[?] Jaký programovací jazyk na hry?

C++, C#, Visual Basic, Delphi, Perl a ostatní

Moderátor: Moderátoři Živě.cz

Odeslat příspěvekod ewert 21. 8. 2005 21:27

Jaký myslíte, že je z nynějšího výběru ideální jazyk pro tvorbu her? resp. který je pro tvorbu her nejpoužívanější?
ewert
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Howard 21. 8. 2005 22:01

c++
Have you tried to turn it off and on again?
Windows je ... nikoliv Windows jsou (Windows is ...)
Howard
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ewert 21. 8. 2005 22:12

A co .NETové jazyky?
ewert
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod troomar 21. 8. 2005 22:18

Jednoznacne C nebo C++, protoze pro ne existuje nejvice knihoven pro praci s grafikou. Hlavne co se rychlosti tyce :-B
troomar
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod nilnilseptium 21. 8. 2005 22:20

Jaky typ her? .NET platforma je phodlna (C#) ale ponekud pomala. Na akcnejsi veci je lepsi C++.
- Tvoje oči!!!
- Kde?
nilnilseptium
Junior

Odeslat příspěvekod ewert 21. 8. 2005 22:58

Mě jde o to, že začít, pokud chci něco dokázat, by se mělo v útlém věku. A teď jsem ve VB.NET dodělal tetris a takové nějaké blbůstky (ještě u toho tetrisu dodělávám aby počítač hrál sám) a potom nevím jestli nebude lepší na něco přejít. A jelikož C++ je hodně starý jazyk tak jsem nevěděl jestli vzhledem k tomu, že než to začnu opravdu používat uběhne ještě nějaká doba, jestli není lepší přejít právě na C#
ewert
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod petrJ(smazano) 21. 8. 2005 23:03

C++
petrJ(smazano)
Junior

Odeslat příspěvekod clash 21. 8. 2005 23:17

Sel bych do C#.
clash
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod troomar 21. 8. 2005 23:48

na C# se pro hry vykasli, je to interpret :mrgreen:
troomar
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kasparek 22. 8. 2005 00:08

C/C++ prip. jeste assembler :)
kasparek
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Lemur 22. 8. 2005 17:47

Onot to neni zase tak jednoznacne. U hry jsou totiz vetsinou dve casti: engine a "omacka" okolo. Zatimco engine musi byt co nerychlejsi, u te omacky to uz neni tak kriticke. Proto je v drtive vetsine her minimalne engine v C/C++ (C je rychlejsi, protoze nemusi delat ruzne obektove blbosti), ale omacka muze byt i v mnohem "pomalejsim" jazyce - treba takove Abuse je v Lispu, pry jsou hry v Jave a C# a spousta her ma vlastni jazyky na skriptovani a AI. Na podobne veci jsou interpretovane jazyky casto lepsi, a pokud je interpretr rychly a vsechny rychlosne-kriticke veci provadi engine/knihovny v C/C++, tak neni zpomaleni velke.
Lemur
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod #ikso 29. 8. 2005 15:12

A co OpenGL ?
Raz bude svet lepsi.. :)
#ikso
Junior

Odeslat příspěvekod zabar 29. 8. 2005 15:27

To neni jazyk, ale graficke rohrani/knihovna.
zabar
Junior

Odeslat příspěvekod Zdeny 2. 9. 2005 17:19

#ikso píše:A co OpenGL ?


jak správně zabar poznamenal, zde jde o knihovnu grafických fcí.

Pokud se rozhodneš pro C/C++ tak máš na výběr z otevřené platformy (win, linux) OpenGL, nebo uzavřené platformy (win) DirectX, kde je imho lepší podpora, dokumentace atp. (už vidím, jak touto větou pobouřím spustu programátorů využívající OpenGL, holt, toto je stejně bouřlivá debata jako Win×Linux :D )

Pokud se rozhodneš pro C# tak můžeš určitě využívat DirectX, ale imho OpenGL ne.

Osobně bych volil cestu C/C++ + DirectX
Zdeny
Junior

Odeslat příspěvekod BO$$ 2. 9. 2005 21:46

môžeš použiť hociaký programovací jazyk(Fortran, C, C++, Delphi), ktorý podporuje tebou zvolené grafické API kritické časti kódu v assemblery a zvyšok môžeš pospájať v hocakom vyššom programovacom jazyku trebárs aj v Pythone.
BO$$
Junior
Uživatelský avatar


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků