs.105).aspx

  • XNA Game Studio 4.0 apps that target Windows Phone OS 7.1 remain fully supported and continue to run on Windows Phone 8 devices.
  • You can’t upgrade existing XNA Framework apps that target Windows Phone OS 7.1 to target Windows Phone OS 8.0.

nech to citam ako to citam, tak tie dve vety si navzajom odporuju...
aacid
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vebloud 7. 2. 2013 16:18

To znamená, že Windows Phone OS 8.0 podporuje běh 7.1 aplikací, ale XNA GameStudio nemůže využívat specifika verze 8.0 tudíž hry nemůžeš cílit specificky na 8.0

PS: Klidně pokračujme v offtopicu, já to až dorazím domů rozdělím do jinýho tématu.
Žít a nechat žít, ty máš svůj názor, já mám svůj názor, já ti nebudu nutit svůj, nemusím souhlasit s tvým, ale udělám vše, abys ho mohl svobodně vyjádřit.
Vebloud
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod rudidlo 17. 2. 2013 19:51

Můžete použít XNA Framework a targetit projekty pro WP8, ale projekt musí být naprogramován v C++. Nevýhodou použití C# a využití zpětné kompatibility s WP7 projekty je, že přijdete o novinky pro WP8, z nichž asi nejžádanější budou mikroplatby.
Jsou dva druhy uživatelů počítačů. Ti první o svá data už přišli.
rudidlo
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod piErcE 17. 2. 2013 20:06

rudidlo píše:
Uzivatel píše:Nicméně ty indicie:
- WinRT -> proč jej MS stvořil, když to stejné mohl zastat .NET ?

WinRT je postaven nad .Netem


Toto je nesmysl. WinRT NENÍ postaven nad .NETem

-- 17. 2. 2013 20:07 --

rudidlo
[quote="Uzivatel píše:
- XNA končí

Vývojáři her pro XBox se budou učit něco nového?

[/quote]

Nebudou. Oni se ho nikdy ani neučili. C# a XNA framework pro XBOX byl jen takový šolích, dělaly se v tom blbůstky v komunitě. klasické XBOXové tituly jsou samozřejmě v C/C++ a s XNA nemají společného vůbec nic.

-- 17. 2. 2013 20:09 --

Uzivatel píše:
rudidlo píše:vývoj WP 8 i nadále probíhá.

To je možné, ale proběhlo tam právě to o čem mluvím WP7 = založeno na managed kódu WP8=založeno na native kódu


To je dezinterpretace a nepochoppení. Na nátlak firem jen MS ve WP8 umožnil vyvíjet aplikace pro WP8 i v C/C++, což nebylo pro WP7x možné. Ve vztahu .NET a WP8 se jinak nic nezměnilo.
Garmin DriveLuxe 50 - iPhone SE - Octavia III 1.4 110 kW DSG
piErcE
Junior

Odeslat příspěvekod rudidlo 17. 2. 2013 23:38

piErcE píše:
rudidlo píše:
Uzivatel píše:Nicméně ty indicie:
- WinRT -> proč jej MS stvořil, když to stejné mohl zastat .NET ?

WinRT je postaven nad .Netem


Toto je nesmysl. WinRT NENÍ postaven nad .NETem

To už se tu vyřešilo o pár řádek výše. Mýlil jsem se a také jsem to uznal. Není třeba to opakovat stále dokola.
Jsou dva druhy uživatelů počítačů. Ti první o svá data už přišli.
rudidlo
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod B!B0 20. 2. 2013 11:07

XNA je mrtvé. S tím se nedá nic jiného dělat a s tím nikdo polemizovat nemůže, v tomto případě už je to jasné.

Webový Silverlight není přímo mrtvý, ale už další verze nejspíše nebudou (což se dá považovat také za mrtvý) a spíše se využivá Silverlight/XAML ve WP a Windows8/RT, kde ovšem čekám nějaké nové verze apod.

Pokud jde o těch více ukázek C++ kódu pro WindowsRT, tak to dle mého názoru je pravda, ale je potřeba se na to podívat jinak. Microsoft chce teď přilákat všechny možné vývojáře k Windows RT a "Metro" aplikacím a proto umožnil snadný vývoj těchto aplikací pro Windows RT a ukazuje co nejvíce návodů nejen v C++, ale také HTML a JavaScript (také obrovská základna programátorů).

Microsoft opravdu bez problémů odstřihne nějakou slepou větev a dále ji nevyvíjí a z toho lze vyvádět závěr, že už nemá cenu v tom něco dělat (XNA), ale myslím si, že to vůbec není případ C#.
B!B0
Junior
Uživatelský avatar


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků